Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 5934
Mărime: 394.68KB (arhivat)
Publicat de: Dora Necula
Puncte necesare: 6
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE FACULTATEA DE MANAGEMENT – ADMINISTRATIE PUBLICA

Extras din referat

Infrastructura

I. Infrastructura de transport

Magistrale internaţionale de transport

România, prin aşezarea sa geografică, reprezintă o zonă de intersecţie a magistralelor internaţionale de transport, care leagă atât nordul de sudul Europei, cât şi vestul de estul acesteia. Reţeaua de transport asigură legătura cu toate reţelele ţărilor vecine şi cu cele din ţările Europei şi Asiei.

La Conferinţa Pan-Europeană a Transporturilor de la Creta din 1994 s-au stabilit iar la Conferinţa de la Helsinki din 1998 s-au reconfirmat coridoarele pan-europene de transport, teritoriul României fiind străbătut de trei dintre coridoare:

- CORIDORUL IV: Berlin – Nürnberg – Praga – Budapesta – Bucureşti –Constanţa – Salonic – Istanbul;

- CORIDORUL IX: Helsinki - St.Petersburg – Moscova – Pskov – Kiev – Liubashevska – Chişinau – Bucureşti – Dimitrovgrad – Alexandropolis;

- CORIDORUL VII : Dunărea, inclusiv legătura pe Canalul Dunăre-Marea Neagră.

Coridoarele IV si IX sunt multimodale, cuprinzând noduri şi centre de colectare şi distribuţie între modurile de transport: rutier, feroviar, fluvial şi maritim.

Traseele coridoarelor IV şi IX prin România sunt:

- Coridorul IV Nădlac – Bucureşti - Constanţa şi ramura sudică Lugoj – Calafat;

- Coridorul IX Albiţa-Focşani-Ploieşti-Bucureşti-Giurgiu.

Coridoare pan-europene de transport

Sursa: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului

Deşi este avantajată de aşezarea geografică, România are un sistem de transport slab dezvoltat, iar lipsa investiţiilor în acest domeniu devine din ce în ce mai mult o barieră pentru dezvoltarea economică a ţării. De aceea, insuficienta modernizare a principalelor coridoare de transport poate duce la pierderea avantajelor oferite de poziţia geografică a României, pe rutele de tranzit Vest – Est şi Nord – Sud.

Comparativ cu statele membre UE şi cu unele ţări est-europene, sistemul de transport românesc este insuficient dezvoltat şi de calitate slabă.

Transportul rutier

Lungimea totală a reţelei drumurilor publice din România, la sfârşitul anului 2002, a fost de 78.896 km (din care 25,3% sunt drumuri publice modernizate).

Deşi în perioada 1995-2002, reţeaua drumurilor publice modernizate din România a înregistrat creşteri, densitatea drumurilor publice (33,1 km/100 km2) continuă să fie foarte scăzută comparativ cu media ţărilor UE (116 km/100 km2).

Reţeaua de drumuri este slab dezvoltată şi de calitate necorespunzătoare comparativ cu ţările UE.

Reţeaua de drumuri publice este uniform distribuită pe regiuni, dacă nu se ia în considerare Regiunea Bucureşti-Ilfov, unde datorită capitalei densitatea drumurilor publice este mult mai mare (46,7 km/100 km2).

Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri publice a fost şi rămâne o prioritate în politica economică a României.

Programele de reabilitare a reţelei rutiere din România aflate în curs de derulare sunt:

- Proiectul de reabilitare a drumurilor naţionale etapa a III-a, demarat în anul 1998 şi aflat în curs de finalizare, vizează reabilitarea următoarelor secţiuni de drumuri:

- DN1 Vestem – Miercurea Sibiului; DN 2 Râmnicu Sărat – Mărăşeşti, finanţate de Guvernul României şi UE prin Programul PHARE;

- DN 1 Cluj – Huedin; DN2 Tişiţa – Săbăoani; DN 24 - Tişiţa –Galaţi; Iaşi – Sculeni; DN 28 - Săbăoani – Târgu. Frumos – Podul Iloaiei – Iaşi, finanţate de Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii (BEI);

- Reconstrucţie pod peste Prut la Rădăuţi Prut – Lipcani, finanţate de Guvernul României şi UE prin Programul PHARE;

- Lărgire la 4 benzi a DN5, Adunaţii Copăceni-Giurgiu; Construcţie varianta de ocolire Adunaţii Copăceni, finanţate de Guvernul României şi UE prin Programul ISPA ;

- Proiectul de reabilitare a DN6 - reabilitarea secţiunii Lugoj-Timişoara, construcţia rutelor ocolitoare Timişoara şi Craiova şi asigurarea unor servicii de consultanţă, finanţată de Guvernul României şi Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională (JBIC).

Preview document

Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 1
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 2
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 3
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 4
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 5
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 6
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 7
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 8
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 9
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 10
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 11
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 12
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 13
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 14
Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Importanta Infrastructurii in Dezvoltarea Regionala.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Investițiile Străine Directe - Elemente Definitorii

CAPITOLUL 1 INVESTITIILE STRAINE DIRECTE – ELEMENTE DEFINITORII În vederea abordarii riguroase a unei problematici atât de complexe si extinse...

Importanța infrastrucurii pentru dezvoltarea regională

I.DEZVOLTAREA REGIONALA IN ROMANIA IN CONTEXTUL DEZVOLTARII REGIONALE EUROPENE Din perspective sistemului European, Romaina se inscrie in Zona...

Mediul de Afaceri Chinez

1.Date generale Republica Populară Chineză este cel mai întins stat în Asia de Est și cel mai populat stat din lume. Are o suprafaţă de 9.571.300...

Decizia Administrativă în Contextul Politicii de Dezvoltare Regională

CAPITOLUL I Regiunea – nivel administrativ intermediar în societatea modernă 1.1 Concepte specifice dezvoltării regionale. Regiune. Regionalism....

Evaluarea investițiilor directe din România

Introducere Problematica investitiilor straine directe (ISD) a fost si este intens dezbatuta, existând, în acest sens, preocupari atât la nivel...

Participarea României la Fondurile și Programele Comunitare Înainte și după Aderarea

Introducere În acest referat am vorbit despre participarea României la fondurile şi programele comunitare înainte şi după aderarea la Uniunea...

Importanța infrastructurii în dezvoltarea regională

1. Introducere – Dezvoltare regionala Pana in anul 1989, economia Romaniei se baza pe un sistem de conducere centralizat, toate hotararile...

Importanța Infrastructurii pentru Dezvoltarea Regională

PLANUL NAŢIONAL DE DEZVOLTARE (PND) România, ca şi noile state membre la Uniunea Europeană , a fost solicitată de către Comisia Europeană să...

Ai nevoie de altceva?