Importanța leadershipului în cadrul proiectelor

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Leadershipul este un subiect foarte popular in comportamentul organizational

deoarece are un rol important in performanta grupurilor si a organizatiilor. Exista o

multitudine de abordari ale leadershipului si multe interpretari ale intelesului sau.

Intuitiv toata lumea intelege ca leadershipul inseamna a conduce oamenii si a

influenta ceea ce fac acestia sau a-i determina pe altii sa te urmeze. Leadershipul ar

putea fi un atribut al pozitiei ierarhice sau ar putea proveni din inteligenta sau

cunostinte.

Poate fi interpretat ca o functie a personalitatii sau ca o componenta

comportamentala. S-au realizat foarte multe studii referitoare la leadership. Cifra

acestora depaseste cateva mii si fiecare perioada de cercetare a esuat in a produce o intelegere integrata a leadershipului

Leadership-ul reprezinta o caracteristica pe care toate organizatiile doresc sa o regaseasca la managerii lor. In organizatiile din ziua de azi, liderii adevarati fac diferenta. Caracteristicile esentiale ale leadershipului, precum si stilurile de leadership sunt pe de o parte elemente de personalitate definitorii si mostenite din perioada copilariei sau din nastere, iar pe de alta parte sunt aspecte invatate de-a lungul anilor de activitate profesionala, invatate in seminarii sau de la mentori. Un lider adevarat poate face diferenta in orice situatie si in orice domeniu. In ultimul timp, s-a vorbit foarte mult despre relatia dintre leadership si management. Ca sa fii un lider, nu trebuie doar sa fii foarte competent intr-un domeniu, dar si sa ai incredere in tine si sa dai altora incredere la randul tau. Aceasta dubla dimensiune a rolului unui lider intr-o companie il face atat de valoros pentru orice domeniu, el asigurand si performanta individuala cat si cea a grupului.

Leadership-ul este una dintre acele calitati care iese in evidenta, dar pe care nu poti sa o explici. In primul rand, leadership-ul implica notiunea de influentare a persoanelor din jurul liderului - fie ca este vorba prin indicatii, motivare sau luarea unei decizii importante. In al doilea rand, unde exista un lider, trebuie sa existe si oamenii care il privesc pe aceasta ca atare, ii recunosc calitatile dar mai ales autoritatea in domeniu. Apoi, momentele in care un lider se arata la adevarata sa valoare sunt acele momente de cumpana sau de criza, in care cineva trebuie sa preia controlul si sa ia o decizie. Si nu in ultimul rand, liderii sunt oamenii care au o idee clara despre ce vor sa realizeze si de ce.

Una dintre cele mai definitorii calitati ale unui lider adevarat ar trebui sa fie constientizarea faptului ca este mai important sa faci ce este bine, decat sa faci bine ce faci. In alte cuvinte, un lider este cel care trebuie sa impuna o etica a muncii. Acesta trebuie sa impuna directia in care se indreapta proiectul respectiv si sa le insufle oamenilor nevoia de a se gandi in primul rand la consecintele pe care le vor avea faptele lor.

De asemenea, o alta calitate esentiala a unui lider este capacitatea de a avea o viziune de ansamblu asupra domeniului in care lucreaza si asupra societatii. El trebuie sa aiba o idee clara despre directia in care trebuie sa se indrepte si sa aiba curajul sa propuna o noua abordare sau sa puna in practica o idee inovatoare. Astfel, compania se poate plasa cu un pas inaintea concurentei si sa stabileasca o noua tendinta in domeniu. Viziunea liderului se poate extinde si asupra unei persoane anume. Acesta este capabil sa evalueze o persoana si sa ii vada potentialul, putand sa isi exercite si rolul de formator. De cele mai multe ori, aceasta incredere acordata de cineva la inceputul carierei unei persoane, poate determina mersul carierei acesteia.

Leadership-ul este un concept important, nu doar din punct de vedere al indeplinirii sarcinilor de lucru dar si in contextul relatiilor inter-umane, datorita capacitatii sale de inspirare

Un lider adevarat poate aparea in oricare dintre structurile unei companii, nefiind neaparata nevoie ca liderul sa fie managerul respectivei companii. In orice caz, oriunde ar fi un lider adevarat va iesi in evidenta prin plusul care il aduce in orice actiune pe care o intreprinde.

Leadership-ul este legat de motivatie, comportament interpersonal si procesul de

comunicare. El este important in incercarile de a reduce insatisfactia angajatilor. Un

leadership bun implica si procesul de delegare a sarcinilor.

Leadershipul este un proces dinamic, unde relatia dintre lider si membrii

grupului este reciproca si influenteaza performanta la nivel individual cat si

organizational.

Un leadership bun din partea managementului unei organizatii ajuta la

dezvoltarea muncii in echipa si la integrarea obiectivelor individuale cu cele ale

grupului. De asemenea ajuta motivatia intrinseca prin accentuarea importantei

muncii pe care oamenii o realizeaza. Natura in permanenta schimbare a muncii in

organizatii, inclusiv structurile aplatizate si cautarea permanenta a utilizarii eficiente

a resurselor umane au crescut importanta leadershipului. Natura managementului se

indeparteaza de ideea de a obtine rezultate printr-un control strans si se indreapta

spre un mediu unde coaching-ul, sprijinul si delegarea prevaleaza.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Importanta leadershipului in cadrul proiectelor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 425 cuvinte
Nr caractere:
7 682 caractere
Marime:
12.97KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Management
Tag-uri:
proiecte, leadership, organizare
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!