Importanta Cunoasterii Principiilor Managementului Calitatii si a Elementelor Controlului Statistic in Mentinerea Sistemului

Extras din referat Cum descarc?

Pe parcursul istoriei omenirii conceptul de "calitate" a suferit diverse modificari. Dar indiferent de momentul istoric, prin "calitate" s-a inteles masura in care cei interesati de cineva sau ceva erau satisfacuti (de acel ceva sau cineva). Astfel, putem vorbi de calitatea unui produs, de calitatea unei persoane, sau calitatea unei organizatii ca masura in care cei interesati de acestea obtin satisfactii in raport cu ele. De asemenea, "calitatea" a fost integrata in conceptele legate de managementul stiintific inca de la aparitia acestuia. Chiar si in managementul stiintific conceptul de "calitate" a suferit diverse modificari, evoluand de la un atribut dat unui produs, la un calificativ de competenta dat organizatiei. Astfel, ca un parcurs natural, in ultima parte a secolului XX a inceput sa se cristalizeze un domeniu distinct al managementului stiintific managementul calitatii.
"Managementul calitatii" ca stiinta a aparut relativ recent. El ar putea fi definit (considerand definitia franceza a "managementului") ca fiind modul prin care se "gestioneaza", "administreaza" satisfactia oferita de o organizatie. Din aceasta perspectiva am putea spune ca managementul calitatii reprezinta o abordare a managementului organizatiei din perspectiva "calitatii". Astfel, managementul calitatii influenteaza marea majoritate a proceselor desfasurate in organizatie, are o influenta directa in definirea, documentarea si forma de aplicare a normelor interne referitoare la diversele procese organizationale, influenteaza major modul cum personalul aplica aceste norme si nu in ultimul rand, orienteaza modul cum angajatii percep si isi reprezinta realitatea, de asemenea le directioneaza modul de abordare a diverselor situatii aparute in organizatie sau in afara acesteia.
Ca orice stiinta, managementul calitatii se sprijina pe o serie de principii care stabilesc principalele directii pe care o organizatie trebuie sa le urmeze pentru a oferii maximul de satisfactie celor interesati de rezultatele ei. 
fig. 1 Principiile managementului calitatii
Principiul 1 : Orientarea catre client 
Organizatiile depind de clientii lor si de aceea ar trebui sa inteleaga necesitatile curente si viitoare ale clientilor, ar trebui sa satisfaca cerintele clientului si ar trebui sa se preocupe sa depaseasca asteptarile clientului. 
Beneficii: 
o cresterea venitului si a cotei de piata printr-un raspuns flexibil si rapid la oportunitatile pietei; 
o cresterea nivelului de utilizare a resurselor organizatiei in scopul satisfacerii clientului; 
o obtinerea loialitatii clientului, acest fapt permitand o continuare a relatiilor de colaborare. 
Aplicarea principiului orientarii catre client conduce la: 
o cautarea si intelegerea nevoilor si asteptarilor clientului; 
o asigurarea ca obiectivele organizatiei sunt legate de nevoile si asteptarile clientului; 
o difuzarea nevoilor si asteptarilor clientului in organizatie; 
o masurarea satisfactiei clientului si la initierea de actiuni in functie de rezultate; 
o gestionarea sistematica a relatiei cu clientul; 
o asigurarea unei abordari echilibrate intre satisfacerea clientilor si a celorlalte parti interesate (cum ar fi: proprietari-actionari, angajati, furnizori, finantatori, comunitati locale, societatea in ansamblu). 
Principiul 2: Conducerea (leadership) 
Liderii stabilesc unitatea dintre scopul si orientarea organizatiei. Acestia ar trebui sa creeze si sa mentina mediul intern in care personalul poate deveni pe deplin implicat in realizarea obiectivelor organizatiei 
Beneficii: 
o personalul va intelege si va fi motivat in acord cu aspiratiile si obiectivele companiei; 
o activitatile sunt evaluate, corelate si realizate intr-un mod unitar; 
o problemele de comunicare intre nivelele organizatorice vor fi minimizate. 
Aplicarea principiului personalului de conducere trebuie sa duca la: 
o luarea in considerare a nevoilor tuturor partilor interesate (incluzand clientii, proprietarii, angajatii, furnizorii, finantatorii, comunitatea locala si societatea, ca ansamblu); 
o stabilirea unei viziuni clare asupra viitorului organizatiei; 
o alegerea de obiective si tinte competitive; 
o crearea si sustinerea unor valori acceptate, a corectitudinii si a unor modele etice in toate nivelurile organizatiei; 
o stabilirea increderii si eliminarea temerii; 
o asigurarea resurselor necesare, a instruirii si a libertatii de a actiona cu responsabilitate si eficienta pentru intreg personalul; o inspirarea, incurajarea si recunoasterea contributiilor personale. 
Principiul 3: Implicarea personalului 
Personalul -de la toate nivelurile- este esenta unei organizatii si implicarea lui totala permite ca abilitatile lui sa fie utilizate in beneficiul organizatiei. 
Beneficii: 
o motivarea, angajamentul si implicarea personalului din organizatie; 
o inovare si creativitate in urmarirea obiectivelor organizatiei; 
o personalul isi poate cuantifica propria performanta; 
o personalul va dori sa participe si sa contribuie permanent la procesul de imbunatatire.


Fisiere in arhiva (1):

  • Importanta Cunoasterii Principiilor Managementului Calitatii si a Elementelor Controlului Statistic in Mentinerea Sistemului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!