CRM în România

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 8 în total
Mărime: 17.24KB (arhivat)
Publicat de: Daciana Stoian
Puncte necesare: 3

Extras din referat

O piata mica, alimentata de sperante mari

Este extrem de greu de evaluat piata CRM in Romania, pentru ca este o piata mica si foarte fragmentata. O piata in care exista o zona de varf, reprezentata de cativa clienti si foarte putini playeri, cu cateva contracte care pot schimba de la un an la altul valoarea pietei, complet.

O alta dificultate in evaluarea acestei piete se datoreaza faptului ca foarte multe vanzari se fac din afara Romaniei, direct, si sunt foarte putine si greu de detectat vanzarile locale. Conform estimarilor prezentate, pentru anul viitor se prevede o crestere cu aproape 50% a pietei CRM locale, trend crescator care se va mentine si in 2011

Face parte CRM din ERP?

Cristian Herghelegiu, Microsoft: “Există diferenţe majore între cele două subiecte. ERP-ul a devenit în ultimii ani un must-have. Cu CRM-ul lucrurile nu stau chiar aşa. CRM ar putea avea acelaşi statut de „must have“ pentru companiile aflate într-o zonă foarte competitivă, foarte presate de concurenţă, de valorificarea maximă a ferestrelor de oportunitate. În acest context, opţiunea pentru o soluţie de CRM ar fi apărut ca un demers foarte natural. Dar nu este deloc aşa. Pentru că managerul care ar putea decide implementarea unei aplicaţii CRM are de realizat o serie de obiective foarte clare, foarte bine definite.”

CRM nu face parte din ERP desi numeroase sisteme ERP contin module CRM.

* ERP gestioneaza resursele materiale, umane si financiare din firma, reducand totul la expresii contabile. Modulul financiar-contabil este centrul tuturor ERP-urilor. CRM-ul nu lucreaza cu certitudini, ci cu probabilitati. * ERP-ul este un sistem de inregistrare post-factum, respectiv orice operatiune (plata, incasare, comanda, aprovizionare etc.) apare in sistem dupa ce a avut loc in realitate. In CRM se inscriu actiuni care nu au avut loc inca, sau care ar putea sa nu se intample niciodata. * ERP-ul inregistreaza tot ceea ce se intampla in granitele companiei, in timp ce CRM se ocupa de ceea ce se intampla la interactiunea companiei cu clientii. * ERP-ul nu accepta decat cifre exacte (cu 2 sau chiar mai multe zecimale). ERP-ul se bazeaza pe fapte. CRM-ul accepta cifre aproximative si se bazeaza pe opinia vanzatorilor despre marimea unei potentiale vanzari, despre probabilitatea incheierii acesteia etc.

De ce este piata de CRM atat de mica si de ce nu creste mai repede?

Primul motiv pentru care piata de CRM este mai mica decat piata de ERP, este ca nevoia de CRM survine de obicei dupa ce companiile au achizitionat un ERP. Cand companiile au facut ordine in procesele si operatiunile interne, atunci isi pun de obicei problema intaririi fortei comerciale a companiei. In al doilea rand, CRM este un concept, inainte sa fie o aplicatie software. Inainte de a implementa aplicatia software, o companie trebuie sa conceapa o strategie CRM. Companiile ajung tarziu la nivelul de sofisticare necesar pentru a imagina o strategie CRM, asa ca nici nevoia de CRM nu apare la toate companiile. In al treilea rand, companiile trebuie sa aiba o structura clar definita in departamentele de marketing, vanzari si customer service pentru a implementa CRM. Companiile mici se pot descurca cu un contact management software (un fel de CRM junior).

-In al patrulea rand, nu toate companiile pot beneficia de CRM. Cele mai intalnite utilizari sunt la companiile care practica asa numitul „personal selling”, adica acolo unde vanzarea se face prin interactiune directa intre vanzator si client. Aplicatiile in telesales necesita CRM specializat, cele de distributie folosesc variante cum ar fi „Dealers Relationship Management”, iar alte afaceri pur si simplu nu au ce face cu un CRM. De exemplu, este putin probabil sa investeasca in CRM o companie la care ciclul de vanzare este foarte scurt, valoarea vanzarii este mica, iar posibilitatea ca vanzatorul sa se intalneasca din nou cu clientul este mica.

Conținut arhivă zip

  • CRM in Romania.ppt

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Managementul Valorii Clienților

INTRODUCERE Timp de treizeci de ani (din 1990), Internet-ul a fost o retea de calculatoare fara specific comercial, finantata de guvernul S.U.A....

Avantajele inovării tehnologice - Studiu de caz - Avantajele inovării tehnologiei Microsoft

CÂnd vorbim despre impactul pe care îl are tehnologia în viața noastră, ne gândim în primul rând la modul benefic în care ne influențează viața....

Particularități privind evidența operațiunilor bancare ale clientelei la Raiffeisen Bank

Introducere Lucrarea de față are ca obiect de studiu evidența bancară și importanța sistemului informațional în cadrul procesului bancar....

Monografie bancară - Raiffeisen Bank

Prezentare generala Raiffeisen Bank – “Cea mai buna banca româneasca” ( Global Finance) Raiffeisen Bank este un partener pe termen lung pentru...

Raiffeisen Bank - organizare și funcționare

CAPITOLUL 1. PREZENTAREA SOCIETATII BANCARE 1.1. Momentul istoric al înfiintarii În 1862, Friedrich Wilhelm Raiffeisen, primar al mai multor...

Studiu monografic Raiffeisen Bank, Agenția Mircea cel Bătrân, Iași

Capitolul 1. Prezentarea societăţii bancare. Istoric şi evoluţie 1.1.Momentul istoric al înfiinţării 1.1.1. Momentul istoric al înfiinţării...

Monografie Raiffeisen Bank

CAPITOLUL 1. PREZENTAREA SOCIETĂŢII BANCARE Având în vedere structura capitalului social al Raiffeisen Bank România, precum şi specificitatea...

Studiu Privind Sistemele de Management al Relațiilor cu Clienții

INTRODUCERE În această lucrare îmi propun să realizez un studiu privind sistemele de management al relaţiilor cu clienţii şi să evidenţiez...

Ai nevoie de altceva?