Fundamentele Managementului Organizatiei

Extras din referat Cum descarc?

FUNDAMENTELE MANAGEMENTULUI ORGANIZATIEI
MG - un proces de orientare a activitatilor oamenilor in scopul realizarii unor obiective./indispensabil/ presupune atingerea scopurilor organizationale printr-o conducere efectiva si eficienta, ca urmare a planificarii, organizarii, coordonarii si controlului resurselor organizatiei
Factorii de succes in mg.
1. orientarea catre acsiune.
2. utilizarea unor forme simple si perfectionarea personaluli
3. contactul continuu cu clientii 
4. imbunatatirea productivitatii salariatilor
5. orientarea spre afaceri cheie si cu valoare mare
6. orientarea fiecarui salariat catre ceea ce stie sa faca mai bine
7. utilizarea unui sistem riguros de control.
Semnificatiile managementului
Mg ca arta
- bazata pe calitati profesionale,
- observarea evenimentelor si acumularea experientei
- dezvoltarea problemelor dupa metoda "incercarilor si erorilor"
- orientarea prioritara pe termen scurt
- informatie limitata si unilaterala 
- capacitate redusa de inovare si adaptare la schimbari.
Mg ca stiinta
- cunoasterea realitatii cu mijloace stiintifice
- analiza proceselor, identificarea principiilor si legalitatilor
- analizarea complexa a actiunii diversilor factori de influenta
- orientarea prioritara pe termen lung
- informatie complexa si completa
- orientarea spre actiune, creativitate si adaptibilitate.
Mg ca proces
Mg ca organ de conducere
Mg ca grup de perosane
In dezvoltarea sa mg a cunoscut diferite etape, din punct de vedere a modalitatilor de abordare si al solutionarilor concrete
1. Conducerea empirica- activitatea de conducere se baza pe intuitie. Conducerea empirica e bazata pe personalitatea si calitatile conducatorului.
2. Inceputul conducerii stiintifice - apare nevoie de cunostinte suplimentare, apare procesul tehnico-stiintific.
3. Conducerea stiintifica - stiinta in conducere, metode de analiza, planuri, programe, cunoasterea th manageriale.
Evolutia si scolile managementului.
Scoala clasica universala - numita si scoala tehnica 
Principiile mg dupa Taylor:
1. Inlocuirea metodelor traditionale, bazate pe experienta, prin metode stiintifice, fundamentate pe analiza tuturor elementelor productiei, structurilor, proceselor si mecanismelor
2. Selectarea salariatilor pe baza unor metode fundamentate in mod stiintific, antrenarea si instruirea lor;
3. colaborarea intre salariati si administratie in scopul aplicarii unor principii de organizare stiintifica a intregii activitati;
4. Diviziunea muncii intelectuale si fizice;
5. Amplificarea continutului economic al muncii cadrelor tehnice;
6. Analiza procesului de munca prin descompunerea in elemente componente;
7. Evidenta stricta a timpului de munca si normarea muncii;
8. Unificarea si standartizarea Scule Dispozitive Verificatoare-lor, proceselor tehnologice.
9. Controlul tehnic al operatiilor tehnologice;
10. Aplicarea salarizarii in acord pe baza unor indicatori specifici;
11. O stricta delimitare intre functiile de conduceer si cele de executie
Henry Ganti- a propus elementele: 1. Salariul prima 2. Cartela-schema de planificare 3. Teoria liderului.
Sotii Frank si Lilian Gilbreth - sporirea vol de productie pe baza reducerii cheltuielilor de munca inutila. (de la 8 la 5 caramizi)
Mg administrativ creatorul acestui curent de mg H.Fayol (1841-1925) a abordat problemele mg din punct de vedere al intreprinderii in ansamblu el. El a evidentiat pt, prima data functiile intreprinderii: tehnica, comerciala, financiara s.a. aratind ca intre acestea exista o strinsa interdependenta. Detaliind continutul functiei administrative, Fayol identifica 5 atribute ale acesteia, care au fost pastrate pina astazi: prevederea, organizarea, comanda, coordonarea si controlul.
Principiile mg dupa Fayol:
1. Diviziunea muncii 
2. Concordanta intre autoritatea personala si cea oficiala
3. Disciplina
4. Unitatea de comanda ( fiecare salariat trebuie sa primeasca instructiuni de la o singura persoana)
5. Unitatea de directie (acelasi obiectiv va fi directionat de un singur manager.)
6. Subordonarea intereselor individuale fata de cele ale firmei
7. Remunerarea (cinstita, onesta)
8. Centralizarea (solutie optima pentru fiecare caz in parte)
9. Ierarhia
10. Comenzile
11. Echitatea (managerii tb. sa fie corecti si amabili cu subordonatii)
12. Stabilitatea personalului
13. Initiativa
14. Spiritul de echipa.
Fayol a fost primul care a insistat asupra introducerii managementului ca disciplina obligatorie in scoli.
Mg birocratic creatorul acestui curent a fost Max Weber. Principalele elemente ale organizarii birocratice sunt urm:
- Munca este divizata;
- Posturile sunr organizate intr-o ierarhie a autoritatilor;
- Toate persoanele sunt selectate si promovate pe baza calificarii tehnice;
- Toate actele administrative si deciziile vor fi emise in scris;
Mg este separat. de proprietarii organizatiei si managerii vor stabili reguli.
Elementele comune pentru mg stiintific si cel administrativ:
- accent pe productivitate
- privire rationala asupra omului, neglijarea relatiilor sociale din cadrul organizatiei, 
- cautarea unor metode, principii universale, gasirea celei mai bune cai, celor mai bune principii Neajunsurile scolii clasice: 
- neglijarea relatiilor umane
- analiza intreprinderii ca un sistem inchis, izolat de mediu
Scoala relatiilor umane - aplicarea modelului colaborarii dintre muncitori si proprietari. Are meritul evidentierii pt prima data a importantei factorilor neformali in activitatea intreprinderii.(Adepti: mayo, drucker,veber,maslow)
E. Mayo - 
1. oamenii se conduc de motivele sociale ale necesitatilor si se afirma ca indivizi in relatiile cu alti oameni 
2. in urma revolutiei industriale si a rationalizarii procesului de munca, procesul de munca si-a perdut farmecul sau, deacea satisfactia morala oamenii o cauta in prestigiu social
3. oamenii reactioneaza mai mult la influienta sociala a grupui de oameni egali cu ei, decit la controlul din partea sefilor
4. lucratorul rasunde la indicatia conducatorului daca cond. poate satisfaca necesitatile lui sociale si vine in intimpinarea dorintelor lui.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fundamentele Managementului Organizatiei.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!