Extras din referat
1Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului Timişoara, Facultatatea de Management Agricol, Timisoara, Romania;
Economia României este o economie de piaţă, conform Constituţiei din 1991. Conform acesteia statul este obligat să asigure libertatea comerţului şi protecţia concurenţei loiale. În economia României acţionează atât legea cererii cât şi cea a ofertei.
Cuvinte cheie: criza economică, factori,mediu, înfiinţarea firmei
De la sfârşitul anului 1989, economia României a ajuns într-un stadiu de dezvoltare foarte ridicat datorită trăsăturilor de bază ale mecanismului de funcţionare a vieţii economice şi sociale, nu acelaşi lucru se poate zice de economia din zilele noastre. În anul 1989 toate ramurile economiei naţionale erau sub monopolul proprietăţii socialiste. Firmele îşi desfăşoară şi organizează activitatea lor sub impactul condiţiilor concrete ale mediului ambiant.
Mediul ambiant reprezintă un ansamblu de factori eterogeni de natură economică, socială, politică, ştiinţifică, tehnică, juridică, geografică şi demografică ce acţionează pe plan naţional şi internaţional asupra intreprinderii, influenţând relaţiile de piaţă.
Fig 1. Componentele mediului ambiant ale întreprinderii
Ca şi componente ale mediului ambiant ale unei intreprinderii sunt: micromediul, mezomediul şi macromediul.
Micromediul intreprinderii cuprinde ansamblul componentelor cu care firma intră în relaţii directe acestea fiind :
-furnizorii de mărfuri numiţi şi agenţi economici
-prestatorii de servici
-furnizorii forţei de muncă
-consumatorii
-concurenţa
Mezomediul reprezintă o noţiune intermediară care devine tot mai necesară în explicarea evoluţiei macroeconomice a interprinderii lor.
Macromediul intreprinderii cuprinde un set complex de variabile care formează un cadru guvernat de mai mulţi factori.
Există câteva forţe generale care pot afecta dezvoltarea firmelor în anii în care aceasta urmează procesul de evoluţie. Aceşti factori sunt : demografici, economici, ecologici, tehnologici, politici precum şi culturali.
Fig. 2 Factorii care influenţează comportamentul întreprinderilor
Fiecare dintre factori cuprinde la rândul lor anumite elemente care acţionează asupra activităţilor firmei. În următoarele figuri sunt enumerate elementele caracteristice celor mai importanţi factori.
Fig. 3 Factori economici
Fig. 4 Factori politici
Fig. 5 Factori juridici
În România procesul de înfiinţare a unei societăţi comerciale este destul de dificilă din punct de vedere legislativ, dar nu imposibil, datorită multitudinilor actelor pe care viitorii intreprinzători trebuie să le întocmească, dar şi deplasarea de la o instituţie la alta.
Înfiinţarea unei firme necesită 4 etape:
1. Constituirea dosarului de înfiinţare
2. Depunerea dosarului la Registrul Comerţului
3. Şedinţa de judecată
4. Ridicarea actelor firmei
Înfiinţare firma: Etapa constituirii dosarului. Actele pe care trebuie să le cuprindă dosarul de înfiinţare sunt următoarele:
◦Copia după B.I./C.I./Paşaport asociatului/asociaţilor
◦Copia după B.I./C.I./Paşaport – administratorului/administratorilor
◦Copia după Contractul de spaţiu – pentru locaţia în care se va afla sediul social (cu datele de identificare ale proprietarilor) şi, dacă este cazul, al spaţiului unde este punctul de lucru
◦Rezervarea de denumire a firmei
◦Contractul de comodat
◦Actul Constitutiv al firmei
◦Declaraţia de asociat sau de asociat unic (şi de administrator dacă este cazul); această declaraţie este dată în fata notarului
◦Specimenul de semnătura al asociatului/asociaţilor
◦Dovada depunerii capitalului social (pentru banca se va întocmi un dosar separat!)
◦Acordul asociaţiei de proprietari/locatari (este necesar atât pentru sediul social, cât şi pentru punctul/-ele de lucru – dacă locaţiile sunt separate şi dacă este cazul)
◦Cererea de înfiinţare a firmei
◦Anexa privind înregistrarea fiscală a firmei
◦Declaraţia pentru obţinerea autorizaţiilor
Preview document
Conținut arhivă zip
- Influenta Mediului Economic Asupra Intreprinderilor.doc