Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 9472
Mărime: 78.62KB (arhivat)
Publicat de: Laura Mitu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Catalin Clipa
Referat prezentat in anul II, specializarea Administratie Publica, Facultatea de Economie Si Administrarea Afacerilor, Iasi.

Cuprins

  1. I. Evaluarea performanţelor 2
  2. I.1. Tipuri de evaluare 2
  3. I.2 Etape, criterii şi metode 2
  4. I.3. Evaluarea performanţelor şi celelalte activităţi de resurse umane 2
  5. II. Structura procesului de evaluare a performantei funcţionarilor publici 2
  6. II.1.Evaluarea performanţei funcţionarilor publici în Adiministraţia Publică 2
  7. II.2. Importanţa şi efectele evaluării performanţelor profesionale ale funcţionarilor publici 2
  8. II.3 Real şi fals în evaluarea în administraţia publică 2
  9. III. Surse de erori în procesul de evaluare 2
  10. III. 1. Probleme întâlnite în evaluare 2
  11. III.2. Surse de erori în evaluare 2
  12. Concluzii şi propuneri 2
  13. BIBLIOGRAFIE 2

Extras din referat

I. Evaluarea performanţelor

Motto:

“Dacă nu poţi măsura ceva, nu-l poţi înţelege,

Dacă nu-l poţi înţelege, nu-l poţi controla,

Dacă nu-l poţi controla, nu-l poţi îmbunătăţi.”

H.I.Harrington

Capacitatea de cunoaştere a omului este inseparabilă de abilitatea sa de a evalua, care face posibilă selecţia, ierarhizarea şi sistematizarea informaţiilor. Fie că vizează obiective, fenomene sau procese, plasarea pe o anumită poziţie a unei scări valorice determină în mod curent atitudini, decizii şi acţiuni.

Din perspectiva managerială, aprecierea rezultatelor unei activităţi, raportate la obiectivele organizaţiei şi în relaţie cu contextul real în care se defăşoară, constituie o condiţie a oricărui demers de perfecţionare sau de adaptare. La nivel individual, de organizaţie sau sistem, evaluarea corect efectuată permite înţelegerea clară a deficienţelor şi deschide calea unor posibile îmbunătăţiri.

I.1. Tipuri de evaluare

Evaluarea ca noţiune are un caracter complex, determinat de diverşi factori funcţie de care se realizează. Astfel, unii autori consideră evaluarea personalului ca fiind”actul prin care un responsabil ierarhic efectuează o apreciere formalizată a subordonaţilor săi”, iar dacă aceste aprecieri au loc anual atunci este vorba despre”un sistem de apreciere” al organizaţiei. Alţi autori fac referire doar la performanţele obţinute, fiind considerată”activitatea de bază a managementului resurselor umane, desfăşurată în vederea determinării gradului în care angajaţii unei organizaţii îndeplinesc eficient sarcinile şi responsabilităţile care le revin”

Obiectivele şi rezultatele evaluării personalului sunt multiple şi variate, la fel ca şi utilizarea lor ulterioară. Evaluarea performanţelor nu se rezumă la o simplă apreciere brută a rezultatelor obţinute. Performanţa unui individ nu este o consecinţă a unei munci abstracte, ci o rezultantă a competenţelor şi implicării sale în organizaţiei şi în mediu în care acţionează.

Pornind de la fixarea obiectivelor, apare necesitatea de a clarifica ceea ce trebuie măsurat cu exactitate în evaluarea personalului. Această exigenţă a clarităţii condiţionează pertinenţa evaluării.

Evaluarea performanţelor înseamnă ieşirea dintr-un management birocratic, obişnuit să privilegieze aprecierea criteriilor de vârstă, de vechime şi automatismele în locul rezultatelor obţinute. Acest lucru înseamnă că sistemul de apreciere a performanţelor trebuie să fie integrat ansamblului sistemului de gestiune a indivizilor. Din această perspectivă, evaluarea presupune o coerenţă în raport cu ansamblul sistemului de gestiune, dar şi o pertinenţă în raport cu aşteptările evaluatorilor (eficacitatea evaluării lor asupra gestiunii evaluaţilor) şi a evaluaţilor (caracterul echitabil al evaluării). Îmbinarea coerenţei şi a pertinenţei în materie de evaluare a performanţelor priveşte în mod deosebit raportu dintre aceasta din urmă şi sistemul de remunerare.

Evaluarea performantelor urmăreşte măsurarea eforturilor individuale de atingere a unor obiective fixate în prealabil, iar scopul său este, cu toate dificultăţile care apar, mai uşor de atins decât în cazul evaluării competenţelor.

Acest concept poate fi considerat ca un act implicit de management, bazat doar pe “intuiţia” şi pe “experienţa” superiorului, care nu are nevoie de un instrumentar theoretic şi conceptual pentru a evalua competenţele.Acest process de evaluare trebuie să aibă în vedere atât competenţele necesare ocupării postului, cât şi pe cele probate de salariat.

