Gestiunea Riscurilor în Afaceri

Cuprins referat Cum descarc?

Tipologia riscurilor
I.1 Riscul purI.2 Riscul speculative
I.3 Riscuri privind piata
I.4 Riscuri privind proprietateaI.5 Riscuri privind personalulStrategii de gestionare a riscului
II.1 Asigurarea impotriva riscului
II.1.1 Etapele procesului de asigurare
II.1.2 Conditii de asigurare
II.2 Polita de asigurare


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Ca definitie, riscul reprezinta "o stare cu un anumit grad de probabilitate de a se intampla". Daca se intampla, respectiva stare afecteaza afacerea pana la nivelul maxim reprezentat de faliment.
Astazi, notiunea de risc pare a fi sinonima cu cea de activitate. Desi omniprezent in mediul de afaceri, si nu numai, riscul este adesea, relativ dificil de detectat sau anticipat. Evenimentele ce pot afecta veniturile si performantele ulterioare investitieisunt atat de numeroase si variate incat identificarea lor reprezinta o provocare chiar si pentru cei mai abili si experimentati investitori, fiindca viitorul este in mare masura necunoscut. Multe decizii in afaceri se iau plecandu-se de la estimari asupra viitorului. 
Luarea unei decizii in baza unor estimari, prezumtii, asteptari, previziuni, prognoze asupra evenimentelor viitoare implica o doza buna de risc, uneori destul de dificil de definit si, in cele mai multe cazuri, imposibil de masurat cu precizie, data fiind natura abstracta a conceptului.
Generalmente, conceptul este folosit pentru a descrie situatii sau evenimente cu
rezultate sau consecinte incerte. In domenii precum statistica, managementul financiar simanagementul investitiilor, riscul, ca notiune, face trimitere la posibilitatea si probabilitatea unor variatii ale rezultatelor fata de valorile sau nivelurile estimate initial.
In alte situatii, pe piata asigurarilor spre exemplu, notiunea de risc este asociata cu cea de pierdere.unii intreprinzatori Riscul fiind considerat ca avand atribute cuantificabile, in timp ce incertitudinea nu, fiind asociata acelor situatii sau evenimente despre care exista informatii insuficiente pentru a putea intelege si anticipa schimbarile ce vor avea loc. Prin urmare, atunci cand informatiile necesare intelegerii si anticiparii evolutiilor, schimbarilor ce pot avea loc intr-un anumit context sunt fie insuficiente, fie indisponibile, situatia este catalogata ca fiind una incerta.
Gradul de incertitudine este dat de numarul factorilor care pot afecta cursul unei actiuni si de frecventa si amplitudinea schimbarilor aferente lor Gradul ridicat de incertitudine induce operatorilor de pe piata un comportament de adaptare la modificarile intervenite in mediul de afaceri sau, dupa caz, un comportament de influentare a acestora. Incertitudinea a fost si este utilizata pentru a descrie situatii sau evenimente carora nu le pot fi asociate probabilitati privind o potentiala producere a lor. 
Incertitudinile nu sunt asigurabile, dat fiind faptul ca nu este posibil, din punct de vedere actuarial, sa se stabileasca nivelul primei necesare pentru a acoperi ceva ceea ce este calificat ca fiind incert si indefinibil. Riscurile, prin urmare, tind sa fie asigurabile.
Pornind de la aceasta logica, riscul asumat poate fi cuantificat in maniera urmatoare:
Risk= p e_I ap/c 
Unde pe_I-probabilitatea producerii evenimentului I 
Ap/c -amplitudinea pierderii sau castigului in cazul producerii evenimentului I Exista numeroase controverse in practica privind aceasta distinctie, dat fiind faptul ca cea mai mare parte a deciziilor in afaceri se iau fara a dispune de date statistice si calcule matematice. Distinctia are, totusi, o oarecare valoare conceptuala 
Din cele expuse mai sus rezulta ca riscul este legat in exclusivitate de aspecte negative. Intr-o afacere riscul trebuie gestionat in mod eficient. De regula, exista 4 etape in abordarea riscurilor: identificarea riscurilor, analiza lor, asumarea si controlul acestora si, nu in ultimul rand, transferul riscurilor. 
Daca primele doua etape sunt clare, fiind evidente si necesare identificarea si analiza riscurilor aferente afacerii, in etapa a treia se pune problema daca acceptam aceste riscuri, controlandu-le si, bineinteles, asumandu-ne consecintele ca acestea sa se produca, sau, potrivit etapei a patra, daca le transferam partial sau total catre o institutie specializata in protectia la acestea, cum ar fi societatile de asigurari-reasigurari.
Riscurile asociate afacerii rezida, printre altele, in concurenta neloiala, lipsa de onestitate in derularea contractelor, folosirea de instrumente false de plata, inselarea partenerilor de afaceri si, nu de putine ori, a asociatilor, frauda interna sau externa companiei, folosirea cu rea-credinta a finantarilor, management defectuos, conjuncturi potrivnice de piata, dezechilibre ale cursurilor valutare, deficiente ale pietei in amonte si aval si multe alte elemente de risc, unele chiar institutionale sau de forta majora, care afecteaza profitabilitatea si chiar existenta companiilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Gestiunea Riscurilor in Afaceri.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!