Comunicarea - Metoda Principala de Realizare a Relatiilor Publice

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins
1. Conceptul comunicarii
2. Caracteristicile comunicarii
3. Nivelurile comunicarii umane
4. Calitatea si cerintele generale ale comunicarii
5. Forme de comunicare
6. Principalele obstacole in comunicarea firmei cu mediile sale
7. Opinia publica


Extras din referat Cum descarc?

1. Conceptul comunicarii
Comunicarea umana este relatia dintre oameni si se construieste cu emotii, sentimente, atitudini si interese.
Comunicarea este cea care creeaza comuniunea si comunitatea, adica mai curind o retea de relatii decit o cantitate de informatii.
"Comunicarea umana este un proces prin care un individ (comunicatorul) transmite stimuli (de obicei, verbali) cu scopul de a schimba comportarea altor indivizi (auditoriul)."[10, pag.9] 
Sensul acestei definitii este semnificativ pentru ideea generica de comunicare in afaceri.
O alta definitie cu un sens relevant pentru comunicarea in afaceri este cea a lui Warren Weaver, conform careia: ,, Comunicarea umana inseamna totalitatea proceselor prin care o minte poate sa o influenteze pe alta ".
Comunicarea scapa incercarilor de a o defini. Americanii Frank Dance si Carl Larson au adunat 126 de definitii ale comunicarii, de la diversi autori si din diverse carti. Dupa 20 de ani de truda, nici una dintre definitii nu s-a dovedit satisfacatoare.
Pe noi ne intereseaza nu atit definirea comunicarii cit rolul si importanta ei in dezvoltarea si prosperarea intreprinderii (firmei).
Sistem larg deschis catre mediul ambiant, intreprinderea nu se defineste numai prin productie, ci si prin personalitatea sa sociala. Ea trebuie si poate, mai mult sau mai putin, sa raspunda asteptarilor clientelei, unui extrem de larg segment al publicului. Iar astazi, din ce in ce mai multa lume si-a afirmat si isi afirma pregnant dreptul de a sti si de a intelege. In aceste conditii, intreprinderea (firma), oamenii sai nu mai au de ales: trebuie sa se afirme, sa vorbeasca, sa dialogheze. Intr-un cuvint, sa comunice. Cu cit mai inalta va fi capacitatea unui individ de a comunica, cu atit mai puternica va fi imaginea sa si cea a intreprinderii pentru care lucreaza.
Daca a comunica serveste la construirea propriei imagini (personale si a firmei), a comunica bine, eficient, inseamna a-ti atasa o imagine pozitiva, favorabila, adeseori bogata si coerenta.
Fapt cert, mai ales in afaceri (dar nu numai), omul liber este un om bine informat si oricare ar fi nivelul sau ierarhic, interesul fiecarui individ este de a lucra cu semeni capabili de initiative si nu cu transformati in roboti, in simpli executanti de ordine venite de sus. Si, putem adauga, nu numai bine informat, dar mai ales capabil sa comunice intr-o maniera larga, precisa si eficienta.
Inainte de a sti cum sa spunem, trebuie sa ne intrebam ce vrem sa spunem. Sau, intr-o alta formulare este foarte bine sa ne ocupam de ambalaj, dar in primul rind trebuie sa stim ce punem in respectivul ambalaj. Aceasta nu este numai o preocupare metodologica ci, prioritar, una educativa, pentru viitorii (adevarati) oameni de afaceri. Pentru ca profesionalismul in domeniul comunicarii confera nu numai credibilitate, ci si siguranta, prestigiu si eficienta in toate actiunile intreprinse.
Comunicarea poate fi cel mai bun sau, de o potriva, cel mai rau dintre lucruri. Pentru ca, in ultima instanta, in masura in care ea este eficace (isi atinge scopul), poate genera "debordarea" spiritului afacerilor in favoarea adevarului si a deplinei reusite, iar aceasta este o forma de moralitate. Mai ales in afaceri, actionam intotdeauna in numele unei morale, indiferent care este aceasta, iar ceea ce unora nu le convine o catalogheaza ca "imoralitate", "inselaciune", "excrocherie" etc. Daca vom reusi sa stim sa comunicam, vom vedea ca "imoralul" este , el insusi, o forma a moralului 
Incepind cu anii '80, comunicarea a capatat o amploare extraordinara (evident, ne referim exclusiv la domeniul afacerilor). Astazi, totul sau aproape totul, este comunicare: publicitatea, relatiile publice, marketingul au devenit, din concepte, sisteme dinamice si complexe de comunicare dupa ce in anii '60, au "detronat" vechile principii ce dominau functiunea comerciala. S-a ajuns chiar la stadiul in care comunicarea este considerata, de catre specialisti, cea de a sasea functie (dar nu si ultima!) a intreprinderii. Practic, o functie, de care depind toate celelalte, intrucit de modul in care intreprinderea (firma) comunica depind:
- Construirea si valorizarea imaginii acesteia;
- Stabilirea de bune relatii cu principalii parteneri;
- Reusita contactelor cu clientii. [ 14, pag. 97-98]
2. Caracteristicile comunicarii
Functiile comunicarii
Primele preocupari legate de definirea functiilor comunicarii s-au ivit in contextul retoricii. Ii datoram Stagiritului o prima clasificare, potrivit careia comunicarea publica poate indeplini una dintre urmatoarele trei functii: 
- Functia politica sau deliberativa, atunci cind discursul stabileste oportunitatea sau inoportunitatea unei actiuni cu caracter public;
- Functia forensica sau judiciara, ce consta in dovedirea justetii sau a imoralitatii unor fapte deja petrecute, pe care le aproba sau incrimineaza;
- Functia epiductica sau demonstrativa, axata pe elogierea sau blamarea unor personalitati, pe exprimarea satisfactiei fata de un eveniment favorabil, ori deplingerea urmarilor unei calamitati.
Dupa cel de al doilea razboi mondial, profitind si de achizitiile conceptuale ale teoriei informatiei, Ronan Jacobson, completeaza tabloul functiilor comunicarii, propunind o clasificare mai nuantata: 
- Functia emotiva a comunicarii consta in evidentierea starilor interne ale emitatorului. Mesajul aduce informatie despre emotiile, sentimentele si ideile emitatorului si poarta amprenta subiectivitatii acestuia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea - Metoda Principala de Realizare a Relatiilor Publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!