Criză economică în România

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2837
Mărime: 16.36KB (arhivat)
Publicat de: Adelina Dumitru
Puncte necesare: 6
o analiză a consecinţelor crizei economice actuale asupra activităţii companiilor din România

Extras din referat

Criza economică mondială se amplifică pe fiecare zi ce trece, iar România începe tot mai mult să resimtă această recesiune economică, la care marii economişti de la nivel mondial nu reuşesc să-i găsească antidot. Iar cel mai tare se va resimţi această criză la nivelul companiilor din România.

Ultimele luni au fost marcate de disponibilizări, trimiteri în şomaj tehnic, scăderi ale producţiei si revizuiri ale rezultatelor financiare, toate din cauza crizei financiare care se răsfrânge şi asupra României.

Rata şomajului va atinge un vârf în prima parte a lui 2010, dar acesta se va plasa probabil sub 10%, însă vor exista zone nerestructurate ale segmentelor de activitate în care reintegrarea va fi dificilă, a declarat economistul Băncii Mondiale, Cătălin Păuna.

"Cred ca nu am văzut încă vârful pentru rata şomajului,acesta va fi atins undeva în 2010, în trimestrul I sau II. Cred că în continuare companiile vor fi reţinute în a face angăjări, deoarece au învăţat lecţia în perioada de criză. Pe de altă parte, intrările în şomaj nu au fost atât de mari cât se preconiza iniţial. Nu cred că vom ajunge la o rată de 10%, dar este o părere proprie", a spus Păuna.

El a subliniat că exista anumite categorii cărora le va fi dificil să îşi găsească locuri de muncă, precum absolvenţii sau şomerii proveniţi din zone de activitate nerestructurate.

"Şomajul pentru tineri era mare si înainte de criză, cam 20% dintre ei nu îşi găseau locuri de muncă. Va exista o anumită rigiditate a pieţei muncii pe zone nerestructurate, persoanele respective nu vor avea calificările specifice necesare pentru alte domenii. În plus, exista un nivel ridicat al şomajului de lungă durată, în care sunt aproximativ 50% dintre şomeri", a adăugat Păuna.

Economistul a subliniat că evoluţia şomajului depinde în mare măsură de ritmul în care se va relansa economia.

Numărul total de şomeri a crescut în octombrie cu 28.799 faţă de luna precedentă, până la 653.939, nivel maxim al ultimilor cinci ani şi şase luni, iar rata şomajului a urcat la 7,1%, potrivit datelor publicate joi de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM).

• Retailerul Kenvelo va înregistra în acest an un declin al vânzărilor de 27%, la 120 milioane lei, de la 153,21 milioane lei în 2008. Anul viitor compania va moderniza reţeaua, va închide unităţile neprofitabile şi va deschide cel puţin cinci magazine investitie estimată la peste două milioane de euro.

Preşedintele grupului Kenvelo, Piafrancesco Borghetti, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă susţinută la Bucureşti, că mizează pe o revenire a vânzărilor în 2010, la 30 milioane euro, de la 26 de milioane euro în 2009, pe fondul implementării noi strategii de dezvoltare.

100 de angajaţi eliminaţi

Compania a eliminat 100 de posturi din magazine, în prezent având 450 de angajaţi, iar în urma renegocierii contractelor chiriile au fost reduse cu 20% până la 50%, în funcţie de magazin.

"Acum doi ani era un angajat pe nouă metri pătraţi, în condiţiile în care la nivel european există o persoană în magazin pe 40-45 metri pătraţi", a spus şeful Kenvelo.

Reţeaua cuprinde 60 de magazine, în suprafaţă totală de 14.500 metri pătraţi, cu nouă magazine mai puţin faţă de 2008.

Magazinele din mall aduc profit

Potrivit lui Piafrancesco Borghetti, magazinele mai puţin rentabile sunt cele stradale, în schimb cele din mall sunt mult mai căutate de cumpărători.

"Magazinele stradale nu funcţionează, majoritatea consumatorilor se concentrează în mall-uri. Practic ei trăiesc în mall-uri şi trebuie să ne schimbăm politica şi conceptul", a spus preşedintele grupului.

La nivel de grup, strategia vizează deschiderea de noi magazine şi renunţarea la cele cu franciză.

• Acum opt ani, erau comercializate 14.688 de vehicule de transport sub 3,5 tone, pentru ca în 2008 piaţa să ajungă la aproape 36.000. În acest an, plafonul maxim va fi în jur de 14.000 de unităţi.

