Extras din referat
Problema cu care se confruntă în prezent marea majoritate a firmelor este cea a creşterii gradului de funcţionalitate şi de adaptabilitate faţă de condiţiile unui mediu economic aflat într-o modificare profundă a mecanismelor de funcţionare.O asemenea activitate presupune un soi de operaţii complexe în cadrul cărora se utilizează metode, tehnici şi instrumente de lucru adecvate şi o concepţie clară, fundamentată teoretic, privind structura organizatorică.
Realizarea scopului acestei metodologii solicită parcurgerea metodică a unor etape, faze şi acţiuni cu ajutorul unor metode şi tehnici specifice de culegere, prelucrare şi interpretare a datelor.
Elaborarea structurii organizatorice constă în activitatea de concepere şi de proiectare a organizării structurale formale.
S.C. RETIM Ecologic Service S.A.
SC RETIM Ecologic Service SA funcţionează ca societate comercială din anul 1997, infiinţându-se prin reorganizarea Regiei Autonome de Salubritate Timişoara şi asocierea cu un partener strain, devenind astfel societate mixtă romano-germană cu capital integral privat.
Date generale:
• Capitalul social al societăţii : 2.608.400 lei;
• Numarul de angajaţi : 526 persoane;
• Director general - productie : ing. Florin Cepănariu
• Director general - comercial : ec. Gheorghe Para
Domeniul principal de activitate este salubrizarea localitaţilor cod CAEN : 9002 care include: salubrizarea menajeră; salubrizarea stradală; colectare şi transport deşeuri cu grad scăzut de periculozitate de la populaţie şi agenţi economici; combaterea efectelor fenomenelor meteorologice nefavorabile (polei, ingheţ, zapadă), precum şi activităţi ecologice aferente.
Pentru asigurarea unei funcţionări eficiente a companiei este necesar ca managerul să asigure o concordanţă cît mai bună între activităţile desfăşurate şi mediul extern.Acest deziderat major se soluţionează prin adoptarea unei structuri organizatorice flexibile cu care să se obţină rezultatele economice previzionate pe linia creşterii productivităţii muncii, utilizării raţionale a personalului şi reducerea costurilor. Aşadar, apare nevoia realizării unei conexiuni corecte între personalul operaţional şi cel decizional.
Numărul crescînd al reprezentanţelor, extinderea bazei de clienţi şi mărirea complexităţii operaţiunilor a indicat necesitatea creării de noi departamente, sau mărirea celor existente pentru a prelua unele din însărcinările îndeplinite anterior de către managementul superior sau alte departamente.
Principiul flexibilităţii în realizarea structurii organizatorice se evidenţiază prin posibilitatea de a-şi adapta şi perfecţiona relaţiile sale atît cu personalul propriu cît şi cu mediul extern. Pentru a realiza acest principiu s-a luat în consideraţie şi aplicarea principiului apropierii conducerii de activitatea companiei. Astfel deciziile privind acordarea unui credit fiind aprobat de conducerea unei reprezentanţe, poate fi aprobat în cel mai scurt timp şi de către conducerea de vîrf a companiei. De obicei, aplicînd principiul limitei de control se creează echipe la diferitre niveluri ierarhice, care la rîndul său se subordonează unui singur şef (principiul unităţii de conducere), fără a neglija corelaţia dintre departamentele existente în cadrul companiei.
Compania promovează o politică de interdependenţă minimă dintre compartimente, ceea ce asigură succesul ei şi afacerii sale.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Elaborarea Structurii Organizatorice de Management.doc