Costurile Calității

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1597
Mărime: 11.20KB (arhivat)
Publicat de: Gicu Onofrei
Puncte necesare: 5

Extras din referat

1. Costurile si calitatea

Structura clasica a costurilor calitatii cuprinde:

- Prevenirea

- Evaluarea

- Neconformitati interne

- Neconformitati externe.

Conceptul de cost  calitate creeaza impresia gresita ca lucrul bine facut ar costa mai mult decât a lucra prost. Pentru a-l descuraja, lucrul prost trebuie facut mai scump, decât lucrul bine facut, prin sistem de penalizari.

Deoarece problemele legate de calitatea produselor erau studiate de cele mai multe ori numai prin prisma stricta a procesului de productie, a tehnologiei, aspectele economice legate ale calitatii produselor fiind lasate pe plan secundar sau ignorate s-a impus studierea raportului calitate  eficienta.

Acest raport presupune pe de o parte realizarea de produse cât mai competitive din punct de vedere al beneficiarilor, iar pe de alta parte, efectuarea de cheltuieli minime care sa asigure eficienta scontata de producator.

Astfel în conceptia moderna, cu privire la gestionarea calitatii produselor are urmatoarele obiective principale:

- Identificarea tuturor activitatilor generatoare de cheltuieli pentru obtinerea unor produse la un anumit nivel de calitate;

- Determinarea, prelucrarea, centralizarea si interpretarea costurilor calitatii, întocmirea programelor de masura privind îmbunatatirea calitatii;

- Urmarirea evolutiei costurilor calitatii si implicit a nivelului calitatii prin prisma programului de masura

Principiul Economia calitatii stabileste relatia dintre valoarea calitatii si costul calitatii.

Unde sunt aplicate costurile calitatii? Se aplica aproape la orice activitate efectuata de organizatie. Toate sectoarele functionale ale unei organizatii furnizeaza altor sectoare functionale diferite produse tangibile, intangibile ori servicii cu diferite scopuri, într-o masura mai mare sau mai mica, creând în felul acesta un lant client  furnizor de care se tine foarte mult seama.

Prin efectuarea unei analize a obiectivelor la nivel de departament functional, se poate stabili ce produse si servicii sunt puse la dispozitia celorlalte sectoare functionale si care sunt cerintele acestora (stabilindu-se ce informatii sunt necesare, sub forma cât de frecvent trebuie livrate, cum sunt aprobate, configurate, ambalate, etichetate etc.)

Se aprecieaza astfel calitatea acestora si criteriile de preformanta. Astfel se determina baza pentru definirea activitatii preventive, de evaluare si a elementelor ce caracterizeaza clasa costurilor interne si externe ale defectelor, în raport cu produsele si serviciile finale.

În procesul de îndeplinire a activitatilor functionale aceste departamente se ocupa de actiunile legate de fazele ciclului de viata al produsului (invitarea la licitatie, studiul de fezabilitate, definirea design-ului, uzura morala a produsului) sau ciclul de viata comerciala a produsului (oferta/licitatia, primirea comenzii/contractului, factura înacasarea platii).

Prin urmare costurile asigurarii calitatii pot aparea respectiv apar în fiecare dintre etapele de viata ale produsului si ale ciclului sau de viata comerciala, precum si în toate nivelurile operationale ale organizatiei.

2. Determinarea costurilor aferente calitatii

Se stie ca pretul unui produs este format din costurile pe care le implica obtinerea sa si profitul pe care se asteapta firma sa-l obtina prin vânzarea sa.

Costurile ocazionate de producerea unui bun sunt formate din costurile necesare si pierderi prvenite din ineficienta activitatii (pierderi în aprovizionare, pierderi în fabricatie, prelucrari suplimentare etc.).

Una din directiile în care se poate actiona pentru reducerea pierderilor este reprezntata de cunoasterea, controlul si reducerea costurilor calitatii. Aceste costuri ale calitatii reprezinta masura financiara globala a capacitatii de a produce conform specificatiilor.

Costurile individuale de asigurare a calitatii sunt cunoscute sub denumirea de elemente de cost. Acestea sunt:

Preview document

Costurile Calității - Pagina 1
Costurile Calității - Pagina 2
Costurile Calității - Pagina 3
Costurile Calității - Pagina 4
Costurile Calității - Pagina 5
Costurile Calității - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Costurile Calitatii.doc

Te-ar putea interesa și

Implementarea managementului calității la SC Rolast SA Pitești

INTRODUCERE Etimologic cuvântul “calitate” provine din latinescul ”qualitas”, care înseamna fel de a fi. La originea natiunii exista mai multe...

Analiza costurilor calității și non-calitătii la SC Metrom SA

1.Calitatea o noua dimensiune a afacerilor Scopul si obiectivele lucrarii În prezent foarte multi conducatori de întreprinderi asimileaza...

Perfecționarea Sistemului de Management în General și a Managementului Comercial în Special la SC Dunas SRL

CAP.I Prezentarea SC DUNAS SRL 1.1 Date de identificare - Sediul: loc.Ploieşti str.Democraţiei nr.26 - Număr în Registrul Comerţului: J 26...

Calitatea Serviciilor

INTRODUCERE În contextul economic actual, marcat de creşterea importanţei calităţii ca factor hotărâtor al competitivităţii întreprinderilor, tot...

Optimizarea costurilor calității

1. Descrierea Organizatiei SC Hella Electronics Romania SRL HELLA IN TIMIŞOARA HELLA: companie cu traditie 1.1 Istoric Hella KGaA este o firma...

Optimizarea costurilor calității în firma sa - îmbunătățirea sistemului de ambalare a produselor

I. DESCRIEREA SOCIETATII 1.1. Denumirea organizatiei FIRMA SA 1.2. Sediu social Resita, Str. Timisorii, Nr. 4, 320232, Caras-Severin 1.3....

Costul calității

1. INTRODUCERE Calitatea est înaintea celor mai multe priorităţi în cadrul unei organizaţii, iar îmbunatăţirea acesteia constituie obiectivul pe...

Costurile Calității

COSTURILE CALITATII 1. DEFINIREA COSTURILOR CALITATII Analizele si studiile de caz efectuate asupra mai multor companii în ultimii 40 de ani au...

Ai nevoie de altceva?