Diagnoză organizațională - constructivism - cadru diagnostic

Extras din referat

Constructivismul - cadru diagnostic
In domeniul dezvoltarii organizationale, termenii de "formare" si "invatare" sunt adesea folositi alternativ: referindu-se in linii mari la achizitionarea de cunostinte, aptitudini, atitudini sau comportamente noi sau imbunatatite datorita mediului de instruire daca este emis de o sursa de informatii cum ar fi un text sau o aplicatie de pe computer, un profesor, sau un mentor. Cheia care face diferenta dintre cele doua este in termeni de natura meditativa a invatarii si a integrarii cunostintelor, talentului sau comportamentului in constructia cognitiva un proces pe care Lev Vygotsky il numeste "internalizarea" si il descrie ca fiind o "reconstructie interna a unei operatii externe" (1978, p.56) 
Pentru a realiza importanta lui Vigotski la perspectiva constructivista, trebuie sa intelegem accentul pe care il pune Vigotski pe contextul social in invatare, si mai departe sa intelegem faptul ca el gaseste limbajul, gindirea si cultura inseparabile. 
Von Glasersfeld, descrie constructivismul ca o "teorie a cunoasterii, cu radacini in filosofie, psihologie si cibernetica" (p.162) In aceasta perspectiva constructivista, cunostintele sunt construite de fiecare individ prin interactiunea cu mediul inconjurator.
Desi sunt multi cei care vor sustine ca constructivismul nu ofera un model pentru punerea in aplicare, numerosi cercetatori, formatori si autori sunt activ implicati in constructivism utilizand principii pentru a modela si de a pune in aplicare noi metode de invatare. Tehnologia este din ce in ce mai mult abordata fiind un mediu optim de aplicare a principiilor constructiviste a invatarii. Numeroase medii online si tehnologice arata ca teoria poate ghida efectiv practica formarii educationale.
Instructorul nu ar trebui doar sa simplifice continutul pentru a-l face mai usor pentru cel ce invata, ci in schimb, sa faciliteze si sa incurajeze angajatul sa-si extinda cunoasterea dincolo de cele curente si comune, spre necunoscut; sa incurajeze un nivel superior de intelegere (instruirea este furnizare de informatii , invatarea este crearea de cunoastere, iar numai cel ce invata poate face aceasta).
Accelerarea tehnologiei informaticii si a aplicatiior sale incurajeaza angajatorii sa caute moduri in care procesul de invatare dintre utilizator si calculator sa fie productiv si sa promoveze invatarea permanenta. Pentru multi dintre acestia , perspectiva constructivista asista o astfel de invatare. Constructivismul defineste invatarea drept procesul de construire a sensului experientelor noastre (Candy, 1991) In timp ce Vigotski spune ca experienta individuala este parte a intelegerii unei persoane, el accentueaza de asemenea ca mediul social ajuta la modelarea acelei intelegeri De aceea, se pune intrebarea cum vom putea sa ne asiguram ca indivizii construiesc sensuri din mediul social si in consecinta, isi modeleaza intelegerea intr-o lume tot mai tehnologizata?
Invatarea colaborativa poate fi un raspuns. Vigotski sugereaza ca zona achizitionarii unui nivel superior de gindire si invatare creste cind persoana indeplineste sarcini provocatoare cu sprijin din partea celorlalti. Activitatile de grup si mediile de rezolvare de probleme provoaca angajatul si ii ofera legaturi intre efort si rezultat 
Intr-un cuprinzator text de referinta "Psychology of learning for instruction" , Marcy Driscoll descrie constructivismul, ca avand mai multe radacini in psihologie si filozofie, printre care intalnim si perspectivele dezvoltarii cognitive ale lui Piaget, interactionale si culturale accentuate de Vygotsky si Bruner, de natura contextuala a invatarii , a invatarii active asa cum aminteste Dewey, discutiile epistemologice ale lui von Glasersfeld si modelul revolutiilor stiintifice a lui Thomas Kuhn. (1994, p.375)
Constructivismul este o abordare a invatarii bazate pe premisa ca invatarea este rezultatul unei constructii mentale fiind un proces activ, in care cei care studiaza deprind noi idei, abilitati si comportamente, avand baza cunostintelor curente. Astfel angajatul transforma informatiile, deprinzand cunostinte , in final luand decizii pe baza structurii cognitive existente sau urmand anumite modele


Fisiere in arhiva (1):

  • Diagnoza Organizationala - Constructivism - Cadru Diagnostic.doc

Imagini din acest referat

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!