Cultura Organizationala

Extras din referat Cum descarc?

- Cultura de tip retea
a) Spatiul fizic: usile birourilor sunt deschise ori neincuiate, angajatii intra si ies 
nestingheriti din fiecare dintre acestea. Birourile pot fi decorate cu poze de familie, note umoristice, desene, iar activitatile sociale isi regasesc o alocare spatiala generoasa: bar, loc pentru bautul cafelei, facilitati pentru sport. Cei din interiorul unui departa!ment se poarta similar unei familii, dar cei din exterior sunt tratati
complet diferit (chiar daca ,,exterior" inseamna alte departamente ale aceleiasi companii) in sensul ca, spre exemplu, ei trebuie sa bati la usi inainte de a intra.
b) Comunicarea: presupune o dimensiune cantitativa serioasa. Chiar daca exista o 
dimensiune formala a comunicarii, de multe ori latura cea mai importanta a acesteia
presupune conversatia fata in fata sau la telefon, reprezentand ,,sedinta de dupa sedinta".
Documentele care circula de la persoana la persoana vor avea multe adnotari de mana pe margine facute de catre fiecare si vizand urmatorul cititor:
e-mail-ul este folosit in scopul micilor ,,suete", un efort considerabil fiind indreptat spre forma a ceea ce este spus in detrimentul continutului. Totusi, chiar daca aceste elemente sunt mai putin favorabile unei performante in sensul riguros al cuvantului, se remarca, de multe ori, ca aceasta cantitate mare de comunicare poate creste ritmul de schimb al informatiei, conducand totodata la sporirea creativitatii.
c) Timpul: angajatii folosesc timpul de lucru pentru a se socializa si nu sunt 
penalizati pentru ca fac acest lucru. Oamenii se cunosc unii pe altii intr-un timp relativ scurt si leaga prietenii de lunga durata.
d) Identitatea : angajatii se identifica unii cu altii; faptul ca sociabili! tatea este 
crescuta conduce la sentimentul similaritatii, care ii apropie.
- Cultura ,,mercenara"
a) Spatiul fizic: este alocat in mod ,,functional" in modul in care ajuta angajatii sa-si 
faca treaba eficient. Utilizarea spatiilor deschise este posibila, dar in directia realizarii activitatilor cerute de ocuparea posturilor, si nu pentru ,,suete". Vizitatorii neinvitati tind sa fie goniti daca cineva este ocupat. Putin spatiu este nefolosit in spatiul de munca, iar intrarea poate fi proiectata sa sublinieze reputatia firmei. Decoratiile birourilor pot fi dominate de premii, diplome si trofee.
b) Comunicarea : este scurta, directa si focalizata pe munca. De obicei conflictele se 
rezolva prin confruntari directe. Exprimarea probleme! lor personale este descurajata.
c) Timpul: norma presupune multe ore de lucru, desi este acceptabil pentru angajat 
sa plece atunci cand si-a terminat treaba. Acest aspect este clar semnalat intrucat masurarea timpului si a performantei este explicita/clara pentru toata lumea. Timpul personal este - in aceste conditii - pretios pentru angajati si uneori protejat de acestia, arunci cand este posibil. Angajatii au nevoie de un timp indelungat pentru a cunoaste alte persoane din companie in afara de cei cu care sunt direct legati prin natura activitatii; orice discutie personala este vazuta drept pierdere de vreme.
d) Identitatea: angajatii se identifica cu succesul. Desi normele de comportament 
sunt si in aceasta cultura evidente si de dorit pentru angajati, sunt incurajate diferentierile dintre indivizi daca acestea conduc la rezultate mai bune. Ceea ce ii uneste pe angajatii din cultura ,,mercenara" este impartasirea experientei, a scopurilor si intereselor mai degraba decat cea a sentimentelor. Implicarea este de natura instrumentala, in sensul ca inamicul de astazi al companiei poate fi angajatorul de maine al individului in cauza.
- Cultura fragmentara
a) Spatiul fizic: este proiectat astfel incat sa ajute angajatii sa mun!ceasca fara sa 
existe intreruperi. Usile birourilor sunt inchise, iar acestea din urma sunt bine echipate astfel incat angajatii sa nu aiba nevoie sa paraseasca de prea multe ori incaperea. O cantitate mare de timp aceste birouri sunt goale (oamenii sunt in diverse alte locuri,
cum ar fi participarea la o conferinta); este greu de spus daca ei sunt inauntru sau nu. Goffee si Jones utilizeaza o gluma care descrie bine o cultura fragmentara: ,,care este diferenta intre Jo si Dumnezeu - Dumnezeu este peste tot; Jo este peste tot, dar aici! 
b) Comunicarea: este limitata la scurte schimburi fata in fata pe coridorul 
institutiei ori la telefon. Sedintelor li se opune rezistenta (formulari de tipul ,,ce rost mai are o sedinta- "), sunt greu de stabilit si de condus si duc la plictiseala angajatilor. Acestia se adreseaza doar celor a caror parere o valorizeaza; in rest se foloseste expresia
,,te las in pace daca ma lasi in pace". O cantitate sensibil crescuta de comunicare poate fi regasita in afara organizatiei, cu clientii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cultura Organizationala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!