Franciza

Extras din referat

Sistem de comercializare bazat pe o colaborare continua intre persoane fizice sau juridice independente din punct de vedere financiar, prin care o persoana, denumita francizor, acorda altei persoane, denumite francizat, dreptul de a exploata sau de a dezvolta o afacere, un produs, un serviciu sau o tehnologie.
Istoria francizei dateaza din 1850, cand in New South Wales a fost folosit acest tip de contract in domeniu hotelier.
in SUA s-a folosit pentru prima data contractul de franciza in domeniul telecomunicatiilor, de catre Western Union. Tot in aceasta tara a existat un contract de franciza intre fabricantii de automobile si dealerii locali.
Istoria recenta a francizei cunoaste o crestere spectaculoasa incepand cu anul 1930. in anul 1950 aceasta industriei explodeaza odata cu aparitia si dezvoltarea in 1950 a restaurantelor fast food, dintre care cea mai cunoscuta este reteaua MC Donalds.
in prezent contractele de franciza sunt folosite in toate domeniile comertului: IT, Auto, restaurante, turism, servicii, etc.
OMV 
MC Donalds
Intersport
Fornetti
Turabo Cafe
Rodipet
Acces Press
Benvenutti 
KFC
toate aflate pe o panta ascendenta a dezvoltarii retelei de francizati. 
Multi antreprenori romani devin astfel parteneri de incredere ai companiilor straine mari.
Franciza poate fi o modalitate de business si pentru firmele mici si medii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Franciza.ppt

Bibliografie

http://www.francizeromanesti.ro/francize.html
http://www.businessmagazin.ro
www.omv.com
www.rompetrol.ro


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!