Extras din referat:

Sistem de comercializare bazat pe o colaborare continua intre persoane fizice sau juridice independente din punct de vedere financiar, prin care o persoana, denumita francizor, acorda altei persoane, denumite francizat, dreptul de a exploata sau de a dezvolta o afacere, un produs, un serviciu sau o tehnologie.

Istoria francizei dateaza din 1850, cand in New South Wales a fost folosit acest tip de contract in domeniu hotelier.

in SUA s-a folosit pentru prima data contractul de franciza in domeniul telecomunicatiilor, de catre Western Union. Tot in aceasta tara a existat un contract de franciza intre fabricantii de automobile si dealerii locali.

Istoria recenta a francizei cunoaste o crestere spectaculoasa incepand cu anul 1930. in anul 1950 aceasta industriei explodeaza odata cu aparitia si dezvoltarea in 1950 a restaurantelor fast food, dintre care cea mai cunoscuta este reteaua MC Donalds.

in prezent contractele de franciza sunt folosite in toate domeniile comertului: IT, Auto, restaurante, turism, servicii, etc.

OMV

MC Donalds

Intersport

Fornetti

Turabo Cafe

Rodipet

Acces Press

Benvenutti

KFC

toate aflate pe o panta ascendenta a dezvoltarii retelei de francizati.

Multi antreprenori romani devin astfel parteneri de incredere ai companiilor straine mari.

Franciza poate fi o modalitate de business si pentru firmele mici si medii.

Bibliografie:

http://www.francizeromanesti.ro/francize.html

http://www.businessmagazin.ro

www.omv.com

www.rompetrol.ro

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Franciza.ppt
Alte informații:
Tipuri fișiere:
ppt
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
15 pagini
Marime:
1.80MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Management
Tag-uri:
franciza, management
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!