Cuprins
- I.Introducerea
- II.Conținut
- III.Concluzie
- IV. Bibliografie
Extras din referat
Întroducerea
Internetul online este o indusirie în creștere rapidă la nivel mondial.Internetul oferă mai multe oportunități pentru consumatori , pentru a facilita procesul de explorare a produselor, deoarece utilizatorul poate deveni rapid familiarizat cu produse și de a determina daca produsul oferit de comercianți locali sunt de calitate înaltă sau calitate mai proastă. Astfel, promovarea afacerilor pe internet și vânzările prin intermediul internetului poate deveni un succes sau un eșec. Piața de internet online în România nu este atât de dezvoltată ca în America de Nord sau Europa de Vest, însă sau facut un studiu unde 80 % din cumparatori care a facut vreodată o achiziție în mgazinul online, sa demonstrat că cea mai populară formă de plată este încă în numerar la livrarea mărfurilor , acest lucru denotă ca cumpăratori nu au încredere în produsele și servicele online. Imaginea globala a unei afaceri, atât în mediul online, cât și in mediul offline se conturează în funcție de mai mulți factori. Un element important care contribuie la formarea unei imagini pozitive în randul clienților este prezenta în social media. Daca pana acum cațiva ani prezența companiilor pe rețele de socializare precum Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest era opțională, odata cu dezvoltarea internetului, oamenii au devenit din ce in ce mai atenți la acest aspect. Clienții nu doar ca vor să îți vada afacerea pe cât mai multe rețele de socializare, dar vor permanent conținut de calitate atât pe site-ul companiei, cât și în social media. O campanie în social media trebuie intotdeauna creata in jurul obiectivelor si a publicului tinta. In cazul acestor campanii, numarul persoanelor care iti pot influenta imaginea companiei este mult mai important decat numarul clientilor.
John Middletin spunea în cartea sa că tehnologia a schimbat funcționarea campaniilor știrile au acum impact global instantaneu ,distanțele geografice devin un factor insignifiant în deciziile economice și derularea afacerilor.Autorul pune accent și pe dimensiunea umană și arată că provocarea-cheie pentru campanii este să păstreze oamenii de calitate și să-i convingă de faptul că acolo pot să-și crească valoarea individuală.De asemenea,noile tehnologii ale informației au ajutat la crearea afacerilor online care restructurează piețele globale și pun la grea încercare gândirea convențională. (Middleton,John,2010,Maeștrii afacerilor online).
Conținut
Nu există o lege specifică care se refere numai la comerțul electonic și unde să se găsească toate dispozițiile legislative care sunt aplicabile.Se găsesc dispoziții care se aplică și în legislațiile privind comerțul electronic,contractele la distanță proiecția datelor cu caracter personal,legea dreptului de autor și în alte domenii.Pentru a face lucrurile și mai complicate nu se găsește exact un articol în legea SPAM sau Hosting pentru a afla daca este ilegal sau nu.Asta pentru SPAM-ul se numește mesaje coerciale nesolicitate ,cae se găsesc în vreo 3 acte normative ,iar Hostingul este inclus în categoria serviciilor societății informaționale șa care se referă o lege întregă ,existând și dispoziții specifice însă răspunderii găzduitorilor de pagina web.De aceea interpretarea legislativă și legislația-cadru sunt instrumente foarte importante care trebuie înțelese și mânuite ,pentru a nu avea probleme.Legislația se schimbă.Din păcate chiar mult prea des.Asta face ca actele normative sau anumite articole din ele la care fac referire în acest text s-ar putea să nu mai fie în vigoare sau să se fie schimbat la ora această.Pe lângă actele normative care sunt destinate în mod specific domeniului de comerț electronic,vor fi aplicabile și celelalte acte normative referitoare la comerț în general adică practic întreg drept comercial.Altfel spus, dacă se vinde o categorie anume de produse într-un magazin online ,trebuie știută și legislația ,,clasică,, care ar reglementea vânzarea acelei categori.Pentru a avea succes într-o afacere online este nevoit de o combinație de factori:dorința de succes,motivație,dedicare,organizarea timpului și a efortului,creativitatea ect.
De aceea ,un lucru înțelep este autoevaluarea înainte de a merge mai departe.(Păunescu,Dan ,2008,Afaceri pe intenet-Ghidul succesului online)
Comerțul electronic mai are încă o trăsătură care îl face deosebit,faptul că nu se adresează doar unui anumit public din granițele bine stablite ale unei tări.Asta complică enorm lucrurile din punct de vedere juridc.Dacă în cazul statelor-membre din Uniunea Europeană problema este simplifică existând cam aceleași reguli peste tot,în cazuș altor state se pot ivi probeleme juridice și de fiscalitate deosebită pentru care trebuie ceretată legislația ambelor state(sau mai multor state,daca e cazul).Doar ,în situația în care site-ul este în limba română și clar dedicat publicului din România,atunci nu se aplică.(Manolea ,Bogdan,2007,August ,10 sfaturi juridice despre comerțul pe internet)
Mediul legislativ poate avea o mare influență asupra dezvoltării afacerii online deoarece numeroasele schimbari legislative pot da peste cap cea mai bună planificare de afaceri. România se afla într-o perioada de intensă adaptare la normele Uniunii Europene, și din nefericire aceasta adaptare se realizează în graba, fara o informare prealabila adecvata a oamenilor de afaceri în general.
Bibliografie
Middleton, Jhon, (2010) Maeștrii afacerilor online Editura Meteor Business,Bucureşti. Consultat la http://bloguldenewmedia.wordpress.com/2012/04/29/maestrii-afacerilor-online/-accesat la data de 15.01.2017
Păunescu, Dan, (2008) Afaceri pe internet –Ghidul succesului online,București:Editura Meteor Business,București .
Consulatat la http://www.afaceri.net/comanda/carte_afaceri_online/introducere.html- accesat la data de 15.01.2017
Manolea, Bogdan, (2007, August). 10 sfaturi juridice despre comerul pe internet. Consultat la http://www.apti.ro/10_sfaturi_juridice_comert_electronic.pdf - accesat la data de 15.01.2017
Andrei Petrescu-Blogul ,instrument de realații publice și marketing online ,în PR,Publicitate și New-Media ,coordonatori Delia Cristina Balaban,Ioana Iancu,Radu Meza, ed.Tritonic,București
Preview document
Conținut arhivă zip
- Influenta noilor media si a instabilitatii legislative asupra afecerilor online.docx