Cuprins
- 1. Începutul comerțului electronic în România
- 2. Comerțul electronic sub standardul 3D Secure
- 3. Comerțul electronic 2005-2017
- 4. Top 10 magazine online
- 5. Avantajele și dezavantajele comerțului electronic
- 6. Concluzii
- 7. Bibilografie
Extras din referat
1. Începutul comerțului electronic în România
Definiția comerțului electronic nu este una statică. Chiar dacă noile oportunități oferite de capacitățile tehnologiei curente tind spre un punct maxim, noi tehnologii de rețea sau aplicați software pot apărea în orice clipă. Astfel ne vom afla nu doar în fața unor noi modalități de a desfășura afacerile actuale, ci și în fața unor lucruri cu totul și cu totul necunoscute comerțului curent. Comerțul electonic înseamnă cumpărarea și vânzarea de bunuri și servicii pe Internet, în special pe www (World Wide Web).
Potrivit Web Internet Achive, primul magazin online din România a fost lansat de către PC Net în 1997 și se numea CyberShop.ro, acesta comercializând CD-uri cu muzică. La scurt timp, ia startul eShop.ro, primul magazin care introduce conceptul de coș de cumpărături.
Între timp apar noi comercianți: Romanian Music Online și AllOnline.ro. Pe 14 septembrie 2000 se lansează primul magazin de succes: eMania.ro, urmat la scurt timp de Rate.ro și de MagazinulTău.ro, aceasta din urmă fiind lansată de către retailer-ul Best Computers.
Compania Netbridge Investmments în anul 2000 lansează Okazii.ro, un site de licitați online oarecum similar cu eBay. La momentul lansării Okazii nivelul de încredere a internauților români era scazut. ″Am creat Okazii.ro într-o perioadă în care încrederea în tranzacții prin Internet aproape că nu exista″, spunea în 2006 Emilian Cristea, Project Manager la Netbridge Investments, într-un interviu acordat publicației Link 2 eCommerce.
În anul 2001 se lansează si eMag.ro cel mai mare magazin online din România. Putem spune că momentul de start al comerțului electronic românesc a avut loc în anii 2000, odată cu cele câteva proiecte de amploare: eMania, Rate.ro, MagazinulTău, Okazii.ro și eMag.ro.
2.Comerțul electronic sub standardul 3D Secure
La începutul anului 2004 RomCard implementează împreună cu organizațiile internaționale emitente de carduri, Visa și MasterCard standardul de securitate 3D Secure- moment din care posesori de card pot plăti online.
În ultimul trimestru al anului 2003, RomCard a configurat primele 3 bănci în 3D Secure atât pe activitatea de emitere, cât și de acceptare (BCR, Raiffeisen Bank, Banca Țiriac) și Alpha Bank pe emitere sub sigla Visa.
România a fost prima țară care a promovat sistemul de securitate 3D Secure. Având un avantaj și șansa de a deveni centru de procesare al plăților online. Magazinele online din țările vecine ca Bulgaria și Ungaria, începuseră în 2005 să proceseze plățile online prin băncile românești. De asemenea, un număr mare de comecianți din SUA și Canada preferau procesarea plăților prin România, având în vedere că nu dispuneau de tehnologia 3D Secure, iar comisioanele bancare erau mici.
3.Comerțul electronic 2005-2017
La sfârșitul luni februarie s-au înregistat primele tranzacții online cu cardul. În primele 7 luni de e-commerce securizat s-au realizat doar 3106 tranzacții, ultimul trimestru al anului a înregistrat 16304 tranzacții în valoare de aprope 3 milioane USD.
Comerțul electronic românesc, a început din anul 2005, să își arate adevărata lui valoare. Proporția de tranzacții generate de carduri românești în magazinele online au crescut semnificativ. Punem spune că în anul 2006 majoriatea siturilor erau de fapt extinderi de afaceri existente. Companiile își faceau un site care să repezinte firma. Nu putem vorbi de volume în această perioadă sau de înregistrări, pentru că noțiunea în sine de comerț electronic era asimilată unui canal de marketing.
În prezent potrivit unei estimări a marilor jucători de pe piața locală de retail online, în România există în acest moment aproximativ 5000 de magazine online. Fonadorul GpeC a spus: ″Deci se poate spune și că România are apoximativ 20000 de magazine online, dar este foarte posibil ca majoritatea lor să fie la nivelul la care vând trei produse pe săptămână și atunci nu sunt relvante pentru economie.″
Bibliografie
1. http://www.afaceri.net
2. office@link2ec.ro
3. http://www.gemius.ro
4. http://www.economist.com/editorial/justforyou/library/index_foci.html
Preview document
Conținut arhivă zip
- Evolutia comertului electronic in Romania.docx