Evaluarea potenţialului. Conceptul de potenţial se bucură de o preocupare atentă din parte specialiştilor care s-au grupat in diverse curente în încercările lor de a-l prezenta într-o formulă mai operaţională. Unii autori asimiliează potenţialul capacităţilor sau competenţelor latent, iar părerea lor prevalează în domeniul gestiunii resurselor umane. Formalizată îndeosebi pentru cadrele cu un înalt potenţial, evaluarea potenţialelor este inertă oricărui process de orientare sau promovare. Ea constă în favorizarea dezvoltării personale a oricărui salariat pentru atingerea unei performanţe ridicate în viitor, în funcţie de competenţele, de pregătirea sa profesională, de experienţa şi de aspiraţiile sale de carieră .

Această evaluare vizează obiective diverse cum ar fi:

• motivarea salariaţilor, deoarece directorul îi formează pentru a le oferi cele mai bune posibilităţi de carieră;

• justificarea mai bună a promovărilor, a mutărilor, a creşterilor de salariu etc;

• stimularea dezvoltării organizaţionale prin orientarea salariaţilor care au potenţial către posturile cele mai înalte şi prin identificarea celor mai prioritare poziţii.

Evaluarea potenţialelor este apanajul organizaţiilor de talie mare, care dispun de mijloacele financiare necesare pentru tilizarea unor tehnici specific, cum ar fi centrele de evaluare.

Preview document

Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 1
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 2
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 3
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 4
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 5
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 6
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 7
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 8
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 9
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 10
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 11
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 12
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 13
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 14
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 15
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 16
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 17
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 18
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 19
Evaluarea performanțelor angajaților în administrația publică - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Evaluarea Performantelor Angajatilor in Administratia Publica.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Carierei

Cap. I: Abordări teoretice asupra managementului carierei 1.1. Introducere in managementul carierei Managementul carierei este procesul de...

Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale

INTRODUCERE Într-o perioadă economică dificilă, în care firmele apelează tot mai mult la programe de restructurare în scopul de a-şi economisi...

Evaluarea performanțelor la Arpechim Pitești

EVALUAREA PERFORMANTELOR LA SUCURSALA ARPECHIM PITESTI CAPITOLUL I EVALUAREA PERFORMANTELOR 1.1. Evaluarea performantei - componenta de baza a...

Analiza capacității de absorbție a fondurilor europene

Introducere Uniunea Europeană reprezintă marele proiect politic pe care politicienii celor mai dezvoltate state ale bătrânului continent l-au...

Pregătirea și perfecționarea funcționarilor publici

CAPITOLUL I CONSIDERAŢII ASUPRA PREGÃTIRII SI PERFECŢIONÃRII PROFESIONALE I.1.MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE DEFINIRE, CARACTERISTICI...

Managementul strategic în administrația publică

INTRODUCERE Provocările societăţii contemporane la nivelul implementării unor politici de management care să asigure succesul în diferitele...

Managementul Proiectelor

1. PREZENTAREA GENERALA A PROIECTULUI 1.1 OBIECTUL PROIECTULUI(denumire ,prezentare) Obiectul proiectului consta in eleborarea unui plan de...

Procesul de evaluare a angajaților în administrația publică

I. Definirea si obiectivele procesului de evaluare a angajatilor dinAdministratia Publica Evaluarea funcționarilor publici a apărut pentru...

Te-ar putea interesa și

Managementul Carierei

Cap. I: Abordări teoretice asupra managementului carierei 1.1. Introducere in managementul carierei Managementul carierei este procesul de...

Dosar raport de practică la Consiliul Județean Bihor - 2011

I. Obiectivele stagiului de practica • familiarizarea studenţilor cu mediul economic, identificarea legăturilor dintre cunoştinţele teoretice şi...

Recrutarea și Selecția Personalului din Administrația Publică

1.1. Definirea conceptului de management Managementul resurselor umane este o responsabilitate a tuturor celor care conduc oameni, în calitate de...

Proiect de practică în Primăria Sectorului 3

PREZENTAREA INSTITUTIEI PUBLICE Prezentarea institutiei,profil,obiect de activitate Baza legala de infiintare Legislatia pe baza careia se...

Managementul Resurselor Umane la Consiliul Județean Olt

CAP. I. INTRODUCERE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE 1.1.CONCEPTUL DE MANAGEMENT AL RESURSELOR UMANE Managementul resurselor umane reprezintă...

Practică - Primăria Comunei Malu

1. Prezentarea institutiei publice 1.1.Denumirea institutiei, date generale, profil, obiect de activitate Alegerea institutiei in care sa imi...

Practică la ministerul culturii

1.Prezentarea institutiei publice in care se desfasoara practica 1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala....

Strategia de dezvoltare a domeniului resurse umane - Studiu de caz - Primăria Petrila

1.1. Definirea Managementului resurselor umane Managementul resurselor umane, reprezintă un complex de măsuri concepute interdisciplinar, cu...

Ai nevoie de altceva?