Franciza

Extras din referat Cum descarc?

Scurt istoric
Franciza moderna isi are originile in SUA. Aceasta a fost utilizata pentru prima data in SUA de catre compania Singer Sewing Machine in anii 1860.
In anii '50 a avut loc o adevarata explozie a dezvoltarii francizei, odata cu inaugurarea in 1955 a restaurantelor McDonald's, de catre Ray Kroc, care a pus accentul pe "calitate, servicii, curatenie si valoare." In acelasi an, Harland Sanders a gasit o nisa in industria fast food-ului cu Kentucky Fried Chicken.
Franciza presupune transmiterea sau concesionarea marcii, a mijloacelor de comercializare a marfii sau a serviciului. Conform legislatiei romanesti, franciza reprezinta un sistem de comercializare bazat pe o colaborare continua intre persoane fizice si juridice independente din punct de vedere financiar, prin care o persoana denumita francizor, acorda unei altei persoane numita francizat (beneficiar), dreptul de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu. 
Revista " Franchise International " defineste o franciza ca fiind un concept de afacere prin care francizatul plateste pentru ,,marca" (numele) si ,,instruirea" (know-how-ul) in sistemele, operatiunile si sistemul comercial al francizorului printr-o taxa initiala si printr-o taxa ulterioara denumita ,,taxa de franciza" (un procent din cifra de afaceri).
Franciza poate fi :
- de distributie 
- de servicii 
- industriala 
Astfel in continutul Ordonantei Guvernului nr.52/1997 privind regiul juridic al francizei se precizeaza urmatoarele aspecte: 
- Francizorul este un comerciant care:
- Este titularul drepturilor asupra unei marci inregistrate; drepturile trebuie sa fie exercitate pe o durata cel putin egala cu durata contractului de franciza
- Confera dreptul de a exploata ori de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu
- Asigura beneficiarului o pregatire initiala pentru exploatarea marcoo inregistrate
- Utilizeaza personal si mijloace financiare pentru promovarea marcii sale, cercetarii si invatiei, asigurand dezvoltarea si viabilitatea produsului.
- Beneficiarul este un comerciant, persoana fizica au juridica, selectionat de francizor, care adera la principiul omogenitatii retelei de franciza, asa cum este ea definita de catre francizori.


Fisiere in arhiva (1):

  • Franciza.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!