Industria de artificii din China

Extras din referat Cum descarc?

1.	Daca ati fi in locul lui Jerry Yu, ati investi intr-o fabrica de artificii din Liuyang?
2.	Evaluati industria de artificii din China folosind modelul/modelele cunoscut(e).
3.	Daca ati fi in locul lui Jerry Yu si ati decide sa investiti, ce ati face ca sa depasiti concurenta?
4.	Puneti-va din nou in locul lui Jerry Yu. Daca vi s-ar cere recomandari din partea Departamentului pentru Industria de Artificii si Petarde din Liuyang, ce ati avea de spus?
REZOLVARE
1.	Da. Deoarece o afacere in industria artificiilor este mereu de actualitate, pentru ele existand o cerere permanenta. Un prim factor care l-ar face pe dl. Yu sa inceapa o afacere in China ar fi cel sentimental, incercand astfel sa ajute comunitatea unde s-a nascut mama sa. Alti factori ar fi: materiile prime usor de procurat si ieftine; existenta de multi furnizori, forta de munca ieftina si specializarta (artificiile fiind o traditie in Liuyang); piata de desfacere interna cat mai ales cea externa este foarte mare (artificiile ne mai avand o oarecare sezonalitate, fiind folosite pe toata perioada anului); si nu in ultimul rand renumele orasului Liuyang ca fiind locul de ,,nastere al artificiilor".
2.	Modelul  lui  Michael Porter de diagnosticare  strategica a domeniului de activitate in care  opereaza  firma:
a.	Analiza rivalitatii intre firmele existente in cadrul sectorului de activitate.
Concurenta din  Liuyang este destul de importanta, dar numai ca numar, nu putem vorbii de o concurenta adevarata, multe dintre firmele aflate pe piata fiind neperformante, neavand o strategie de dezvoltare concreta si bine pusa la punct. Elementele care determina aceasta concurenta ridicata sunt: in domeniu opereaza concurenti numerosi, care au forte concurentiale sensibil egale; nu exista un lider de piata puternic;  fenomenul de practicare a unor preturi de vanzare scazute, este raspandit si este ceea ce intensifica concurenta bazata pe preturi; exista o diferentiere slaba a produselor oferite de concurenti - atributele de diferentiere nu reprezinta un criteriu important pentru optiunea de cumparare a clientilor, acestia putand sa migreze usor de la un producator la altul. Toate aceste conditii determina declansarea frecventa a unor "razboaie" de preturi.
b.	Analiza intrarilor de noi competitori in cadrul domeniului de activitate sub raportul gradului de amenintare pe care il prezinta acestea.
Intrarea si iesirea pe sectorul productiei de artificii se face usor, barierele - de intrare si de iesire - sunt mici, veniturile sunt stabile, dar mici pentru ca firmele intra si parasesc usor, fara restrictii sectorul respectiv, astfel existand un risc ridicat sub raportul gradului de concurenta. In ultima perioada s-a constatat fenomenul de patrundere in piata a diferitelor companii straine care aduc capacitati de productie si resurse suplimentare si care lupta pentru cresterea cotei de piata si impartirea profiturilor.
c.	Analiza gradului de amenintare a unor produse de substitutie.
Industia artificiilor nu este amenintata de existenta unor inlocuitori actuali sau potentiali ai produselor. Cu toate ca odata cu aparitia alor mijloace de distractie si a problemelor legate de mediul inconjurator au dus la aparitia unor materiale si tehnologii care pot substituii anumite caracteristici ale artificiilor; insa nimic nu poate inlocuii experianta pe care o traiesti in preajma unui foc de articifii, mai ales in China unde acestea reprezinta nunumai o traditie foarte veche ci si o mandrie nationala.  
d.	Analiza capacitatii de negociere a clientilor
Clientii au o putere de negociere mare deoarece: sunt multi producatori, concurenta fiind mare; clientii cumpara cantitati importante in raport cu vanzarile producatorului; produsele oferite sunt standardizate sau slab diferentiate; costurile de transfer la schimbarea furnizorilor sunt mici; produsul cumparat nu este prea important pentru client, acesta putand sa renunte usor la el. Clientii incerca sa obtina preturi de vanzare cat mai mici pentru produse de calitate si facilitati comerciale. Aceasta determina o concurenta puternica in cadrul sectorului si scaderea profitabilitatii. 
e.	Analiza capacitatii de negociere a furnizorilor.
Furnizorii nu au capacitate de negociere mare deoarece: acestia	sunt la randul lor in concurenta (materia prima pentru fabricarea artificiilor fiind foarte usor de gasit in China); costurile de schimbare a furnizorului nu sunt ridicate; produsele oferite de furnizor nu au un grad mare de diferentiere,
Michael Porter propune trei tipuri generice de strategii economice: strategia celor mai mici costuri, strategia de diferentiere, strategia de concentrare.
Strategia celor mai mici costuri este evident strategia adoptata de marea majoritate a celor implicati in industria de artificii, cu costuri mici se obtine profituri mari. Dar cazul artificiilor este unul mai special, artificiile reprezentand mai mult decat un simplu obiect de "distractie vizuala", ele reprezinta o arta, diferentierea unora fata de altele prin culori, stralucirea, efecte, marime reprezinta elemente care fac mai atractiva achizitionarea unora care indeplinesc


Fisiere in arhiva (1):

  • Industria de artificii din China.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!