Scădere de 70%

Situaţia vânzărilor de vehicule comerciale este mult mai dramatică decât cea vizibilă pe piaţa autoturismelor. În timp ce comerţul cu autoturisme a scăzut în primele zece luni din acest an cu 54% faţă de perioada similară din 2008, piaţa vehiculelor de transport a scăzut cu nu mai puţin de 70%. „E mult mai greu acum să convingem clienţii. Dacă anul trecut sau acum doi ani erau suficiente două-trei zile sau chiar mai puţin pentru a încheia un contract pentru o flotă, acum negocierile durează mult mai mult. Clientul vine, îi facem o ofertă şi apoi ia la rând majoritatea concurenţilor, ca să vadă dacă găseşte o ofertă mai bună. Pe urmă, face acelaşi lucru şi cu finanţatorii, fie bănci, fie companii de leasing. Abia după aceea revine la comerciantul care i se pare cel mai avantajos“, declară, pentru Capital, Eugen Grigoraş, brand-managerul Volkswagen Autovehicule Comerciale.

• Pic Hypermarket, al treilea retailer român care a intrat în insolvenţă

Lanţul de hypermarketuri Pic a anunţat intrarea la cerere în insolvenţă, în contextul crizei economice generale cu care se confruntă în prezent toţi jucatorii din economia românească. Nu este prima reţea comercială românească în această situaţie. Precedentele au fost Spar şi Trident.

În primele şapte luni ale anului, vânzările magazinelor PIC au scăzut cu 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. La nivel de vânzări, cea mai performantă divizie este cea de retail.

Măsurile de eficientizare demarate acum o lună au presupus atât reduceri de costuri (combustibil, energie, consumabile, echipamente, marketing), dar şi contracţii de personal, aproximativ 1.500 de angajaţi din totalul de 4.000 fiind disponibilizaţi.În prezent, grupul cu activităti în producţie, comerţ şi distribuţie produse alimentare, transport marfă, construcţii şi taximetrie numără 2.500 de angajaţi, dintre care aproape jumătate (1.200 de persoane) lucrează în cadrul celor cinci magazine PIC din Piteşti, Craiova, Călăraşi, Brăila şi Oradea.

Cifra de afaceri a grupului PIC la finele anului 2008 a fost de aproximativ 600 milioane de lei, cu 60% mai mult faţă de cea înregistrată în 2007. În primul semestru din 2009, PIC a realizat o cifră de afaceri de 230 milioane de lei, potrivit informaţiilor transmise de companie.

Preview document

Criză economică în România - Pagina 1
Criză economică în România - Pagina 2
Criză economică în România - Pagina 3
Criză economică în România - Pagina 4
Criză economică în România - Pagina 5
Criză economică în România - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Criza Economica in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Criza economică în România

MOTIVATIE Unul din subiectele ce vor face inconjurul lumii pentru ceva vreme de azi inainte este reprezentat de criza economica. Criză economică...

Criza economică în România

Capitolul I.Aspecte generale ale crizei economice in Romania Criza economica pe care Romania incepe sa o traverseze este cu precadere o criza...

Criza Economică și România

INTRODUCERE De ce ne-am ales aceasta tema? De ce sa nu facem o astfel de alegere, atata timp cat de o buna bucata de vreme, este un subiect care a...

Criza economică mondială și efectele asupra României

INTRODUCERE Anul 2009 atât de imprevizibil, precum capitalismul însuşi. Mânaţi de prosperitate şi de instinctul de a evolua rapid, oamenii au fost...

Criza economică internațională - studiu de caz - SUA și România

A. ARGUMENT Pentru multi oameni actuala criza economica a venit ca o sageata din albastrul cer. Intre timp, experti din intreaga lume au avertizat...

Economie mondială - România

1. Descrierea Romaniei 1.1. Asezare România este organizata din punct de vedre politic ca republica fiind un stat situat în Europa, la...

Criza economică din anii 1929-1933 în România - infuența crizei mondiale și situația economico-socială a țării noastre

INTRODUCERE Perioada interbelica reprezinta pentru România o „epoca“ de mari prefaceri politice, economice si sociale, dar si de dezvoltare...

Efectele crizei economice asupra pieței muncii

1. Introducere “Trei giganti americani din domeniul financiar-bancar se clatina. Bursa de la Bucuresti a avut cea mai mare scadere din debutul...

Ai nevoie de altceva?