Extras din referat
Calitatea (din latinescul quails =mod,fel de a fi),in sensul cel mai larg este o categorie filosofica si exprima insusirile esentiale ale unui obiect sau serviciu care il fac sa se distinga de toate celelalte produse,respectiv servicii,similare care au aceiasi destinatie,respective utilzare. Calitatea este legata de cantitate;legatura se exprima prin notiunea de masura.Masura reprezinta limita dincolo de care se schimba calitatea obiectului sau serviciului.
Calitatea produselor si serviciilor este data de sinteza pricipalelor proprietati si caracteristici ce exprima gradul de utilitate in satisfacerea unei nevoi.
In conformitate cu ISO-Organizatia internationala de standardizare, calitatea este definita ca ansamblul de proprietati si caracteristici,ale unui produs,respectiv serviciu,care ii confera acestuia proprietatea de a satisface nevoile exprimate si implicite.
Cerintele calitatii sunt expresiile cererilor formulate de beneficiari in timpul cercetarilor de piata,reprezentand comanda sociala la un moment dat. Ele sunt optiuni pt un anume nivel al calitatii formulate de consumatori.
Prin extinderea utilizarii controlului statistic al proceselor in cadrul activitatii industriale si de prestare servicii,s-a impus tot mai acut necesitatea de a monitoriza si dezvolta intregul sistem de asigurare a calitatii. Plecand de la nevoile ,cererile si asteptarile clientilor industria si prestatorii de servicii au inceput sa integreze calitatea in toate sectoarele de activitate specifice,plecand de la departamentele de vanzari si financiar-contabile si terminand cu deparamentele de productie,ambalare si service. Metodele de management al calitati au fost dezoltate si utilizate in scopul de a asigura proiectarea,producerea, promovarea,vanzarea si service-ul pt produse si servicii de calitate. Toate eforturile s-au indreptat catre integrarea calitatii prin implicarea tuturor departamentelor din cadrul unei companii, in scopul de a asigura realizarea de produse si servicii de calitate.
Calitatea costa. Cercetari asupra mecanismelor proiectarii si realizarii calitatii si ale proceselor de fabricatie au aratat ca o calitate mai buna nu implica intotdeauna costuri mai mari in cazul produselor din productia de serie moderna.
Bazata pe cerintele pietei, calitatea este mai intai definite pe hartie sub forma unui proiect. Acesta apoi este tradus intr-un produs real pe baza unui process de fabricatie corespunzator. Investirea unor resurse mai mari in cercetare si dezvoltare,poate avea ca rezultat o crestere a calitatii produselor pe piata. In acelasi timp,imbunatatirea proceselor de fabricatie poate determina reducerea substantiala a costurilor totale de productie. Acest lucru a fost demonstrat atat in Japonia cat si in tarile din vestul Europei in relatia cu gama de marfuri industriale produse in serie mare. Calculatoarele,aparatura electronica de consum si articolele de uz casnic au inregistrat imbunatatirea calitatii si reducerea costurilor de productie.
Intreprinderile din România, acordă o atenţie din ce în ce mai mare, problemelor legate de promovarea calităţii. In acest scop, modulul "Managementul Calităţii Proiectelor de Ameliorare a Calităţii" răspunde dezideratului întreprinderilor din România de a-şi micşora costurile non-calităţii. In acest context, avem convingerea că persoanele cu handicap locomotor au capacitatea de a se integra perfect în echipe de proiect, alături de colegii valizi, învingând eventualele complexe, care i-au separat, participând cu succes la acţiuni de creaţie în acest domeniu.
Din punctul de vedere al proiectului modulul urmăreşte :
- conştientizarea persoanelor tinere cu handicap locomotor asupra capacităţii lor de a lucra în echipe comune cu persoane valide, în cadrul proiectelor de "Ameliorarea Calităţii";
- dezvoltarea de aptitudini pentru o comunicare deschisă între persoane cu handicap şi persoane valide, din cadrul echipelor comune;
- dezvoltarea de aptitudini la persoanele din echipele comune pentru a deprinde practicarea limbajului "banilor", în scopul comunicării cu managerii, precum şi limbajului "specialiştilor", în scopul comunicării cu restul personalului ;
- formarea de deprinderi la membrii echipelor comune pentru aplicarea în practică a instrumentelor managementului calităţii, în scopul soluţionării proiectelor abordate.
Obiectivele care stau la baza modulului, constau în :
- cunoaşterea elementelor de bază strict necesare formării culturii calităţii pentru managerii de la toate nivelurile, precum şi pentru executanţi;
- analiza argumentelor majore în favoarea programelor de ameliorare a calităţii;
- adoptarea unei strategii de identificare a proiectelor;
- măsuri de organizare a proiectelor ;
- diagnosticarea - traseul de la simptom la cauză ;
- remedii;
- instituţionalizarea ameliorării calităţii ;
- metodologia de rezolvare a proiectelor ;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Costurile Calitatii si Noncalitatii.doc