Definirea si Structura Comunicarii - Modelul Shanon-Weaver

Cuprins referat Cum descarc?

1. Notiuni introductive 3
2. Definirea comunicarii. 4
3. Structura comunicarii 5
4. Modelul Shannon - Weawer 6
5. Concluzii 9
6. Bibliografie 10


Extras din referat Cum descarc?

1. Notiuni introductive
Comunicarea manageriala este o componenta esentiala a comunicarii, in general datorita impactului imediat, direct si indirect pe care il are asupra evolutiei colectivitatii umane. Ea se afla in centrul a tot ceea ce intreprinde organizatia, este prezenta in toate activitatile acesteia si isi pune amprenta asupra rezultatelor obtinute, determinand atat succesul, cat si insuccesul. Este un important instrument de implementare a schimbarilor, a strategiilor, avand implicatii majore asupra calitatii si eficientei managementului. 
Comunicarea manageriala a aparut ca disciplina a managementului din necesitatea de a pune la dispozitia managerului mijloacele optime de interactiune in vederea indeplinirii functiilor si rolurilor sale.Ea s-a dezvoltat apoi ca o disciplina, care inzestreaza managerul si organizatia cu mai mult decat un " instrument de lucru. Comunicarea manageriala eficace si eficienta constituia un factor de competitivitate, un avantaj strategic al organizatiei In timp, razboaiele i-au adus pe oameni, manageri si angajati in fata unor probleme comune: nevoia de crestere a, lipsa calificarii, conditii dificile de munca. Comunicarea devine instrument de armonie in managementul resursei umane, instrument de baza al managementului in indeplinirea functiilor sale si de realizare a obiectivelor organizatiei. Comunicarea devine o filozofie a managementului si nu doar o serie de masuri si actiuni mecanice.
In 1920, se introduc primele cursuri de comunicare manageriala la Univesitatile: Harvard, Virginia, North Carolina; ele devin obligatorii pentru educatia oricarui manager american, impunadu-se ceva mai tarziu in Europa 
Dupa anii 1970, odata cu aparitia managementului de performanta, managerul devine si intreprinzator pe langa administrator de resurse si lider. Datorita diferentierii atributiilor sale si a complexitatii acestora (ca administrator organizeaza procesele existente la nivel organizatoric, ca lider decide, ia decizii, conduce eficient; ca intreprinzator actioneaza in momentul potrivit pentru buna functionare a organizatiei), comunicarea manageriala devine o adevarata forta, ocupa un loc central in activitatea oricarui manager.
Comunicarea manageriala reprezinta o forma a comunicarii interumane, un instrument de conducere cu ajutorul caruia managerul isi poate exercita atributiile specifice: previziune, antrenare, organizare, coordonare, control, evaluare.
Fiind parte a procesului de conducere prin care managerul ii intelege pe subordonati, facandu-se inteles de acestia, comunicarea manageriala este orientata nu numai spre transmiterea mesajelor, ci si spre schimbarea mentalitatilor si adaptarea psihologica a angajatilor la obiectivele organizatiei.
Comunicarea manageriala reprezinta un auxiliar al conducerii care pune in circulatie informatii despre rezultatul deciziilor, facand astfel posibila punerea de acord a executiei cu obiectivele si a rezultatelor cu planificarea.
Ca stare de spirit si instrument al conducerii, comunicarea manageriala este prezenta in toate aspectele muncii managerilor, asigurand operationalizarea functiilor managementului, sporirea performantelor individuale si colective, statornicirea unor relatii corecte si eficiente intre angajati atat pe orizontala, cat si pe verticala. Ea este esentiala pentru raporturile managerului cu mediul ambiant, pentru accesul acestuia la sursele informationale. 
2. Definirea comunicarii
Comunicarea poate fi definita ca:
,,- procesul prin care o persoana (sau un grup) transmite un continut conceptual (o atitudine, o stare emotionala, o dorinta etc.) unei alte persoane sau unui alt grup; 
- arta transmiterii informatiilor, ideilor si atitudinilor de la o persoana la alta; 
- trecerea unei informatii de la un emitator la un receptor; 
- comunicarea reprezinta o caracteristica fundamentala a fiintei umane si exprima universalul, spre deosebire de comunicatie, care se refera la instrumentele, la tehnicile si tehnologiile ce inlesnesc si amplifica procesul de comunicare intre indivizi si intre colectivitati, conferindu-le, in anumite cazuri, un caracter de masa; 
- a face cunoscut, a da de stire, a informa, a instiinta, a spune; 
- ansamblul proceselor fizice si psihologice prin care se efectueaza operatia in relatie cu una sau mai multe persoane in vederea obtinerii unor anumite obiective.''(Voicu, M., Rusu, C., 1998, pag.11.)
,,Comunicarea reprezinta elementul indispensabil pentru functionarea optima a oricarei colectivitati umane, indiferent de natura si marimea ei. Schimbul continuu de mesaje genereaza unitatea de vedere si, implicit, de actiune, prin armonizarea cunostintelor privind scopurile, caile si mijloacele de a le atinge, prin promovarea deprinderilor necesare, prin omogenizarea relativa a grupurilor sub aspect afectiv, emotional si motivational (opinii, interese, convingeri, atitudini).''( T. Niculae, I. Gherghita, D. Gherghita, 2006, pag.9.)


Fisiere in arhiva (1):

  • Definirea si Structura Comunicarii - Modelul Shanon-Weaver.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!