Diagnostic privind Strategia de Resurse Umane

Extras din referat Cum descarc?

ANALIZA CHESTIONARULUI
In urma aplicarii chestionarului de lucru, putem face urmatoarele aprecieri:
Firma unde a fost aplicat chestionarul este o firma mare cu 246 de angajati, domeniul sau de activitate fiind fabricare de produse textile.
Firma are atat o misiune, cat si o strategie de firma si o strategie de M.R.U. scrise. 
Directorul de Resurse Umane (care a completat acest chestionar) nu a fost consultat in momentul formularii strategiei firmei, dar a fost consultat pentru eventualele schimbari necesare si este implicat in dezvoltarea acestei strategii. 
Strategia este transformata in obiective si termene precise pentru departamentul de personal. 
Principalele 3 obiective privind MRU in aceasta firma, pentru urmatorii 3 ani sunt: 
- Perfectionarea angajatilor (prin cursuri interne si externe).
- Standardizarea si eficientizarea procesului de selectie.
- Numarul de plecari sa fie egal cu numarul de angajari.
Fluctuatia in aceasta firma este destul de mare, avand in vedere ca doua dintre obiective privesc rezolvarea acestui aspect: se doreste ca numarul angajatilor care demisioneaza sau care sunt demisi din functie sa fie acoperit prin recrutarea si angajarea de personal nou si in acelasi timp se doreste eficientizarea procesului de selectie pentru diminuarea fluctuatiei personalului. 
Procesul de recrutare, cat si procesul de selectie au o mare pondere in activitatile managementului resurselor umane, deoarece de rezultatul lor depinde, calitatea personalului unei organizatii; cunoasterea si aplicarea lor corecta este esentiala pentru o functionare eficienta a organizatiei respective. 
Totodata se urmareste ca personalul sa beneficieze de cursuri de perfectionare. Departamentul de R.U. al firmei intelege ca resursa umana are nevoie sa i se acorde o mare atentie din partea conducerii daca aceasta doreste sa o exploateze la capacitatea ei maxima in cadrul activitatii profesionale.
Responsabilitatile managerului de linie
- au crescut ,,platile si beneficii" si ,,concedieri";
- au ramas identice ,,relatiile de munca" si ,,sanatatea si siguranta";
- s-au dezvoltat ,,trainingurile Subliniem insa ca managerul de linie nu renunta cu totul la aceste responsabilitati (,,recrutare si selectie" si al ,,trainingur-i si dezvoltare"), implicandu-se in continuare. 
Performanta departamentului de personal este evaluata, fiind folosite urmatoarele criterii:
- Costul functiilor personale pe angajat 
- Numarul celor pregatiti,perfectionati
- Performanta raportata la obiective
- Feedback-ul de la manageri 
In firma exista o persoana care se ocupa cu planificarea R.U. si in aceasta actiune foloseste urmatoarele metode:
- prognoze privind competentele de viitor;
- prognoze privind vanzarile/ afacerile sau serviciile.
Aceasta inseamna ca resursele umane sunt planificate in functie de aprecierile (prognozele) privind cresterea/scaderea vanzarilor, a serviciilor cerute pe piata, a numarului de firme cu care se vor incheia afaceri, contracte. Si in acelasi timp si in functie de competentele care se prognozeaza a fi necesare firmei in viitor, pentru o optima desfasurare a activitatiilor sale. De exemplu, daca se asteapta ca in viitor firma sa se extinda mai mult intr-un anumit domeniu, atunci va necesita mai mult personal cu anumite competente sau ale carui competente sa fie mai inalte intr-un anumit domeniu. 
Planificarea personalului este procesul care ajuta la structurarea adecvata a resurselor umane. Ea presupune: 
- identificarea nevoilor viitoare ale firmei;
- compararea acestor nevoi cu prezenta forta de munca;
- determinarea numarului de angajati care trebuie sa fie recrutati de catre firma la un moment dat.
In planificarea resurselor umane, aceasta firma foloseste date privind: 
- profilul varstei
- calificarile si salariile
nefiind interesata de schimbarea managerului sau de fenomenul numit ,,absenteism". In firma, aceasta problema nu exista, dar ea ar putea fi un criteriu de luat in calcul in momentul planificarii resurselor umane.


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategia de Resurse Umane.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!