1Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara a Banatului Timisoara, Facultatatea de Management Agricol, Timisoara, Romania; Economia Romaniei este o economie de piata, conform Constitutiei din 1991. Conform acesteia statul este obligat sa asigure libertatea comertului si protectia concurentei loiale. In economia Romaniei actioneaza atat legea cererii cat si cea a ofertei. Cuvinte cheie: criza economica, factori,mediu, infiintarea firmei De la sfarsitul anului 1989, economia Romaniei a ajuns intr-un stadiu de dezvoltare foarte ridicat datorita trasaturilor de baza ale mecanismului de functionare a vietii economice si sociale, nu acelasi lucru se poate zice de economia din zilele noastre. In anul 1989 toate ramurile economiei nationale erau sub monopolul proprietatii socialiste. Firmele isi desfasoara si organizeaza activitatea lor sub impactul conditiilor concrete ale mediului ambiant. Mediul ambiant reprezinta un ansamblu de factori eterogeni de natura economica, sociala, politica, stiintifica, tehnica, juridica, geografica si demografica ce actioneaza pe plan national si international asupra intreprinderii, influentand relatiile de piata. Fig 1. Componentele mediului ambiant ale intreprinderii Ca si componente ale mediului ambiant ale unei intreprinderii sunt: micromediul, mezomediul si macromediul. Micromediul intreprinderii cuprinde ansamblul componentelor cu care firma intra in relatii directe acestea fiind : -furnizorii de marfuri numiti si agenti economici -prestatorii de servici -furnizorii fortei de munca -consumatorii -concurenta Mezomediul reprezinta o notiune intermediara care devine tot mai necesara in explicarea evolutiei macroeconomice a interprinderii lor. Macromediul intreprinderii cuprinde un set complex de variabile care formeaza un cadru guvernat de mai multi factori. Exista cateva forte generale care pot afecta dezvoltarea firmelor in anii in care aceasta urmeaza procesul de evolutie. Acesti factori sunt : demografici, economici, ecologici, tehnologici, politici precum si culturali. Fig. 2 Factorii care influenteaza comportamentul intreprinderilor Fiecare dintre factori cuprinde la randul lor anumite elemente care actioneaza asupra activitatilor firmei. In urmatoarele figuri sunt enumerate elementele caracteristice celor mai importanti factori. Fig. 3 Factori economici Fig. 4 Factori politici Fig. 5 Factori juridici In Romania procesul de infiintare a unei societati comerciale este destul de dificila din punct de vedere legislativ, dar nu imposibil, datorita multitudinilor actelor pe care viitorii intreprinzatori trebuie sa le intocmeasca, dar si deplasarea de la o institutie la alta. Infiintarea unei firme necesita 4 etape: 1. Constituirea dosarului de infiintare 2. Depunerea dosarului la Registrul Comertului 3. Sedinta de judecata 4. Ridicarea actelor firmei Infiintare firma: Etapa constituirii dosarului. Actele pe care trebuie sa le cuprinda dosarul de infiintare sunt urmatoarele: oCopia dupa B.I./C.I./Pasaport asociatului/asociatilor oCopia dupa B.I./C.I./Pasaport - administratorului/administratorilor oCopia dupa Contractul de spatiu - pentru locatia in care se va afla sediul social (cu datele de identificare ale proprietarilor) si, daca este cazul, al spatiului unde este punctul de lucru oRezervarea de denumire a firmei oContractul de comodat oActul Constitutiv al firmei oDeclaratia de asociat sau de asociat unic (si de administrator daca este cazul); aceasta declaratie este data in fata notarului oSpecimenul de semnatura al asociatului/asociatilor oDovada depunerii capitalului social (pentru banca se va intocmi un dosar separat!) oAcordul asociatiei de proprietari/locatari (este necesar atat pentru sediul social, cat si pentru punctul/-ele de lucru - daca locatiile sunt separate si daca este cazul) oCererea de infiintare a firmei oAnexa privind inregistrarea fiscala a firmei oDeclaratia pentru obtinerea autorizatiilor
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).