Comunicarea interumană eficientă

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL 1 -  Comunicarea interumana
1.1. Istoria si definitia comunicarii
1.2. Particularitatile comunicarii
1.3. Elementele procesul de comunicare
CAPITOLUL 2 -  Comunicarea in afaceri
2.1. Comunicare in afaceri -  caracteristici generale
2.2. Trasaturile caracteristice ale comunicarii in afaceri
2.2.1. Preocuparea pentru eficienta
2.3. Succesul comunicarii. Eficacitate si eficienta.
2.4. Regulile de baza ale comunicarii in afaceri


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL NR.1
COMUNICAREA INTERUMANA
1.1. Istoria si definitia comunicarii
Comunicarea interumana constituie un obiect de studiu cu o importanta mult mai mare decat aceea a studierii altor sfere ale comportamentului uman. Patrunderea si intelegerea sistemului de comunicare deschid si inlesnesc drumul cunoasterii personale si a celor din jur, fiind in masura sa clarifice ierarhizarea oamenilor in societate dupa anumite criterii de valoare.
Istoria si evolutia studierii sistemului de comunicare interumana au cunoscut mai multe perioade principale, aproximativ delimitate: 
-  perioada clasica (500 i.e.n. - 400 e.n.); 
-  perioada Evului mediu si a Renasterii (400 - 1600); 
perioada moderna (1600 - 1900); la aceasta se adauga, bineinteles, perioada contemporana.
Exista trei semnificatii, trei explicatii date de Dictionarul Explicativ al Limbii Romane pentru termenul comunicare:
1. instiintare, aducere la cunostiinta;
2. contacte verbale in interiorul unui grup sau colectivitati;
3. prezentare sau ocazie care favorizeaza schimbul de idei sau relatii spirituale.
Comunicarea are trei dimensiuni:
1. O transmitere de informatii, o difuzare concretizata prin doua aspecte:
a. informarea, fiind facuta de oameni, apare ca o producere de sens, cu un pronuntat caracter subiectiv.
b. informarea este concomitent si o co-producere de sens, urmare a relatiei dintre receptor si emitent. Informatia este produsa de un emitent, insa pentru ca ceea ce se transmite sa devina informatie si pentru receptor se impune si interventia acestuia, in acest context relational apare problema interpretarii.
2. O relatie - "a comunica" inseamna a intra in relatie cu cineva". In fiecare proces de comunicare exista in acelasi timp o transmitere de informatii si o relatie, dar acestea au ponderi diferite in functie de specificul comunicarii.
3. O situatie, in sensul ca acelasi mesaj are semnificatii diferite in functie de situatia data. Situatia este denumita situatie comunicationala si poate avea mai multe dimensiuni:
a. dimensiunea personala, prin prisma careia trebuie luat in considerare faptul ca oamenii sunt diferiti (,, eu nu sunt celalalt");
b. dimensiunea sociala, care indica faptul ca, desi oameni sunt diferiti, ei au si elemente comune (,,eu nu sunt celalalt, dar am cateva puncte comune cu celalalt").
Situatia se determina in functie de trei elemente :
- situatia este provocata sau nu; 
- situatia este simetrica sau asimetrica; 
- situatia este conflictuala sau nu .
Important aici este si contextul spatio-temporal, intrucat locurile nu sunt neutre (nu este acelasi lucru daca imi intalnesc superiorul in biroul sau sau in barul de vizavi).


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea interumana eficienta.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!