Extras din referat
Planificarea afacerii
Aceasta sectiune descrie fiecare zona a planului de afaceri si fazele necesare pentru a-1 elabora, in fiecare subsectiune este inclusa - lista a elementelor care trebuie luate in considerare sau intrebari la care trebuie aflate raspunsurile. Trebuie totusi inteles ca acestea sunt numai sugestii, un punct de plecare pentru aceia care concep un plan de afaceri. Numai echipa de intocmire a planului de afaceri, de obicei managerii de virf ai companiei, decide ce anume, cu exactitate, trebuie sa fie inclus in plan. Numai ei sunt constienti de toate problemele implicate in afacere si de scopul integral al planului.
Un plan menit a fi folosit doar in interiorul firmei, pentru ghidare si directionare, poate fi mai putin formal decit unul pe care dorim sa il prezentam unor parteneri externi sau unor posibili finantatori. Totusi, este important sa ne aliniem disciplinat ideile dupa tipicul de intocmire a unui plan de afaceri. Putem transforma scopurile noastre in planuri de actiune inteligibile numai printr-- analiza aprofundata a detaliilor, a actiunilor pe care le planuim, a inter-relatiilor dintre planurile noastre, a complexitatii circumstantelor si a problemelor potentiale care se afla inaintea noastra. Drumul de la vis si dorinta la realitate nu este usor. Este format din gindire disciplinata si creativa, actiune concentrata si munca asidua.
Sumarul planului de afaceri:
- Unii manageri prefera sa scrie sumarul inainte de a concepe planul, folosindu-l apoi ca pe un ghid in procesul de elaborare.
- Altii prefera sa foloseasca mai putin controlul etapizat, preferind sa puna planul pe hirtie si apoi sa intocmeasca sumarul.
- Scopul sumarului este de a prezenta - descriere scurta a elementelor esentiale ale planului. El trebuie sa ofere cititorului - intelegere generala a conceptelor, fara a intra in detalii, si sa indice cititorului partile din plan interesante pentru acesta.
- Este imposibil sa dai - reteta general valabila pentru ceea ce trebuie sa contina un sumar. Elementele specifice si importante ale planului vor constitui esenta sumarului.
- Sumarul trebuie sa atraga atentia cititorului; altfel, acesta s-ar putea sa nu mai citeasca si restul planului.
In cele ce urmeaza sunt prezentate elementele care sunt incluse in sumar, in mod uzual:
Descrierea afacerii
Stadiul de dezvoltare
Drepturi de proprietate
Structura organizatorica
Echipa de management propusa
Resurse exterioare disponibile
Descrierea industriei
Relatii cu furnizorii
Piete-tinta
Concurentii
Avantaje competitive
Capital necesar
Prag de rentabilitate
Finantare necesara
Plan de plati
Finantare existenta
Planuri de dezvoltare pe termen lung
Disponibilitatea materiilor prime
Contracte de management si relatia cu echipa de conducere.
Descrierea afacerii
Scopul sectiunii care cuprinde descrierea afacerii este de a oferi cititorului - itelegere rapida a acesteia.
Descrierea afacerii are urmatoarele functiuni:
- defineste clar scopul si conceptul afacerii;
- descrie istoria si dezvoltarea afacerii;
- include descrierea experientei trecute si a succeselor fondatorilor afacerii.
Sectiunea din planul de afaceri care se ocupa de descrierea afacerii trebuie sa includa urmatoarele informatii:
- Istoric - Cind s-a infiintat compania? Cine au fost fondatorii? Ce i-a motivat sa o
infiinteze? Ce produse sau servicii au fost oferite in trecut?
- Scop - De ce exista afacerea? Ce face ea? Descrierea scopului atit din punctul de
vedere al clientilor, cit si al companiei.
- Progrese Ia zi - Ce a realizat afacerea pina acum? Sunt definite produsele? Sunt
identificati potentialii clienti? Au fost definite procesele de marketing si de pro
ductie? Citi bani s-au adunat? Au fost identificate persoanele-cheie pentru condu
cere? Au fost localizate sursele pentru materii prime si materiale?
- Tipul de organizatie (corporatie, parteneriat, unic actionar) - Care este structura
afacerii? Este organizata functional, in functie de clienti, dupa produse sau dupa
localizarea geografica? Structura organizatiei este centralizata sau descentralizata?
- Localizarea - Care este localizarea prezenta si capacitatile de productie curente ? Ce
localizari sunt planificate pentru viitorul apropiat? Care sunt planurile de extindere
in locatii noi?
- Forma de proprietate si drepturile de proprietate - Ce marci inregistrate,
patente, drepturi de autor etc. detine compania? Sunt de asteptat si altele? Cit sunt
de importante pentru afacere ?
Preview document
Conținut arhivă zip
- Elaborarea unei Afaceri.doc