Cultura Organizationala A Intreprinderii

Extras din referat Cum descarc?

O intrep. se individualizeaza in ochii stakeholrders (parti interesate) si consumatori prin urmatoarele concepte: identitatea firmei: cuprinde ansamblul elementelor constitutive ce dau specificitatea firmei si fundamentul dezvlotarii sale cultura firmei: reprezinta suma abilitatilor (deprinderilor) profesionale, traditia valorilor, comportamente, impartasite de angajatii firmei istoria firmei: cunostiintele trecutului firmei (aflat in slujba manag poate invat din consecintele esecurilor si succeselor inregistrate in ultimi 20 de ani) imaginea firmei: ansamblu reprezentarilor mentale, credintelor sau cunestiintleor de firma, care arata modul in care este ea perceputa de public.
Cultura : -totalitatea valorilor materiale si spirituale create de omenire si a institutiilor necesare comunicarii acestor valori (DEX, 1996). -ansamblu de activitati si modele de comportament proprii unui grup social dat, diferentiate de enumite norme, carora le sunt subordonate si transmisibile prin educatie.
Subcultura : -tendinta de manifestare a unei culturii elemenentare; cultura a unu grup si subgrup social dintr-o comunitate.
Cultura intreprinderii: Definitii: R. Lynch- Propriu set de crezuri, valori si modalitati de gestiune empirice care se reflecta in structura intreprinderii, sistemului ei, in modul in care este elaborata si implementata strategia corporativa.
G. Mogon Semnificatii comune, intelegere comuna si gindire comuna G. A. Cole- Tiparul dominant de credinte si de valori pe care le detine frima. B. Bacanu- Un set de caracterizari distinctivea ale organizatiei generate de filozofi, atit credintle si sistmele de valori ce stau la baza activitatii sale. E. Schein- Un tipar de ipoteze pe care grupul le-a invatat, dobindit pe masura ce si-a rezolvat problemele de adaptare exteroara is de integritate interna C. Handy- Nu poate fi precis definita pt ca aceasta cultura este ceva perceput, simtit de angajati Trasaturile caracteristice ale definitiilor: -cultura intreprinderii sse refera la anumite crezuri fundamnetale comportamnetlae pt ca sunt. de toti angajatii.
-sistem de valori comportamnetla.
-semnificatii atrib si intlegerii com.
Elemnetele com impartasite de angajatii firmei aflate in strinsa legatura cu cultura firmei: -limbajul folosit (specifc; forma de adresare) -obiceiuri, traditii, ritualuri, petreceri, etc.
) -norme (regulamente de ordine interioara) -set de valori urmarite (calitatea serviiclor furnizate) -filozofia de viata a firmei (ex. Ford) -regulile jocului (modul in care se desfasoara activitatea frimei) -climatul intern al intreprinderii (de cooperare, conflictual, etc) -abilitatile mostenite de la o generatie la alta (know-how, fara a fi inregistrata in scris); experienta capatata.
-modele mentale (religia poate influnta gindirea - Japoinia, budismul) -intelesuri comune, create si dezvoltate de-a lungul interact. ...


Fisiere in arhiva (1):

  • Cultura Organizationala A Intreprinderii
    • Referat.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!