Franchisingul si Anteprenoriatul Romanesc

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS
1 FRANCHISING: Concepte si tehnica de afaceri
1.1 Conceptul, avantajele si dezavantajele franchisingului
Conceptul si rolul franchisingului
Forme de franchising
Avantajele si dezavantajele franchisingului
1.2 Evaluarea afacerii de franciza
Evaluarea francizei
Evaluarea franchiserului
Evaluarea franchisee-ului
1.3 Factorii de succes in franchising
2 Studiu de caz :Servicii de copiere "xerox"


Extras din referat Cum descarc?

1.Franchising:concepte si tehnica de afaceri
1.1 Conceptul, avantajele si dezavantajele franchisingului
Conceptul si rolul franchisingului
Franchisingul reprezinta o intelegere intre doua parti, in baza careia una din ele, numita franchiser, transmite alteia, numite franchisee, dreptul de a practica o anumita afacere conform formatului franchiserului si contra unor plati stabilite.
Franchisingul ofera astfel,posibilitatea ,,copierii" unei afaceri de succes de la o firma care are o reputatie inalta si poseda o experienta bogata. Conform definitiei Asociatiei Internationale de Franchising ,,franchisingul reprezinta un sistem de relatii permanente intre franchiser si franchisee, in baza caruia toate cunostintele, imaginea, succesul, metodele de producere si de marketing sunt prezentate franchisee-ului in schimbul satisfacerii reciproce a intereselor".
Cuvantul franchise provine din limba franceza, avand intelesul de privilegiu (concesiune) in vanzarea unor produse. La inceput, privilegiul era acordat de lege (stat) si se referea la colectarea taxelor locale, organizarea targurilor, editarea de carti, producerea de bauturi alcoolice, adica la monopolul statului intr-un domeniu de activitate. Incepand insa cu 1840 termenul va fi folosit cu intelesul pe care il are astazi (privilegii acordate de firme private).
La acea data producatorii de bere din Germania au acordat francize unor magazine de produse de bacanie, care aveau dreptul exclusiv de a le vinde marfa. In timp ce in America franchisingul lua amploare, in Europa se dezvolta institutia concesiunii, conform careia o persoana dobandeste dreptul de a exploata anumite servicii publice sau bunuri ale statului in schimbul unor beneficii (plati) care revin acestuia. Franchisingul va reveni in Europa in secolul XX dupa ce, peste Ocean, va deveni o afacere de succes.
In procesul evolutiei sale franchisingul modern a parcurs doua etape de baza:
I. Etapa franchisingului traditional este caracterizata de aplicarea franchisingului in cadrul urmatoarelor trei ramuri:
o In domeniul distributiei automobilelor si a tehnicii de uz casnic.
Firma germana Singer utilizeaza schema franchisingului inca din 1860, iar compania americana General Motors, care astazi comercializeaza 95% din produsele sale prin dealeri - franchisee -din anul 1911.
o In domeniul imbutelierii si distribuirii bauturilor racoritoare. Pionieratul in aceasta ramura apartine companiei Coca-Cola, care practica franchisingul din 1886, urmata de Pepsi-Cola si alte intreprinderi similare.
o In domeniul livrarii produselor petroliere. Companiile petroliere ofereau statiilor 
alimentare produsele sale in sistem franchising, eliberandu-se astfel de functiile de comercializare en detail.
II. Etapa franchisingului format de afaceri - Business Format Franchising este
caracterizata de faptul, ca tranzactiile de tip franchising incep a fi reglementate de asociatiile de franchising din diferite tari. Aceasta perioada incepe in anii 50 in SUA si 60 - in Europa Occidentala odata cu extinderea franchisingului in sfera serviciilor, in special a celor de tipul restaurantelor fast-food, serviciilor de intretinere a caselor, automobilelor, etc.
Principalele caracteristici ale ,,franchisingului format de afaceri" acceptate de majoritatea asociatiilor de franchising din diferite tari sunt:
1. Existenta unui contract (licenta) de transmitere a dreptului de utilizare a numelui, marcii comerciale, a emblemei franchiserului pe o perioada de timp stabilita si pentru un teritoriu stabilit.
2. Obiectul franchisingului este, de obicei, o activitate (in mod obisnuit, un serviciu) care a fost deja testata ca formula de operare si functioneaza eficient.
3. Franchisingul ofera intregul concept al afacerii sub forma unui Manual Operational, prevederile caruia trebuie sa fie respectate cu strictete de catre franchisee. Manualul Operational", este oferit franchisee-ului dupa finalizarea negocierilor si semnarea contractului.
4. Franchiserul transmite franchisee-ului experienta sa de dirijare a afacerii in corespundere cu metodele si principiile expuse in Manualul Operational. Aceasta are loc in prima perioada de colaborare in cadrul unor cursuri de instruire aplicativa.
5. Franchiserul asigura acordarea unor servicii de suport pentru a contribui la succesul franchisee-ului, inclusiv:
o Asistenta in demararea afacerii, inclusiv, in obtinerea finantarii necesare
o Publicitatea si promovarea numelui de marca/firma si a ofertei pe piata
o Cercetari de marketing (evaluarea potentialului si preferintelor pietei si
selectarea locului de amplasare a unitatilor comerciale)
o Obtinerea autorizatiilor si a licentelor necesare pentru activitate
o Suportul in inchirierea terenului, proiectarea, construirea, designul interiorului
localului
o Participarea la negocierile cu furnizorii de echipamente, materii prime, marfuri,
etc.
o Suport in stabilirea unui sistem eficient de contabilitate.
6. In schimbul suportului si serviciilor acordate de franchiser, franchisee-ul se obliga sa efectueze urmatoarele plati:
o Taxa initiala fixa (taxa de aderare la grupul economic si de obtinere a dreptului
de a activa pe teritoriul respectiv)
o Taxa de redeventa / royalty (plata periodica pentru utilizarea obiectelor de
proprietate intelectuala, stabilita in functie de cifra de afaceri inregistrata)
o Taxa de publicitate (pentru publicitate, masuri de promovare a marcii si a
francizei in teritoriul franchisee-ului).
7. Franchisee-ul se obliga, in unele cazuri, sa achizitioneze produsele, materialele si echipamentele necesare pentru derularea afacerii de la furnizorii recomandati de franchiser. In asa cazuri franchiserul, de obicei, beneficiaza financiar de pe urma aranjamentelor mentionate si, in schimb, efectueaza unele reduceri ale taxei de redeventa.
8. Implicarea franchiserului in afacere nu trebuie sa afecteze independenta franchisee-ului, deoarece businessul apartine acestuia din urma si el este liber sa dispuna de el la propria dorinta. Insa, in cazul vanzarii francizei in functiune, dreptul preferential de a decide apartine deseori franchiserului (cui sa vanda, sa accepte cumparatorul propus de franchisee, sa anuleze in genere franciza in teritoriul respectiv).
Franchisingul, in esenta sa, reprezinta o tehnica de afaceri, la fel ca si activitatea de dealer, marketingul in retea sau producerea pe licenta. Franchisingul, insa reprezinta cea mai adecvata metoda de a incepe o afacere. Aceasta se datoreaza faptului ca acest sistem presupune o colaborare permanenta intre franchiser si franchisee. Ca rezultat, riscul insuccesului este mult mai redus decat in conditiile demararii businessului de sinestatator.


Fisiere in arhiva (3):

  • 1 pagina.doc
  • Antreprenoriatul romanesc.doc
  • franchisingul-.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!