1. Cultura organizationala concept si functii; 1.1. Conceptul de cultura organizationala; 1.2. Functiile culturii organizationale; 2. Modele de cultura organizationala; 2.1. Modelul iceberg-ului; 2.2. Modelul tinta; 2.3. Modelul lui Edgar Schein; 3. Componentele si particularitatile culturii organizationale; 4. Concluzii; 5. Bibliografie;
1.1 Cultura organizationala concept In legatura cu acest concept s-au exprimat diferite puncte de vedere de catre specialisti din lumea intreaga. In sensul cel mai larg, cultura poate fi astazi considerata ca ansamblul trasaturilor distinctive, spirituale si materiale, intelectuale si afective, care caracterizeaza o societate sau un grup social. Ea inglobeaza, in afara artelor si a literelor, modurile de viata, drepturile fundamentale ale oamenilor, sistemele de valori, traditiile si credintele. In continuare voi prezenta o serie de explicatii privind continutul culturii organizationale, in conceptiile diversilor economisti. Autorii Thomas J. Peters si Robert H. Waterman, in lucrarea In Search of Excellence, au definit cultura organizat ionala ca fiind un set dominant si coerent de valori impartasite de catre membrii organizatiei, indus de mijloace simbolice. Cei doi autori au avut o contributie extrem de importanta la raspandirea acestui concept, demonstrand prin cazuri concrete ca exista o legatura stransa intre dimensiunile culturii organizationale si performantele obtinute de corporatii de renume. Cercetatorul american Edgar Schein, pe baza experientei acumulate ca urmare a consultantei acordate timp indelungat firmelor, a definit intr-un mod complex cultura organizationala, ca fiind: .regulile de comportament observate cand oamenii se intalnesc (limbajul si modalitatile de exprimare a stimei si respectului); .normele care se dezvolta in cadrul echipelor de lucru; .valorile dominante adoptate de organizatii privind produsele; .filosofia care ca lauzeste politica unei organizatii fata de angajati si clienti; .regulile statornicite in organizatie pentru o functionare eficienta ; - spiritul si climatul prezente in firma, exprimate prin design, confort si felul in care membrii organizatiei iau contact cu cei din afara ei.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.