Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 37 în total
Cuvinte : 13836
Mărime: 54.83KB (arhivat)
Publicat de: Codrin-Simion Tudor
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cojocaru N.

Cuprins

  1. Cuprins
  2. 1. Conceptul comunicării
  3. 2. Caracteristicile comunicării
  4. 3. Nivelurile comunicării umane
  5. 4. Calitatea şi cerinţele generale ale comunicării
  6. 5. Forme de comunicare
  7. 6. Principalele obstacole în comunicarea firmei cu mediile sale
  8. 7. Opinia publică

Extras din referat

1. Conceptul comunicării

Comunicarea umană este relaţia dintre oameni şi se construieşte cu emoţii, sentimente, atitudini şi interese.

Comunicarea este cea care creează comuniunea şi comunitatea, adică mai curînd o reţea de relaţii decît o cantitate de informaţii.

“Comunicarea umană este un proces prin care un individ (comunicatorul) transmite stimuli (de obicei, verbali) cu scopul de a schimba comportarea altor indivizi (auditoriul).”[10, pag.9]

Sensul acestei definiţii este semnificativ pentru ideea generică de comunicare în afaceri.

O altă definiţie cu un sens relevant pentru comunicarea în afaceri este cea a lui Warren Weaver, conform căreia: ,, Comunicarea umană înseamnă totalitatea proceselor prin care o minte poate să o influenţeze pe alta “.

Comunicarea scapă încercărilor de a o defini. Americanii Frank Dance şi Carl Larson au adunat 126 de definiţii ale comunicării, de la diverşi autori şi din diverse cărţi. După 20 de ani de trudă, nici una dintre definiţii nu s-a dovedit satisfăcătoare.

Pe noi ne interesează nu atît definirea comunicării cît rolul şi importanţa ei în dezvoltarea şi prosperarea întreprinderii (firmei).

Sistem larg deschis către mediul ambiant, întreprinderea nu se defineşte numai prin producţie, ci şi prin personalitatea sa socială. Ea trebuie şi poate, mai mult sau mai puţin, să răspundă aşteptărilor clientelei, unui extrem de larg segment al publicului. Iar astăzi, din ce în ce mai multă lume şi-a afirmat şi îşi afirmă pregnant dreptul de a şti şi de a înţelege. În aceste condiţii, întreprinderea (firma), oamenii săi nu mai au de ales: trebuie să se afirme, să vorbească, să dialogheze. Într-un cuvînt, să comunice. Cu cît mai înaltă va fi capacitatea unui individ de a comunica, cu atît mai puternică va fi imaginea sa şi cea a întreprinderii pentru care lucrează.

Dacă a comunica serveşte la construirea propriei imagini (personale şi a firmei), a comunica bine, eficient, înseamnă a-ţi ataşa o imagine pozitivă, favorabilă, adeseori bogată şi coerentă.

Fapt cert, mai ales în afaceri (dar nu numai), omul liber este un om bine informat şi oricare ar fi nivelul său ierarhic, interesul fiecărui individ este de a lucra cu semeni capabili de iniţiative şi nu cu transformaţi în roboţi, în simpli executanţi de ordine venite de sus. Şi, putem adăuga, nu numai bine informat, dar mai ales capabil să comunice într-o manieră largă, precisă şi eficientă.

Înainte de a şti cum să spunem, trebuie să ne întrebăm ce vrem să spunem. Sau, într-o altă formulare este foarte bine să ne ocupăm de ambalaj, dar în primul rînd trebuie să ştim ce punem în respectivul ambalaj. Aceasta nu este numai o preocupare metodologică ci, prioritar, una educativă, pentru viitorii (adevăraţi) oameni de afaceri. Pentru că profesionalismul în domeniul comunicării conferă nu numai credibilitate, ci şi siguranţă, prestigiu şi eficienţă în toate acţiunile întreprinse.

Comunicarea poate fi cel mai bun sau, de o potrivă, cel mai rău dintre lucruri. Pentru că, în ultimă instanţă, în măsura în care ea este eficace (îşi atinge scopul), poate genera “debordarea” spiritului afacerilor în favoarea adevărului şi a deplinei reuşite, iar aceasta este o formă de moralitate. Mai ales în afaceri, acţionăm întotdeauna în numele unei morale, indiferent care este aceasta, iar ceea ce unora nu le convine o cataloghează ca “imoralitate”, “înşelăciune”, “excrocherie” etc. Dacă vom reuşi să ştim să comunicăm, vom vedea că “imoralul” este , el însuşi, o formă a moralului

