Factori de Influență a Sistemului Managerial

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1093
Mărime: 24.31KB (arhivat)
Publicat de: Ilarion Istrate
Puncte necesare: 7

Extras din referat

În acceptiunea generala, mediul de afaceri al firmei este constituit din ansamblul organizatiilor, actorilor si actiunilor a caror existenta infleneteaza comportamentul si performanta unei firme In afara de mediul intern al firmei, numit si climat organizational, care se refera la intensitatea conflictelor, la gradul de satisfactie a angajatilor, gradul de adeziune a indivizilor la valorile firmei, aceasta este supusa influentei unor factori de natura endogena, care poate actiona asupra sa mai mult sau mai putin direct.

Mediul de afaceri al firmei reprezinta ansamblul fenomenelor, evenimentelor si situatiilor determinate de relatiile firmei cu principalii actori ai mediului in care isi desfasoara activitatea. Totodata, mediul firmei regrupeaza numerosi factori care la nivel national si international cunosc o dinamica accentuate, care conduc la o schimbare a campului de actiune a firmei prin adaptarea, analizarea si preluarea riscurilor, ca urmare a modificarii comportamentului ei strategic. Aceasta evolutie a firmei nu este diminuata de importanta rolului determinant pe care il detine mediul local si regional asupra dezvoltarii ei. Notiunea de mediu de afaceri este una complexa ce include un ansamblu de factori eterogeni de natura sociala, economica, juridical, politica, tehnico-stiintifica, geografica, demografica, etc. , care actioneaza pe plan intern si extern asupra firmei, influentand puternic relatiile acesteia pe piata.

In acest sens, in functie de magnitudinea impactului asupra firmei se disting mediul general si mediul specific al firmei

1) Mediul general al firmei constituie un ansamblu de variabile care influenteaza firma fara ca aceasta sa exercite o influenta asupra lui. Acesti factori definesc “cadrul de actiune” care impune firmei sa realizeze in permanenta studii de prospectare a mediului in vederea identificarii oportunitatilor de dezvoltare, prevenind totodata efectele mutatiilor esentiale din campul sau de actiune.

2) Mediul specific firmei regrupeaza elementele care influenteaza direct activitatea firmei si care pot fi influentate si ele la randul lor, mai mult sau mai putin de aceasta. Influenta acestor variabile depinde de importanta firmei si de locul acesteia in cadrul industriei de profil din care face parte (dimensiune, resurse umane si financiare, apartenenta sau nu la un grup de interese)

Cu toate acestea nu este facil de trasat o linie de demarcatie intre firma si mediul sau ori intre cele doua categorii ale mediului de afaceri, deoarece in realitate se constata ca firma externalizeaza unele activitati conexe activitatii de baza, incercand sa compenseze prin crearea si intensificarea unor relatii de parteneriat in aceste domenii de activitate. In acest context mediul de afcaeri al unei firme poate fi schematizat in mod simplist.

Din punctul de vedere al nivelului de agregare a influentei actorilor asupra mediului de afaceri se poate vorbi despre un mediu al firmei la nivel macro si microeconomic.

La nivel macroeconomic, mediul firmei este constituit din toate variabilele globale care privesc societatea, in ansamblu, ca beneficiar al actiunilor agentilor economici. La acest nivel abordarea are loc pe termen lung, in functie de evolutia datelor istorice. Cu toate acestea se poate vorbi si de unele evenimente conjuncturale cu actiune brutala asupra activitatii unei firme, pe cat de dificil de anticipat, pe atat de greu de contracarat din punctul de vedere al efectelor negative. Aici intra in discutie :

- Crizele economice (petroliere, bursiere)

- Crizele politice

- Crizele sociale (revolutie, razboaie civile)

- Revolutii tehnologice (asaltul tehnologiei informatiei si comunicarii, proliferarea biotehnologiei, rolul de constrangere al mass-mediei)

Mediul microeconomic cuprinde ansamblul actorilor ( firme, institutii diverse, indivizi) cu care firma (manageri si angajati ) se afla in contact direct, stabilindu-se astfel o relatie de comunicare. In acest sens, la nivel international se contureaza din ce in ce mai pregnant firmele international, care adopta un system de organizare multidivizionar (sau chiar mai avansat de tip Minzberg), care dezvolta un system de relatii tipic, specific intre firma mama si filialele sale; in acest caz , sistemul de comunicare de tip intranet este un system inchis, care cauta doar sa evite un system de taxe si impozite prea impovarator, sa speculeze o forta de munca ieftina dintr-o regiune sau un monopol natural al unei resurse rare, incercand in acelasi timp sa internalizeze toate efectele pozitive.

Preview document

Factori de Influență a Sistemului Managerial - Pagina 1
Factori de Influență a Sistemului Managerial - Pagina 2
Factori de Influență a Sistemului Managerial - Pagina 3
Factori de Influență a Sistemului Managerial - Pagina 4
Factori de Influență a Sistemului Managerial - Pagina 5
Factori de Influență a Sistemului Managerial - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Factori de Influenta a Sistemului Managerial.docx

Te-ar putea interesa și

Contabilitatea Rezultatelor Financiare - SC Floare-Carpet SA

INTRODUCERE În sistemul stiintelor contemporane „stiinta economica” ocupa un loc deosebit de important: astazi, nu exista domeniu al vietii...

Sistemul informațional la firma Elmond Com SRL

1.1 MISIUNEA FIRMEI : S.C. ELMOND COM S.R.L. doreste sa realizeze si sa mentina o inalta calitate a produselor si lucrarilor efectuate,oferind...

Analiza Eficienței Muncii Manageriale în Cadrul IMM

CAPITOLUL I SISTEMUL MANAGERIAL AL IMM - BAZA APRECIEREII EFICIENŢEI MANAGERIALE 1.1. Factorii de mediu cu influenţă asupra organizării şi...

Analiza formelor vânzării și a mediului la SC Arabesque SRL

Capitolul 1- Prezentarea generală S.C Arabesque. S.R.L 1.1. Date de identificare: Denumire: SC. ARABESQUE S.R.L Județ: Galați Oraș: Galați...

Impactul performanțelor profesionale asupra recompensării factorului uman la SC Arctic SA

CAPITOLUL I PERFORMANTA, CONDITIE OBLIGATORIE A SUCCESULUI MANAGERIAL 1.1. FUNDAMENTELE TEORETICE ALE PERFORMANTEI PROFESIONALE 1.1.1....

Sisteme informaționale în management

I. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI 1.1 Misiunea, obiectivele si strategia informationala a firmei Prezentare Universitatea Tehnica „Gh....

Organizarea managerială

1. Motivatia temei: Chiar si oamenii de buna calitate si care vor sa coopereze, vor munci impreuna mult mai eficient daca cunosc partitura ce o au...

Sisteme informaționale pentru management

I. IDENTIFICAREA BENEFICIARULUI PROIECTULUI 1.1 MISIUNEA FIRMEI Firma Piticot face parte din grupul italian Artsana, detinator al marcii Chicco...

Ai nevoie de altceva?