Evolutia Business Process Reengineering

Extras din referat Cum descarc?

Mediul economic  inceputului de secolul 21 este caracterizat de numeroase evenimete tumultuoase. Noile provocari aparute pe acest plan pun managerii in situatii nu tocmai placute, acestia fiind nevoiti sa treca la elaborarea unor strategii extrem de vaste si totodata cu un grad de risc destul de ridicat.
Astazi, metodele vechi de desfasurare a afacerilor nu mai functioneaza. Suntem in mileniul 3, iar multe organizatii functioneaza inca dupa principii vechi. Datorita acestui fapt, reproiectarea activitatii intreprinderilor care inca functioneaza dupa principii invechite este absolut necesara pentru mentinerea competitivitatii pe piata. Apare deci nevoia unei reforme, nevoie caracterizata prin necesitatea restructurarii si reinventarii totale sau partiale a modului in care functioneaza organizatia.
Evolutia procesului de reengineering
Procesul de reengineering, este unul cu o evolutie relativ indelungata, modul de desfasurare al afacerilor dezvoltandu-se treptat de-a lungul timpului.
Cu 220 de ani in urma, economistul Adam Smith, prezenta principiul 'Division of Labor', principiu conform caruia activitatea unei intreprinderi este desfacuta bucata cu bucata, evidentiindu-se astfel mult mai usor diferentele dintre sarcini si roluri. Toate afacerile de astazi sunt construite in jurul acestei idei.
Urmatorul pas important in evolutia procesului de reengineering, apare abia in secolul 20, datorita contributiei aduse de Henry Ford si Alfred Sloan. Contributia lui Ford consta in modul in care el a simplificat procesul de construire a automobilelor prin introducerea liniilor de productie, fapt ce a generat o crestere majora a eficientei fabricii. Pe de alta parte, Sloan a creat mici divizii descentralizate la GM (General Motors), prin intermediul carora managerii puteau controla mult mai usor procesul de productie.
In perioada de dupa cel de-al doilea razboi mondial, omenirea a cunoscut un boom economic, boom care a marcat enorm modul de desfasurare al afacerilor, iar una dintre cele mai mari consecinte a fost dezvoltarea pietei de capital, fapt ce a dus din nou la modificari substantiale asupra mediului de afaceri.
Astazi, procesul de reengineering a capatat alte valente, progresele tehnologice ale sectorului IT, precum si influenta acestuia in deciziile de management au determinat evolutia catre Business Process Reengineering.
Ce este Business Process Reengineering?
In anul 1990, Michael Hammer, profesor in domeniul IT la Massachusetts Institute of Technology (MIT), a publicat un articol in revista Harvard Business Review in care sugera necesitatea reorientarii managerilor, prin inlaturarea din cadrul unei organizatii a acelor activitati neproductive care periclitau atingerea performantelor. Aceasta idee  a fost acceptata si consolisata de catre Peter F. Drucker, parintele managementului- ,,reengineering is new, but it has to be done"  
Definitia data de Hammer arata faptul ca BPR este procesul de restructurare tehnologica ce presupune o reconsiderare fundamentala si o gandire radicala a proceselor unei afaceri pentru obtinerea unei cresteri subtantiale a indicatorilor de masurare a performantelor afacerii, cum ar fi costul, calitatea produselor si serviciilor, eficienta si usurinta de miscare. 
Sintetizand cele spuse de Hammer, putem spune ca BPR reprezinta analiza si  reproiectarea  proceselor existente cu scopul imbunatatirii activitatii intreprinderii. 
Modalitatea in care un BPR este implementat difera de la o companie la alta, in functie de nevoile avute. Modificarile astfel aduse  trebuie sa conduca catre schimbari semnificative, schimbari care sa tina cont de situatia economica actuala, si eventual sa o anticipeze pe cea viitoare. Orientarea catre nevoile clientilor, prin dezvoltarea serviciilor postproductie aduce un beneficiu imens nu doar imaginii de marca ci si din punct de vedere competitional. Focalizarea catre procesele cheie, si acordarea unei atentii ridicate acestora, asigura o eficienta mult mai ridicata, datorata unui control mult mai riguros. 
Componentele BPR sunt : Procesele afacerii, Informatia si Tehnologia si persoanele din organizatie. Implicarea acestor elemente este necesara pentru asigurarea succesului unei reproiectari. Managementul este in general entitatea care decide in ceea ce priveste remodelarea proceselor afacerii, iar persoanele din organizatie au deasemenea un rol important datorita faptului ca interactionand direct cu procesele, cunosc cel mai bine modul lor de functionare. IT-ul simplica cu mult orice activitate din companie. 
Termenul  BPR este mai bine inteles facand comparatie cu modul traditional de modelare a afacerilor  Astfel intr-o afacere traditionala avem urmatoarele caracteristici :
- Orientarea interna;
- Focalizarea catre problemele particulare;
- Optimizarea functiilor si sarcinilor;
- Reforma facuta doar de oameni din afara companiei;
In cazul BPR, avem urmatoarele :
- Implementarea unor schimbari semnificative;
- Focalizarea catre procesele cheie


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Business Process Reengineering.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Stewart, Th.- Reengineering the hot new managing tool, 1993, http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune_archive/1993/08/23/78237/index.htm, accesat pe 1.03.2009, ora 20.00.
  Information technology in bussiness ed.International Enciclopedia of Bussiness & Management, edited by Milan Zeleny, 2000
  Information Technology for Management- Transforming Organisation in the Digital Economy", ed. john Wiley & Sons, INC, 2006, 5th edition, leinder, McLean


Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă gratuit acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.


Hopa sus!