Etica si Transparenta

Extras din referat Cum descarc?

Societatea informationala in care omenirea se incadreaza ireversibil este definita ca o societate a cunoasterii si, in acelasi timp, ca o societate a organizatiilor.
Conceptul de organizatie bazata pe cunoastere isi are originile in anii 1984-1988 si a inregistrat, de atunci, faze succesive de cristalizare. Astfel, Huber si-a pus in mod explicit probleme legate de natura si proiectarea organizatiilor "postindustriale", sesizand necesitatea unui model organizational propriu noului tip de societate ce ii succede celei industriale.
Transparenta este o conditie a unei comunicari eficiente intre companie si grupurile cointeresate. Mai mult decat transparenta in comunicare, credibilitatea presupune un acord intre declaratiile si actiunile companiei.
Transparenta este"Ca sa fie credibil, un raport social trebuie sa arate intr-un mod transparent care este strategia companiei si care sunt progresele facute de la an la an. Nu trebuie uitate dificultatile intalnite in derularea programelor si care sunt urmatorii pasi preconizati. Obiectivele trebuie sa fie clare si masurabile, ca in orice plan de afaceri." (Adela Pascu)
"Greseala cea mai mare ar fi, in acest moment, lipsa transparentei, transparenta este cheia increderii." e arma etica a vremurilor noastre. 
Pe scurt, transparenta in politicile de responsabilitate corporatista inseamna:
- a face public codul etic si a-l promova in randul angajatilor si partenerilor de afaceri ;
- a elabora rapoarte sociale periodice care sa reflecte masura in care compania isi respecta obligatiile pe care si le asuma ;
- a face publice standardele de raportare utilizate precum si auditorul care a elaborat rapoartele ;
- a evalua programele de investitii sociale, impactul acestora asupra grupurilor sociale vizate ;
- a publica rezultatele programelor de investitii sociale; 
- a defini un cod etic, principiile care ghideaza organizatia in actiunile ei ori un set de standarde etice care sa fixeze drepturile si obligatiile pe care le are compania fata de grupurile cointeresate;
Ce este etica? "Dictionarul explicativ al limbii romane", prin editia sa din 1975 defineste
etica ca fiind: "stiinta care se ocupa cu studiul principiilor morale, cu legile lor de
dezvoltare istorica, cu continutul lor de clasa si cu rolul lor in viata sociala; totalitatea
normelor de conduita morala corespunzatoare unei anumite clase sau societati" 
O intelegere a eticii este critica pentru noi ca indivizi, pentru ca o etica sanatoasa reprezinta insasi esenta unei societati civilizate. Etica este fundatia pe care sunt cladite toate relatiile noastre. Ea inseamna ansamblul nostru de a ne relationa fata de patroni, fata de angajati, de colegi, de clienti, de subordonati, de furnizori, fata de comunitatea in care ne aflam si unii fata de altii. Etica nu se refera la legaturile pe care le avem cu alte persoane - toti avem legaturi unii fata de altii - ci la calitatea acestor legaturi. 
In acest context, abordarea problemelor etice cu care se confrunta Romaia in toate domeniile de activitate, nu numai in domeniul afacerilor, face necesara delimitarea conceptuala a termenului cu care se opereaza atat in teorie, cat si in practica. Astfel, etica reprezinta o ramura importanta a filosofiei ce poate fi denumita stiinta realitatii morale, deoarece incearca elucidarea problemelor morale printr-un demers congnitiv. 
Conform acestei abordari etica in afaceri poate fi definita ca reprezentand incercarile de elucidare a problemelor morale in domeniul afacerilor, printr-un demers cognitiv.
De altfel, se poate observa ca termenul de etica este sinonim cu cel de morala. Acesta provine din latinescul moralis sau din franceza morale si desemneaza ansamblul normelor de convietuire, de comportare a oamenilor unii fata de altii si fata de colectivitate si a caror incalcare nu este sanctionata de lege, ci de opinia publica" (DEX'98). in context, deontologia vizeaza aspecte de etica a unei profesiuni.


Fisiere in arhiva (1):

  • Etica si Transparenta.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!