Decizia-instrument Managerial Fundamental

Referat
6.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 2151
Mărime: 12.53KB (arhivat)
Publicat de: Zita Stoica
Puncte necesare: 0

Extras din referat

Alegerea rationala a unei alternative de actiune in scopul obtinerii unui rezultat dorit este o decizie. Implicatia evidenta a luarii unei decizii o constituie existenta variantelor. Daca nu este posibila alegerea nu exista decizie.

Definita ca optiune pentru o alternativa decizia nu poate fi un act intamplator. ea presupune eforturi e studiere temeinica a factorilor ce pot inpluenta rezultatele asteptate. Pregatirea si luarea deciziilor este un proces rational un proces de cunoastere. Acest proces strans impletit cu activitatea practica cu actiunea de atingere a rezultatelor dorite formeaza procesul decizional.

Larea deciziilor este o parte a muncii tuturor managerilor. Un manager ia constant decizii cand exercita functiile de planificare organizare motivare-antrenare coordonare si control. Luarea deciziilor nu este o functie separata izolata a managementului ci mai curand miezul comun al functiilor manageriale.

Managerii de la toate nivelurile organizatiei sunt angajati in luarea deciziilor. Deciziile luate de managementul de varf si care privesc misiunea organizatiei obiectivele generale si strategiile de realizare a lor au impact asupra organizatiei in ansamblu. Managerii de la nivelurile mijlocii, la randul lor isi concentreaza deciziile asupra implementarii strategiilor si de asemenea asupra alocarii resurselor si bugetului. In sfarsit la nivelul de jos Managerii iau decizii ce privesc operatiile realizate zi de zi de natura repetitiva in cea mai mare parte. Prin urmare luarea deciziilor este universala. Toti managerii iau decizii.

Teoria economica traditionala presupune ca deciziile manageriale sunt luate oarecum in conditii de certitudine ; ca managerii sunt capabili sa defineasca si sa rezolve instantaneu probleme complexe.Existenta unor asemenea capacitati implica prezumtia ca:

-Informatii complete si perfecte despre alternativele de actiune sunt disponibile

-Sunt perfect cunoscute consecintele alternativelor disponibile

-Managerii au abilitatile necesare sa evalueze consecintele alternativelor disponibile

Aceste prezumtii deriva din principiile economice traditionale potrivit carora managerii cauta sa maximizeze profiturile (sau sa minimizeze costurile) si sunt complet rationali. Desigur ideal ar fi ca deciziile managerilor sa fie complet rationale.

Preview document

Decizia-instrument Managerial Fundamental - Pagina 1
Decizia-instrument Managerial Fundamental - Pagina 2
Decizia-instrument Managerial Fundamental - Pagina 3
Decizia-instrument Managerial Fundamental - Pagina 4
Decizia-instrument Managerial Fundamental - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Decizia-instrument Managerial Fundamental.doc

Alții au mai descărcat și

Decizii Manageriale

Managerii eficace trebuie sa ia decizii pentru a solutiona problemele care apar în cadrul organizatiilor. Este necesar sa se ia o decizie atunci...

Elaborarea și Fundamentarea Deciziilor în Cadrul Firmei

Introducere Anii ’90 reprezintă primul deceniu în care companiile naţionale din întreaga lume au început să-şi formeze o viziune globală. Timpul...

Procesul Decizional

1. Elemente generale Sistemul decizional reprezinta componenta cea mai activa a profesiunii manageriale, cu cel mai mare impact asupra...

Decizia și procesul decizional

1. Decizia ca esență a managementului Precedată de gândire și urmată de acțiune, adoptarea deciziei este cel mai important și complex proces de...

Stiluri de conducere și transmiterea deciziei în cadrul unei organizații

Introducere Organizarea si functionarea întreprinderii sunt orientate spre realizarea obiectivelor sale, în sensul ca fiecare componenta...

Sistemul Decizional - Decizii Manageriale privind Profitul

Justificarea temei Pentru o buna perioada de timp managementul a fost considerat o adevarata arta, talent însusit prin învatarea din încercari si...

Metode de fundamentare a deciziilor în condiții de certitudine

INTRODUCERE În viața de zi cu zi ne ciocnim cu faptul că trebuie să luăm o decizie, la stâng sau la dreapta, înainte sau înapoi, acționez ori...

Simularea unei decizii de finanțare

PROIECT DE CREAREA UNEI ÎNTREPRINDERI NOI SIMULAREA DECIZIEI DE FINANTARE Capitolul I. Prezentarea generala a ideii de afacere Compania S.C....

Te-ar putea interesa și

Analiza și Reproiectarea Sistemului Organizatoric al Primăriei Sectorului 2

CAPITOLUL 1 NECESITATILE ANALIZEI SI REPROIECTARII SISTEMULUI ORGANIZATORIC ÎN GENERAL SI PENTRU PRIMARIA SECTORULUI 2 ÎN PARTICULAR 1.1...

Reproiectarea managerială în cadrul societății comerciale Socom Modă Societate Cooperatistă Buzău

Capitolul 1 Diagnosticarea societatii SOCOM MODA Societate Cooperatista I.Documentarea preliminara 1.Caracteristici tipologice ale firmei SOCOM...

Reproiectarea Sistemului de Management la SC Connel 94

CAPITOLUL I DIAGNOSTICAREA VIABILITATII ECONOMICE SI MANAGERIALE 1.1 DOCUMENTAREA PRELIMINARA 1.1.1 Prezentarea generala a S.C. “CONNEL 94”...

Plan de afaceri firma Ecozat

Cap. I. Planul de afaceri: definire, necesitate, etape. „Scrierea unui plan de afaceri te forteaza sa gandesti disciplinat, daca depui un efort...

Analiză Economico-Financiară

CAPITOLUL I . CONCEPTUL ŞI IMPORTANŢA ANALIZEI ECONOMICO-FINANCIARE 1.1 Concept. Definiţie Analiza este acea operaţiune logică de descompunere...

Plan de Afaceri SC Tarom SA

I. Planul de afaceri – rol şi importanţă „Scrierea unui plan de afaceri te forţează să gândeşti disciplinat, dacă depui un efort cinstit din punct...

Modele și Metode de Analiză Financiară Utilizate pentru Fundamentarea Deciziilor în Domeniul financiar-contabil

MODELE ŞI METODE DE ANALIZĂ FINANCIARĂ UTILIZATE PENTRU FUNDAMENTAREA DECIZIILOR ÎN DOMENIUL FINANCIAR-CONTABIL Realizarea unui sistem informatic...

Aprecieri privind Definirea Misiunii și Obiectivelor Firmei pe Exemplul SC Topoturc SRL

Capitolul I – Misiunea şi viziunea organizaţiei 1.1. Definirea viziunii “Rolul unui bun manager strategic este să vadă organizaţia nu cum este ea...

Ai nevoie de altceva?