Diagnosticarea Mediului Economic

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3118
Mărime: 100.91KB (arhivat)
Publicat de: Romana Balazs
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Se impune o analiză a mediului economic, întrucât schimbările produse în cadrul acesta afectează într-un anumit grad și celelalte medii, influențând calitatea vieții umane. Aceasta se datorează faptului că prin activitatea economică se obțin bunuri, servicii care ajută la satisfacerea nevoilor și dorințelor consumatorilor și tot prin intermediul activității economice se obțin veniturile necesare achiziționării utilităților, reprezentând și un suport pentru susținerea activităților de învățământ, sănătate, cultură.

Pentru realizarea acestui proiect ne-am propus să luăm în considerare cele mai semnificative variabile economice, cu accent pe evoluția acestora în perioada 2007-2011 pentru câteva state europene dezvoltate: Marea Britanie, Germania, Suedia, Danemarca, Franța, Elveția.

Produsul intern brut reprezintă valoarea adăugată brută a produselor obținute într-o țară de către agenții economici autohtoni și străini, înregistrată pe o perioadă de timp determinată, de regulă un an.

PIB-exprimat în prețuri curente/milioane de dolari, perioada 2007-2011:

Fig. nr.1: Prelucrare proprie a datelor Unctad Statistics, unctadstat.unctad.org

Prin analizarea datelor din figura nr.1 se poate afirma că pe tot parcursul perioadei, Germania deține cel mai mare PIB, aceasta fiind considerată și a patra putere economică a lumii. Este urmată de Marea Britanie și Franța. În anii 2009-2010 toate țările s-au confruntat cu o criză economică și financiară a căror efecte s-au făcut resimțite și asupra PIB-ului țărilor luate în considerare, având un efect negativ și diminuând valoarea acestuia. Asistăm la o tendință de creștere a acestuia în 2011, datorită prosperității unor piețe. În cazul în care riscurile de manifestare a crizei se estompează, iar condițiile financiare continuă să se îmbunătățească vom asista la o creștere economică a țărilor analizate, dar și pe plan mondial.

Totuși, riscurile nu trebuie neglijate, procesul de redresare fiind unul ce necesită timp și implicare din partea țărilor.

Investițiile străine directe sunt un tip de investiții transnaționale care reflectă obiectivul unei entități rezidente a unei economii, denumit investitor străin direct, să dețină un interes durabil într-o altă entitate, rezidentă a unei alte economii care este o întreprindere de ISD. Prin interesul durabil se va realiza o relație pe termen lung între cele două întreprinderi, se va realiza un transfer de tehnologie din partea societății-mamă și se va exercita un control sau o influență semnificativă asupra managementului întreprinderii de ISD.

Pentru măsurarea influenței investițiilor străine se folosesc diverși indicatori, printre care fluxurile/ stocurile de intrare sau ieșire de ISD. Acest indicator poate oferi informații despre gradul relativ de atractivitate al economiilor naționale pentru realizarea de noi invesiții străine.

Fluxuri de intrare a ISD exprimate în milioane dolari în perioada 2007-2011:

Fig. nr.2: Prelucrare proprie a datelor Unctad Statistics, unctadstat.unctad.org

În urma analizării datelor din figura nr.2 se poate concluziona că Marea Britanie prezintă un punct de atracție pentru investitorii străini, cel mai mare flux de investiții fiind înregistrat în 2007. Trebuie observat că impactul crizei economice a avut repercursiuni și asupra nivelului de capital investit, în perioada respectivă nivelul acestora a fost diminuat considerabil în toate țările, dar în special în Marea Britanieși Germania. Un caz particular prezintă Danemarca, a cărei influx de investiții este negativ în anul 2010, înregistrând pierderi. Se înregistrează o redresare ușoară a situației în 2011.

Preview document

Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 1
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 2
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 3
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 4
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 5
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 6
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 7
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 8
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 9
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 10
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 11
Diagnosticarea Mediului Economic - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Diagnosticarea Mediului Economic.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Diagnosticul rentabilității și riscului la Compexit Trading SRL

INTRODUCERE Prezenta lucrare işi propune sa analizeze diagnosticul financiar al rentabilităţii şi riscului la Compexit Trading SRL Cluj Napoca....

Analiza Diagnostic și Perspectivele de Dezvoltare la SC Lider CMC SRL Suceava

INTRODUCTION Diagnostic analysis is a broad investigation of the main economic, technical, sociological, legal and management aspects of a...

Evaluarea poziției concurențiale a firmei SC Marmidesign SRL

Introducere „Evaluarea poziţiei concurenţiale a firmei S.C MarmiDesign S.R.L” are o importanţă majoră nu numai pentru firma aleasă, dar şi pentru...

Analiza investigării măsurilor de soluționare a conflictelor între angajatori și angajați, din perspectiva normelor etice, într-o întreprindere

INTRODUCERE Mediul de afaceri în care activează întreprinderile este plin de neprevăzut, dacă ținem seama de faptul ca cei mai mulți factori ce îl...

Reproiectarea sistemului managerial al întreprinderii SC Inedit Company SRL

CAPITOLUL 1 Diagnosticarea viabilitatii economice si manageriale 1.1. Documentarea preliminara 1.1.1. Caracteristici tipologice ale firmei...

Diagnosticarea Strategică în Cadrul Societăților Comerciale

CAPITOLUL I METODOLOGIA DE ANALIZĂ A DIAGNOSTICĂRII STRATEGICE Diagnosticarea strategică este una dintre etapele de bază ale procesului de...

Analiza diagnostic a mediului de afaceri SC Moara Cibin SA

1. Prezentare generală a agentului economic Denumire: SC Moara Cibin SA; Domeniul de activitate : "Fabricarea și comercializarea produselor de...

Reproiectarea managementului organizației a Hotel Restaurant Sud SRL

PARTEA I PREZENTAREA MANAGEMENTULUI ÎNTREPRINDERII Capitolul 1 Informații referitoare la întreprindere 1.1.Caracteristici tiplogice ale HOTEL...

Ai nevoie de altceva?