Începînd cu anii ’80, comunicarea a căpătat o amploare extraordinară (evident, ne referim exclusiv la domeniul afacerilor). Astăzi, totul sau aproape totul, este comunicare: publicitatea, relaţiile publice, marketingul au devenit, din concepte, sisteme dinamice şi complexe de comunicare după ce în anii ’60, au “detronat” vechile principii ce dominau funcţiunea comercială. S-a ajuns chiar la stadiul în care comunicarea este considerată, de către specialişti, cea de a şasea funcţie (dar nu şi ultima!) a întreprinderii. Practic, o funcţie, de care depind toate celelalte, întrucît de modul în care întreprinderea (firma) comunică depind:

- Construirea şi valorizarea imaginii acesteia;

- Stabilirea de bune relaţii cu principalii parteneri;

- Reuşita contactelor cu clienţii. [ 14, pag. 97-98]

2. Caracteristicile comunicării

Funcţiile comunicării

Primele preocupări legate de definirea funcţiilor comunicării s-au ivit în contextul retoricii. Îi datorăm Stagiritului o primă clasificare, potrivit căreia comunicarea publică poate îndeplini una dintre următoarele trei funcţii:

- Funcţia politică sau deliberativă, atunci cînd discursul stabileşte oportunitatea sau inoportunitatea unei acţiuni cu caracter public;

- Funcţia forensică sau judiciară, ce constă în dovedirea justeţii sau a imoralităţii unor fapte deja petrecute, pe care le aprobă sau incriminează;

- Funcţia epiductică sau demonstrativă, axată pe elogierea sau blamarea unor personalităţi, pe exprimarea satisfacţiei faţă de un eveniment favorabil, ori deplîngerea urmărilor unei calamităţi.

După cel de al doilea război mondial, profitînd şi de achiziţiile conceptuale ale teoriei informaţiei, Ronan Jacobson, completează tabloul funcţiilor comunicării, propunînd o clasificare mai nuanţată:

- Funcţia emotivă a comunicării constă în evidenţierea stărilor interne ale emiţătorului. Mesajul aduce informaţie despre emoţiile, sentimentele şi ideile emiţătorului şi poartă amprenta subiectivităţii acestuia.

Preview document

Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 1
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 2
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 3
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 4
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 5
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 6
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 7
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 8
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 9
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 10
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 11
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 12
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 13
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 14
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 15
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 16
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 17
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 18
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 19
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 20
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 21
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 22
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 23
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 24
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 25
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 26
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 27
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 28
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 29
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 30
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 31
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 32
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 33
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 34
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 35
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 36
Comunicarea - Metodă Principală de Realizare a Relațiilor Publice - Pagina 37

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea - Metoda Principala de Realizare a Relatiilor Publice.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Promovarea Afacerilor Economice Internaționale

CAPITOLUL I CONSIDERAŢII NOŢIONALE I.1. Noţiunea de afaceri internaţionale Niciodata în istoria sa, omenirea nu a fost atât de mult implicată în...

Strategii de Motivare în Cadrul Firmei SC Bijoux SRL

ARGUMENT Managementul modern a început să pună în centrul preocupărilor sale angajatul, ca principal factor al succesului organizaţiei şi astfel...

Conținutul activității de relații publice - necesitatea dezvoltării formelor și metodelor de comunicare a organizațiilor

CAPITOLUL I CONŢINUTUL ACTIVITĂŢII DE RELAŢII PUBLICE DEZVOLTĂREA FORMELOR ŞI METODELOR DE COMUNICARE A ORGANIZAŢIILOR 1.INTRODUCERE Relaţiile...

Piața și Distribuția Producției de Legume la SC Matcoser SRL Matca

CAPITOLUL 1. FUNDAMENTE TEORETICE ALE COMPORTAMENTULUI PRODUCĂTORULUI Obiectivele fundamentale ale producătorului dirijează comportamentul...

Mixul de Marketing în Servicii

INTRODUCERE Aplicarea marketingului în turism este generală, pe de o parte, de faptul că turismul reprezintă un important domeniu al economiei în...

Raportul Firmei de Relații Publice cu mass-media

1.CONCEPTUL DE RELATII PUBLICE SI COORDONATELE DOMENIULUI 1.1. COMUNICAREA SI SPATIUL RELATIILOR PUBLICE Comunicare reprezinta înstiintare,...

Comunicarea în cadrul organizațiilor economice

Relatiile publice reprezinta o modalitate de comunicare intre o organizatie si "publicurile" sale. Activitatea de relatii publice, pe de o parte ii...

Plan de Afacere SC AnticFoto SRL

1. Sumar Afacerea pe care o propunem are în vedere preocuparea oamenilor pentru tradiţie dar mai ales pentru fotografie. Prin serviciile şi...

Ai nevoie de altceva?