CRM in Romania

Extras din referat Cum descarc?

O piata mica, alimentata de sperante mari 
Este extrem de greu de evaluat piata CRM in Romania, pentru ca este o piata mica si foarte fragmentata. O piata in care exista o zona de varf, reprezentata de cativa clienti si foarte putini playeri, cu cateva contracte care pot schimba de la un an la altul valoarea pietei, complet.
O alta dificultate in evaluarea acestei piete se datoreaza faptului ca foarte multe vanzari se fac din afara Romaniei, direct, si sunt foarte putine si greu de detectat vanzarile locale. Conform estimarilor prezentate, pentru anul viitor se prevede o crestere cu aproape 50% a pietei CRM locale, trend crescator care se va mentine si in 2011 
Face parte CRM din ERP? 
Cristian Herghelegiu, Microsoft: "Exista diferente majore intre cele doua subiecte. ERP-ul a devenit in ultimii ani un must-have. Cu CRM-ul lucrurile nu stau chiar asa. CRM ar putea avea acelasi statut de ,,must have" pentru companiile aflate intr-o zona foarte competitiva, foarte presate de concurenta, de valorificarea maxima a ferestrelor de oportunitate. In acest context, optiunea pentru o solutie de CRM ar fi aparut ca un demers foarte natural. Dar nu este deloc asa. Pentru ca managerul care ar putea decide implementarea unei aplicatii CRM are de realizat o serie de obiective foarte clare, foarte bine definite." 
CRM nu face parte din ERP desi numeroase sisteme ERP contin module CRM. 
* ERP gestioneaza resursele materiale, umane si financiare din firma, reducand totul la expresii contabile. Modulul financiar-contabil este centrul tuturor ERP-urilor. CRM-ul nu lucreaza cu certitudini, ci cu probabilitati.* ERP-ul este un sistem de inregistrare post-factum, respectiv orice operatiune (plata, incasare, comanda, aprovizionare etc.) apare in sistem dupa ce a avut loc in realitate. In CRM se inscriu actiuni care nu au avut loc inca, sau care ar putea sa nu se intample niciodata. * ERP-ul inregistreaza tot ceea ce se intampla in granitele companiei, in timp ce CRM se ocupa de ceea ce se intampla la interactiunea companiei cu clientii.* ERP-ul nu accepta decat cifre exacte (cu 2 sau chiar mai multe zecimale). ERP-ul se bazeaza pe fapte. CRM-ul accepta cifre aproximative si se bazeaza pe opinia vanzatorilor despre marimea unei potentiale vanzari, despre probabilitatea incheierii acesteia etc.
De ce este piata de CRM atat de mica si de ce nu creste mai repede?
Primul motiv pentru care piata de CRM este mai mica decat piata de ERP, este ca nevoia de CRM survine de obicei dupa ce companiile au achizitionat un ERP. Cand companiile au facut ordine in procesele si operatiunile interne, atunci isi pun de obicei problema intaririi fortei comerciale a companiei. In al doilea rand, CRM este un concept, inainte sa fie o aplicatie software. Inainte de a implementa aplicatia software, o companie trebuie sa conceapa o strategie CRM. Companiile ajung tarziu la nivelul de sofisticare necesar pentru a imagina o strategie CRM, asa ca nici nevoia de CRM nu apare la toate companiile. In al treilea rand, companiile trebuie sa aiba o structura clar definita in departamentele de marketing, vanzari si customer service pentru a implementa CRM. Companiile mici se pot descurca cu un contact management software (un fel de CRM junior).
-In al patrulea rand, nu toate companiile pot beneficia de CRM. Cele mai intalnite utilizari sunt la companiile care practica asa numitul ,,personal selling", adica acolo unde vanzarea se face prin interactiune directa intre vanzator si client. Aplicatiile in telesales necesita CRM specializat, cele de distributie folosesc variante cum ar fi ,,Dealers Relationship Management", iar alte afaceri pur si simplu nu au ce face cu un CRM. De exemplu, este putin probabil sa investeasca in CRM o companie la care ciclul de vanzare este foarte scurt, valoarea vanzarii este mica, iar posibilitatea ca vanzatorul sa se intalneasca din nou cu clientul este mica.


Fisiere in arhiva (1):

  • CRM in Romania.ppt

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!