Determinanții Strategiei

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2955
Mărime: 20.89KB (arhivat)
Publicat de: Jan Badea
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Anton

Extras din referat

Referitor la determinanţii propriu-zişi ai strategiilor, în literatura de specialitate se găsesc numeroase prezentări.

Vom aborda un model care sintetizează, într-o manieră complexă, interdependenţele şi influenţele asupra strategiei, şi eficienţei firmei, a unei părţi apreciabile dintre determinanţii consideraţi de noi. În această viziune, determinanţii strategiei de firmă se divizează, în funcţie de zona din care provin, în două categorii:

• endogeni;

• contextuali.

Determinanţii endogeni (interni)

În categoria determinanţilor endogeni ai strategiei includem, în principal, elementele cuprinse în figura de mai jos. Trăsătura lor comună este aceea că ei se manifestă în cadrul firmei.

• Proprietarul firmei este reprezentat fie de o persoană, fie de un grup de persoane, sub forma de asociaţi sau acţionari. Atunci când îşi îndeplineşte efectiv rolul de proprietar, acesta are o influenţă determinantă, mai ales asupra obiectivelor firmei şi a mărimii resurselor alocate.

Tendința generală este ca proprietarul să solicite obiective cât mai performante, mai ales cele privitoare la profit și să restricționeze resursele alocate pentru acoperirea cheltuielilor curente și pentru investiții.

Mărimea și felul influenței proprietarului asupra strategiei depind foarte mult de caracteristicile sale:

- puterea economică;

- cota-parte pe care o deține din capitalul organizației;

- nivelul de pregătire economico-managerială;

- intensitatea spiritului întreprinzător;

- vârsta;

- importanța pe care o prezintă firma în ansamblul preocupărilor sale;

- problemele familiale pe care le are de rezolvat.

Proprietarul influențează strategia în mod nemijlocit, prin aprobarea sa în calitate de proprietar unic sau ca participant la adunarea acționarilor sau asociaților. De asemenea, proprietarul influențează conținutul și modul de implementare a strategiei prin contactele informale pe care le are cu managerii săi și prin controalele pe care le efectuează direct sau prin experți.

Cu cât numărul proprietarilor este mai mic iar dimensiunea organizației mai redusă, cu atât influența lor reală asupra strategiei este mai mare. În cazul societăților comerciale pe acțiuni este esențială deținerea pachetului de control de către un număr mic de acționari. În caz contrar, atât calitatea strategiei, cât și cea a managementului firmei vor fi serios afectate.

• Managementul de nivel superior. Echipa managerială (care conduce efectiv firma) formată din directorul sau managerul general şi directorii executivi sau adjuncţi, împreună cu ceilalţi componenţi ai consiliului de administraţie, are un impact major asupra tuturor componentelor strategiei. De fapt, în cadrul mandatului acordat de către proprietar, proiectul de strategie este esențialmente opera managerilor de nivel superior. Situația este pe deplin firească având în vedere că ei cunosc cel mai bine caracteristicile, mecanismul de funcționare și posibilitățile organizației.

Realitatea organizației din toată lumea relevă că cea mai mare contribuție efectivă asupra strategiei o are, de regulă, managerul sau directorul general. Calitățile, cunoștințele, aptitudinile și deprinderile sale se vor reflecta, în mod direct, asupra configurației strategiei. Între acestea, menționăm:

- concepția sa asupra evoluției firmei;

- spiritul antreprenorial;

- amploarea și profunzimea cunoștințelor de management, economice și tehnice, în special cele referitoare la strategie;

- gradul de informare;

- prestigiul;

- vârsta, vechimea în organizație;

- modalitățile prin care este motivat.

Cu cât firma este mai mare și proprietatea dispersată între acționari, cu atât managerul își pune mai puternic amprenta asupra strategiei.

• Dimensiunea organizaţiei. Indiferent cum este exprimată, prin unul sau mai mulţi indicatori (număr de salariaţi, dimensiune a capitalului, volum al vânzărilor) mărimea firmei constituie unul din principalii determinanţi ai strategiei. Mai concret, dimensiunea organizației condiționează strategia,în primul rând, prin amploarea resurselor pe care le posedă și/sau pe care le poate atrage.

Preview document

Determinanții Strategiei - Pagina 1
Determinanții Strategiei - Pagina 2
Determinanții Strategiei - Pagina 3
Determinanții Strategiei - Pagina 4
Determinanții Strategiei - Pagina 5
Determinanții Strategiei - Pagina 6
Determinanții Strategiei - Pagina 7
Determinanții Strategiei - Pagina 8
Determinanții Strategiei - Pagina 9
Determinanții Strategiei - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Determinantii Strategiei.doc

Te-ar putea interesa și

Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale

CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIETEI INTERNATIONALE 1.1. Definirea si caracteristicile pietei internationale Piata internationala este locul unde...

Strategii de Marketing ale Companiilor Multinaționale pe Piața de Tutun din România

CAP.1. ANALIZA STRUCTURALĂ A INDUSTRIEI TUTUNULUI DIN ROMÂNIA „We believe strongly that tabacco never be marketed to youth. It should only be...

Strategii de Marketing

Capitolul I INSTRUMENTE UTILIZATE IN STRATEGIILE DE MARKETING Obiectivul principal al marketingului in turism consta in promovarea acestei...

Determinarea strategiei optime de aprovizionare cu materie primă în cadrul lanțului de restaurante KFC

Prin lucrarea prezentă, ne propunem studierea strategia optimă de aprovizionare cu materie primă în cadrul lanțului de restaurante de tip fast food...

Fundamentarea și elaborarea stragiei de preț ai produsului vin Murfatlari

CAPITOLUL I : PREZENTAREA FIRMEI SI A PRODUSELOR MURFATLAR Murfatlar Romania este liderul incontestabil al pietei autohtone de vin, altfel spus...

Elaborarea strategiei de redresare a SC Unisem SRL Râmnicu Vâlcea

CAPITOLUL I 1 – Aspecte teoretice ale strategiei 1.1. Originea şi evolutia conceptului de strategie Din punct de vedere istoric, se poate afirma...

Managementul Strategic

Introducere Acest plan de afaceri s-a elaborat cu scopul de a evalua viabilitatea unei idei de afaceri și anume, deschiderea unei curatatorii...

Servicii de inginerie pentru echipamente de automatizări tip SCADA, la firma Elduras

A. Definirea conceptului de serviciu furnizat Modernizarea continua a societatii reprezinta un proces care implica si dezvoltarea de solutii si...

Ai nevoie de altceva?