Costurile Calitatii

Cuprins referat Cum descarc?

1. Definirea costurilor calitatii
2. Structura costurilor calitatii
3. Stabilirea costurilor referitoare la calitate
4. Unde sunt aplicate costurile calitatii?
5. Definirea claselor de costuri ale calitatii
5.1. Costurile de prevenire
5.2. Costurile de evaluare a calitatii
5.3. Costurile de neconformitate
5.3.1 Costurile de defectare interna 
5.3.2. Costuri de defectare externa
6. Costurile calitatii la beneficiar
7. Recomandari privind clasificarea elementelor de cost
8. Comportamentul costurilor calitatii 
9. Stabilirea cauzelor defectelor Analiza costurilor referitoare la calitate
9.1. Stabilirea cauzelor ( costurile defectelor )
9.2. Analiza costurilor referitoare la calitate
9.3. Analiza structurii costurilor referitoare la calitate
9.4. Analiza corelatiilor dintre costurile referitoare la calitate si indicatorii financiari ai intreprinderii
10.Aisbergul costurilor calitatii


Extras din referat Cum descarc?

1. Definirea costurilor calitatii
Organizatia Europeana pentru Calitate defineste costurile referitoare la calitate ca fiind cheltuielile pe care le implica activitatile de prevenire, de evaluare si pierderile datorate neconformitatilor interne si externe. Cu alte cuvinte, costurile referitoare la calitate reprezinta costurile pentru asigurarea unei calitati corespunzatoare, precum si pierderile suferite atunci cand nu s-a realizat o calitate corespunzatoare. 
Din costurile referitoare la obtinerea calitatii, cele legate pentru efectuarea activitatilor de prevenire si evaluare se considera cheltuieli de investire in obtinerea calitatii, iar cele datorate de non-calitate constituie pierderile generate de incapacitatea companiei/intreprinderii de a satisface cerintele de calitate pana la livrarea produsului (pierderi interne) si dupa livrarea sa (pierderi externe).
Costurile referitoare la calitate aduc in prim plan diferenta dintre performanta irosita si cea optima. Costurile referitoare la calitate nu se refera strict la costurile asociate realizarii unui produs sau asociate furnizarii unui serviciu, ci la valoarea perceputa de client atunci cand achizitioneaza produsul sau serviciul. 
Din punct de vedere al calitatii, termenul de neconformitate are semnificatia de eroare, greseala sau deficienta in oricare dintre situatiile in care rezultatul unei actiuni nu respecta o anumita specificatie. 
Desi exista parerea larg raspandita si partial acceptata, conform careia imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor determina imbunatatirea pozitiei intreprinderii pe piata si cresterea marjelor de profit, exista totusi putine dovezi in acest sens.
Este adevarat ca reducerea costurilor calitatii determina, in mod direct, marje de profit mai bune. Pe termen scurt multe organizatii diminueaza costurile asigurarii calitatii prin reducerea costurilor de evaluare si a celor de prevenire, deoarece acestea sunt foarte usor de controlat si sunt reflectate direct in conturile clasice. In cadrul sistemului clasic de conturi, calitatea produsului este o variabila ascunsa, astfel ca efectul pe termen scurt al reducerii costurilor de evaluare si a celor de prevenire nu este vizibil - de exemplu, o crestere indirecta a costurilor defectelor.
Calitatea produsului si serviciilor, in sine, nu reprezinta un factor care sa poata fi izolat intr-un sistem organizational normal si nu exista un model cantitativ satisfacator al relatiei dintre calitate si eficienta organizatiei. Relatia dintre ele este una de asteptare, de incredere.
In opinia lui Parker: ,,Imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor determina o mai buna patrundere pe piata si o rentabilitate mai inalta a capitalului investit ".
,, calitatea slaba inseamna costuri suplimentare si reducerea cotei de piata" 
,, Definitiile ar trebui facute ca hainele pentru fiecare organizatie " 
Abordarea uzuala este de a analiza literatura si a selecta acele categorii detaliate care sunt aplicate organizatiei. Titlurile folosite ar trebui sa intalneasca nevoile organizatiei, nu literatura. Aceasta lista selectata este asadar discutata cu functii variate in identificarea categoriilor aditionale, rafinand exprimarea si decizand grupele clare, daca unele sunt pentru costuri. Rezultatele sunt ,, drepte" pentru organizatie. 
Termenul ,,costurile calitatii" are intelesuri diferite, pentru diferite popoare. Cateva folosesc ,,costurile calitatii" cu intelesul de costurile proastei calitati (in special costurile constatate si corectand munca deficienta); altii folosesc termenul cu costurile care ating calitatea; totusi unii folosesc termenul referindu-se la costurile ce se nimeresc in departamentul Calitate. De obicei insa, termenul ,,costurile calitatii" inseamna costul proastei calitati. 
Analizele si studiile de caz efectuate asupra mai multor companii in ultimii 40 de ani au relevat ca in organizatiile occidentale, costurile calitatii reprezinta intre 5% si 40% din cifra de afaceri.
Corespunzator standardelor ISO 9000, costurile referitoare la calitate reprezinta costurile care se fac pentru realizarea calitatii propuse, asigurarea increderii necesare, si pierderile suportate atunci cand nu se realizeaza calitatea propusa.
Costurile referitoare la calitate reprezinta totodata un instrument important de valorizare a calitatii, de optimizare a proceselor si activitatilor relevante pentru calitate, o sursa potentiala de crestere a profitului STE. Masurarea calitatii printr-un sistem de indicatori costa timp si bani.
Costurile referitoare la calitate reprezinta, prin urmare, un important instrument de valorizare a calitatii , fiind o sursa potentiala de maximizare a profitului organizatiilor. Prin intermediul acestor costuri se pot identifica activitatile ineficiente, a punctelor critice in desfasurarea proceselor. Actiunile corective si actiunile preventive pot analizate considerand ca indicator de performanta costul calitatii perceput dupa implementarea acestora. De asemenea, costul calitatii poate reprezenta un indicator important pentru evaluarea eficientei managementului din organizatie.
Compania General Electric a fost prima intreprindere care a introdus un sistem de management bazat pe costurile calitatii in anul 1946. Acest sistem a fost prezentat in anul 1953 la cel de-al VII-lea Congres al Societatii Americane pentru Controlul Calitatii.
La acest Congres au fost definite costurile calitatii ca reprezentand "Costurile datorate rebuturilor, remanierilor, inspectiilor, testelor, deficientelor constatate de cumparator, asigurarii calitatii, incluzand programele de instruire in domeniul calitatii, auditul calitatii produselor, controlul si analiza statistica".


Fisiere in arhiva (1):

  • Costurile Calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!