Extras din referat
Turismul a devenit o componenta de baza a sectorului de servicii la sfarsitul secolului XX fiind una din activitatile importante ale civilizatiei , care se dezvolta odata cu evolutia politica, economica, stiintifica si culturala.
Dezvoltarea din toate punctele de vedere, a unanitatii a impus in acelasi timp si crearea de noi forme de turism care sa raspunda diverselor cerinte si nevoi.Astfel pentru cei suferinzi a aparut turismul de cura si tratament, pentru cei dornici de a descoperii locuri noi si de a intra in contact cu alti oameni a aparut turismul cultural, pentru cei ce se intorc catre divinitati turismul religios iar pentru oamenii de afaceri a aparut turismul de afaceri. Acest turism de afaceri cuprinde la randul sau mai multe subforme :
-turism general de afaceri
- turismul de reuniuni
- turismul pentru targuri si expozitii
- calatori
Lucrarea de fata isi propune o abordare a turismului de reuniuni la nivelul tarii noastre cu o exemplificare avand la baza serviciile oferite de Hotel IBIS Accor Romania.
Aflata dabia la inceput de drum in cazul turismului de reuniuni, Romania este capabila sa intre pe piata externa a acestei forme de turism dar numai daca depune eforturi in vederea modernizarii bazei tehnico-materiale.
Declinul inregistrat dupa 1989,cand majoritatea relatiilor cu tarile partenere de pana atunci au fost oprite, a determinat in acelasi timp si stoparea organizarilor de reuniuni, congrese si alte evenimente. In prezent, in vederea integrarii in structurile Uniunii Europene, Romania depune eforturi pentru realizarea de investitii in domeniul turismului de congrese si reuniuni.
Pentru tara noastra , dezvoltarea turismului de reuniuni reprezinta o importanta piatra de temelie pentru fundamentarea relatiilor cu partenerii straini.
Turismul de reuniuni presupune mari adunari de oameni iar hotelurile, unitatile de alimentatie si agreement trebuie sa indeplineasca nevoi dintre cele mai diverse, mai ales ca majoritatea participantilor la acest gen de evenimente vin insotiti de membrii familiei. De aceea, aceasta forma de turism prezinta mare importata pentru toti agentii turistici si economici implicate.
De acest lucru incepe sa isi dea seama si Romania care incearca sa atraga organizarea a cat mai multor evenimente pe teritoriul ei.
Persoanele care practica, in general aceasta forma de turism, sunt persoane ce dispun de venituri mari, fapt ce duce implicit, la cresterea incasarilor din turism si deci la o crestere economica importanta pentru zona, localitate, tara care organizeaza acest gen de evenimente.
Prin promovarea turismului de afaceri in general si a celui de congrese si reuniuni in particular la nivelul tarii noastre, turismului i se deschid noi perspective prin crearea conditiilor unor miscari turistice mai rapide si a amplificarii unor noi forme de turism.
Ibis este un lanţ hotelier internaţional deţinut de grupul Accor. Are un număr de 767 hoteluri în întreaga lume din care peste 370 în Franţa iar majoritatea celorlaltor hoteluri în restul Europei. Hotelurile sunt de obicei amplasate în apropierea gărilor sau aeroporturilor. Primul hotel Ibis a fost deschis la Bordeaux în 1974.
În România momentan sunt 3 hoteluri:
Hotel Ibis Nord Bucureşti 3* adresa : Calea Grivitei nr. 143, Sector 1, Bucuresti
Descriere hotel: Hotel Ibis Gara de Nord, primul hotel din lantul Ibis deschis in Romania in anul 2001, situat la 2 km de centrul Bucurestiului si este pozitionat la 200 m de Gara de Nord, , va asteapta cu conceptul de succes Accor: cazare, rezervari si servicii avand garantia celui mai bun pret !
Hotel Ibis Bucuresti are 250 de camere cu aer conditionat, un restaurant, o terasa si un bar deschis nonstop deschis in mai 2001.
Mai are si o parcare privata cu paza. Oamenii de afaceri vor aprecia de asemenea si accesul la internet de tip wireless WiFi.
Descriere camere:
- aer conditionat,
- dus,
- camere pentru nefumatori,
- telefon,
- acces la internet,
- TV color prin satelit,
Preview document
Conținut arhivă zip
- Ibis Hotel Romania.doc