Influența Mediului Economic Asupra Întreprinderilor

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1955
Mărime: 529.58KB (arhivat)
Publicat de: David Moga
Puncte necesare: 7

Extras din referat

1Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului Timişoara, Facultatatea de Management Agricol, Timisoara, Romania;

Economia României este o economie de piaţă, conform Constituţiei din 1991. Conform acesteia statul este obligat să asigure libertatea comerţului şi protecţia concurenţei loiale. În economia României acţionează atât legea cererii cât şi cea a ofertei.

Cuvinte cheie: criza economică, factori,mediu, înfiinţarea firmei

De la sfârşitul anului 1989, economia României a ajuns într-un stadiu de dezvoltare foarte ridicat datorită trăsăturilor de bază ale mecanismului de funcţionare a vieţii economice şi sociale, nu acelaşi lucru se poate zice de economia din zilele noastre. În anul 1989 toate ramurile economiei naţionale erau sub monopolul proprietăţii socialiste. Firmele îşi desfăşoară şi organizează activitatea lor sub impactul condiţiilor concrete ale mediului ambiant.

Mediul ambiant reprezintă un ansamblu de factori eterogeni de natură economică, socială, politică, ştiinţifică, tehnică, juridică, geografică şi demografică ce acţionează pe plan naţional şi internaţional asupra intreprinderii, influenţând relaţiile de piaţă.

Fig 1. Componentele mediului ambiant ale întreprinderii

Ca şi componente ale mediului ambiant ale unei intreprinderii sunt: micromediul, mezomediul şi macromediul.

Micromediul intreprinderii cuprinde ansamblul componentelor cu care firma intră în relaţii directe acestea fiind :

-furnizorii de mărfuri numiţi şi agenţi economici

-prestatorii de servici

-furnizorii forţei de muncă

-consumatorii

-concurenţa

Mezomediul reprezintă o noţiune intermediară care devine tot mai necesară în explicarea evoluţiei macroeconomice a interprinderii lor.

Macromediul intreprinderii cuprinde un set complex de variabile care formează un cadru guvernat de mai mulţi factori.

Există câteva forţe generale care pot afecta dezvoltarea firmelor în anii în care aceasta urmează procesul de evoluţie. Aceşti factori sunt : demografici, economici, ecologici, tehnologici, politici precum şi culturali.

Fig. 2 Factorii care influenţează comportamentul întreprinderilor

Fiecare dintre factori cuprinde la rândul lor anumite elemente care acţionează asupra activităţilor firmei. În următoarele figuri sunt enumerate elementele caracteristice celor mai importanţi factori.

Fig. 3 Factori economici

Fig. 4 Factori politici

Fig. 5 Factori juridici

În România procesul de înfiinţare a unei societăţi comerciale este destul de dificilă din punct de vedere legislativ, dar nu imposibil, datorită multitudinilor actelor pe care viitorii intreprinzători trebuie să le întocmească, dar şi deplasarea de la o instituţie la alta.

Înfiinţarea unei firme necesită 4 etape:

1. Constituirea dosarului de înfiinţare

2. Depunerea dosarului la Registrul Comerţului

3. Şedinţa de judecată

4. Ridicarea actelor firmei

Înfiinţare firma: Etapa constituirii dosarului. Actele pe care trebuie să le cuprindă dosarul de înfiinţare sunt următoarele:

◦Copia după B.I./C.I./Paşaport asociatului/asociaţilor

◦Copia după B.I./C.I./Paşaport – administratorului/administratorilor

◦Copia după Contractul de spaţiu – pentru locaţia în care se va afla sediul social (cu datele de identificare ale proprietarilor) şi, dacă este cazul, al spaţiului unde este punctul de lucru

◦Rezervarea de denumire a firmei

◦Contractul de comodat

◦Actul Constitutiv al firmei

◦Declaraţia de asociat sau de asociat unic (şi de administrator dacă este cazul); această declaraţie este dată în fata notarului

◦Specimenul de semnătura al asociatului/asociaţilor

◦Dovada depunerii capitalului social (pentru banca se va întocmi un dosar separat!)

◦Acordul asociaţiei de proprietari/locatari (este necesar atât pentru sediul social, cât şi pentru punctul/-ele de lucru – dacă locaţiile sunt separate şi dacă este cazul)

◦Cererea de înfiinţare a firmei

◦Anexa privind înregistrarea fiscală a firmei

◦Declaraţia pentru obţinerea autorizaţiilor

Preview document

Influența Mediului Economic Asupra Întreprinderilor - Pagina 1
Influența Mediului Economic Asupra Întreprinderilor - Pagina 2
Influența Mediului Economic Asupra Întreprinderilor - Pagina 3
Influența Mediului Economic Asupra Întreprinderilor - Pagina 4
Influența Mediului Economic Asupra Întreprinderilor - Pagina 5
Influența Mediului Economic Asupra Întreprinderilor - Pagina 6
Influența Mediului Economic Asupra Întreprinderilor - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Influenta Mediului Economic Asupra Intreprinderilor.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Posibilități de Raționalizare a Poziției Concurențiale

Introducere Dintotdeauna transportul a fost o necesitate umană de bază şi o sursă importantă de câştig pentru cei care s-au ocupat de organizarea...

Societatea LivAgricola SRL

Tema 1. Acceptarea misiunii. 1.1. INTRODUCERE DATE GENERALE DESPRE SOCIETATE Denumire societate: S.C. LIV AGRICOLA SRL Domiciliul fiscal:...

Managementul Aprovizionării la Michelin România Punct de Lucru Florești

CAPITOLUL I Generalităţi cu privire la Managementul Aprovizionării 1.1. Managementul aprovizionării Managementul aprovizionării reprezintă...

Agenția de turism - agenția Corner Tour SRL

CAPITOLUL I : PREZENTAREA GENERALA A INTREPRINDERII 1.1. Scurt istoric Agentia Corner Tour S.R.L. face parte din categoria tour operatorilor...

Analiza Mijloacelor Bănești și a Datoriilor pe Termen Lung

Întroducere Diagnosticul financiar presupune identificarea punctelor tari si a punctelor slabe din mediul intern al companiei, prin prisma...

Studiu de caz - întreprinderea în mediul competitiv

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALA A INTREPRINDERII 1.1 Scurt istoric Denumirea societatii este “S.C. DELICE S.R.L.”, infiintata pe data de 05....

Avon

1.1.Scurt istoric Avon Products este o companie de vânzări direct, care este întemeiată în anul 1886 în America, în New York. David McConell a...

Tehnici promoționale - Banca Transilvania

1. Analiza firmei Mediul de marketing al BĂNCII TRANSILVANIA: Banca Transilvania este cunoscută pe piaţa din România ca fiind „Banca Oamenilor...

Ai nevoie de altceva?