Dezvoltarea abilitaților și aptitudinilor - Mijloc de creștere a performanței în echipă

Cuprins referat Cum descarc?

I. Notiuni generale privind cele doua concepte: abilitati si aptitudini 3
II. Munca in echipa 4
II.1. Cultura organizationala orientata spre performanta 5
II.2. Formarea unor echipe performante 6
II.3. Performanta in cadrul echipei 9
III. Metode de crestere a performantei prin dezvoltarea abilitatilor si aptitudinilor 10
IV. Studiul de caz privind trainingul in domeniul privat, respectiv in domeniul public 11
Bibliografie 14


Extras din referat Cum descarc?

I. Notiuni generale privind cele doua concepte: abilitati si aptitudini
Perfectionarea este un proces continuu care depinde de dezvoltarea abilitatilor si aptitudinilor, necesare fiecarui angajat in activitatea profesionala, deoarece acestea pe viitor ajuta la atingerea perfectionarii intr-o echipa, dar si dintr-o organizatie.
Abilitatile reprezinta atat ceea ce a invatat individul pe parcursul vietii, cat si aptitudinile cu care s-a nascut, spre exemplu: talentul; ceea ce pot aduce un plus in realizarea unor sarcini. Asadar, competenta individului face referire la aptitudinile, abilitatile si comportamentele adecvate, toate acestea conducand la performanta. In cazul selectiei persoanelor care vor sa ocupe o anumita pozitie in instituie, managerii H.R trebuie sa tina cont, in general, de anumite caracteristici precum abilitatile si aptitudinile individuale. Se considera ca abilitatile sunt aptitudini invatate, care permit stabilirea in avans a rezultatului, cu certitudine maxima, deseori cu minim de timp si energie. Abilitatea este capacitatea individului de a executa rapid si cu exactitate un sir de operatii pentru efectuarea mai usoara si cu mai mult succes a unei sarcini. Aptitudinile se refera la predispozitia individului de a efectua cu succes o anumita activitate, independent de motivatia si experienta sa.
Abilitatile pot fi mostenite sau se pot construi cu trecerea timpului, totul tinand pana la urma de fiecare persoana in parte. De asemenea, dupa ce angajatul a fost acceptat si numit pe postul dorit, institutia ofera anumite modalitati de instruire prin care i se permite actualizarea abilitatilor si aptitudinilor. Pentru unii angajati accentul cade pe o instruire tehnica care face referire la faptul ca persoana este ajutata sa-si imbunatateasca modalitatea de a folosi anumite programe care la prima vedere i se par noi; pentru altii accentul cade pe abilitatile interpersonale, care constau in abilitatea de a munci cu altii, adica in echipa sau cognitive, care face referire la abilitatea de a gandi clar, de a rezolva anumite probleme.
Formarea personala se desfasoara pe intreaga perioada a vietii profesionale sub forma unor stagii organizate in interiorul sau in afara organizatiei, asigurand imbogatirea cunostintelor sau dobandirea altora noi, care pe viitor pot permite avansarea in functie. Tipurile de formare cuprind: cursurile in cadrul organizatiei, semanarii, training-uri, cursuri de formare profesionala si altele, toate acestea aducand un plus pentru organizatie, dar si pentru echipa din care faci parte. 
Dezvoltarea profesionala pe tot parcursul carierei reprezinta un punct forte atat pentru angajati, cat si pentru angajatori. Angajatii vor sa fie instruiti in cele mai noi tehnologii legate de domeniul lor de activitate, iar angajatorii vor avea astfel cea mai buna echipa. Un bun manager le ofera in permanenta angajatilor lui oportunitati de perfectionare, unde acestia dobandesc competente care le vor permite sa duca la bun sfarsit cerintele angajatorului si sa o faca bine.
II. Munca in echipa
In ceea ce priveste cultura unei organizatii, munca in echipa o putem pozitiona pe primul loc ca importanta, dar in acelasi timp poate crea dificultati privind implementarea acesteia. Dificultatea este evidentiata de doua insusiri: reticenta angajatilor pentru desfasurarea muncii in echipa si tehnicile de munca in echipa nu sunt deplin cunoscute, fiind foarte putin aplicate. Putem evidentia faptul ca munca intr-o echipa multidisciplinara, in care intervine reticenta de a lucra in echipa, bine alcatuita cu un conducator priceput care modeleaza foarte bine tehnicile de lucru in echipa, este benefic. Ceea ce nu este de neglijat, este faptul ca aceasta retinere pentru munca in echipa se datoreaza si modului ineficient in care se desfasoara intalnirile echipei. Cateva situatii cand retinerea pentru munca in echipa intervine sunt: atunci cand intalnirea nu este corect pregatita, nu este condusa intr-un mod cat mai ferm de conducatorul echipei, nu se desfasoara conform regulilor stabilite si agreate de membrii echipei, nu se aplica tehnicile de lucru in echipa pentru a preveni devierile de la tematica stabilita, nu toti cei care fac parte dintr-o echipa sunt informati, nu asigura egalitatea tuturor membrilor echipei, chiar daca au functii diferite toti trebuie anuntati in mod egal.
Pentru ca munca in echipa sa fie eficienta angajatii trebuie sa fie capabili:
- De a lucra si contribui activ la atingerea obiectivelor echipei
- De a identifica valoarea celorlalti, incluzand punctele forte si competentele 
- De a se implica activ si prompt in obtinerea rezultatelor
- De a oferi si accepta feedback 
- De a manifesta initiativa si de a contribui la dezvoltarea echipei
Din cele prezentate, rezulta ca singurul mod de lucru eficace si eficient pentru derularea proiectelor de management si imbunatatirea continua a performantei si nu numai, este munca in echipa. Obstacolele care pot aparea in lucrul eficient in echipa fac referire la activitatile de identificare a problemelor de performanta. De regula primul pas care trebuie realizat consta in identificarea radacinii problemei, abia apoi se pot pune in practica solutiile de rezolvare a fiecaruia. 
Beneficiile organizationale ale lucrului in echipa, etapele formarii si dezvoltarii unei echipe se pot defini astfel:


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea abilitatilor si aptitudinilor - Mijloc de crestere a performantei in echipa.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

Managementul performantei. Strategii de obtinere a rezultatelor maxime de la angajati/ Aubrey C. Daniels
MANAGEMENTUL PERFORMANTEI IN ADMINISTRATIA PUBLICA/ ANA-MARIA BERCU IASI, 2017
https://ro.coca-colahellenic.com/ro/cariere/implicarea-angajatilor/
http://www.apubb.ro/wp-content/uploads/2011/02/Curs-Teorii-Organizational-Master.pdf
Managementul_organizatiilor_Suport_de_curs


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!