Extras din referat
GRIJA FAŢĂ DE CLIENŢI LA S.C. ROXAL INDEPENDENT
GRIJA FAŢĂ DE CLIENŢI PRIN CONTROLUL CALITATIV AL PRODUSELOR
Un control calitativ al produselor la nivelul societăţi permit determinarea stabilităţii proceselor de producţie pe toată faza procesului de fabricaţie pentru ca in final clientul să fie mulţumit de produsul achiziţionat şi eventual de a reveni şi apela din nou la produsele firmei.
Raportul de faţă îşi propune să facă o analiză a activităţii prin care se doreşte scoaterea în evidenţă a griji faţă de clienţi, pentru a observa dacă sunt folosite materi prime de calitate superioară, aparatele folosite in timpul procesului tehnologic sunt fiabile, dacă personalul este bine instruit şi dacă se respectă fazele de producţie, dacă conducerea are în prim plan clientul deci dacă există o grija pentru client la nivelul conduceri care ar trebui să se maerializeze şi la nivelul angajaţilor
În ceea ce priveşte eficienţa sistemului de control calitativ la nivelul S.C. ROXAL INDEPENDENT, care deţine doar un chioşc cu denumirea Gogoşerie, unde se produc şi se comercializează langoşi, privind această unitate trebuie să fac următoarele precizări:controlul calitativ la nivelul gogoşeriei nu se limitează doar la activitatea de producţie ci cuprinde cele patru faze ale ciclului calităţi respectiv(planificarea, pregătirea, realizarea şi menţinerea calităţii), precum şi elaborarea specificaţiilor, achiziţionarea materiilor prime(făină, sare, brînză, varză, şuncă, drojdie) pentru fabricarea langoşilor.
Pe lîngă metodele de control identificate, pentru planificarea calităţii în gogoşerie am observat că administratorul adresează diferite întrebări angajatelor pentru a reuşi să scoată in evidenţă nevoile consumatorilor şi dacă aceştia sunt mulţumiţi de produsele achiziţionate şi dacă exista in proporţie mare o clientela fidelizată pentru a vedea ce se poate face pentru atragerea şi a altor consumatori.
Se fac diferite studii de productivitate pentru a se abserva dacă utilajele şi echipamentele de producţie sunt in stare bună de funcţionare pentru a fi capabile să realizeze specificaţiile, de exemplu cîntarele sunt verificate periodic metrologic.Asigurarea calităţii se mai referă la asigurarea resurselor umane necesare care să fie apte de muncă şi cu bagajul de cunoştinţe necesare pentru producerea produsului de calitate şi la folosirea corespunzătoare a echipamentelor de lucru pentru o bună productivitate şi un produs de calitate.
În timpul petrecut la gogoşerie am observat că, controlul calităţii îmbracă şi forma inspecţiei, unitatea recurge in mod frecvent la această metodă, ca modalitate de apreciere a calităţii produselor şi pentru a se verifica respectarea specificaţiilor.Verificarea se face prin sortare care se efectuează vizual pe baza unei presupuse experienţe, fără a recurge la nici o metodă de eşantionare şi nici la altă tehnică de evaluare ştiinţifică, verificarea se efectuează periodic de către administrator.Produsele sunt verificate în momente diferite ale producţiei pentru ca produsele să aibă o calitate superioară şi pentru a preveni comercializarea produselor defecte ca aspect, forma şi gramaj.
Planificarea calitaţi are in vedere fixarea obiectivelor şi stabilirea mijloacelor necesare pentru atingerea acestor obiective.Controlul calitaţii urmăreşte executarea planurilor, conducerea operaţiunilor astfel încît să se atingă obiectivele.Dacă obiectivele sunt împlinite se consideră că s-a realizat o grijă pentru clienţi şi sau indeplinit planurile pentru obţinerea profitului preconizat.Deşi se doreşte ca, clientul să fie mulţumit conducerea societăţi a studiat şi concurenţa pentru a vedea ce le lipseşte dar şi aşa sunt unele lipsuri care apar pe care le voi scoate in evidenţa ulterior pe parcursul raportului privind grija faţa de clienţii.
PREZENTAREA SOCIETĂŢII
Societatea comercială’’ROXAL INDEPENDENT S.R.L.’’, amplasată in localitatea Tîrgu-Mureş, fiind înfiinţată în 1991 de doi asociaţi cu 50% participare fiecare la capitalul social şi avînd 5 salariaţi:un administrator şi patru femei, asociaţii fiind nesalariaţi.
Obiectul de activitate: comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, alimentaţie publică.
Societatea dispune de un chioşc de o suprafaţă de 15 metri pătraţi in care se gasesc:
-mobiler
-o masă de inox
-o fripteoză
-un malaxor
-un frigider
Societatea are 5 salariaţi, un administrator care îsi desfăşoară activitatea in mare parte a timpului la birou unde se află şi un depozit de unde este aisgurată materia primă necesară realizări zilnice de langoşi.Suprafaţa chioşcului fiind doar de 15 metri patraţi nu are spaţiu suficient de depozitare şi uneori este necesară aprovizionarea de doua ori pe zi pentru a putea realiza langoşi.Acesta situaţie de aprovizionare de doua ori pe zi se intîmplă doar in unele perioade ale anului cînd exista aflux mare de clienţi ştiind ca chioşcul se află in zona centrală, această situaţie este intîlnită in sezonul estival.Chioşcul este realizat din tîmplărie PVC cu geam termopan.
Firma este plătitoare de TVA, este considerată microintreprindere, plăteşte impozit pe veniturile obţinute şi are o cifră de afaceri anuală sub 100.000 de euro.Cele mai multe venituri sunt realizate in perioada estivală, atunci se produce şi se vinde cel mai mult dar din această cauză cantitatea producţiei nu schimbă calitatea produselor, deci intre calitatea producţiei şi calitatea produselor există un raport de totală interdependenţă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Grija Fata de Clienti.DOC