"Oamenii comunica idei, ganduri, stari sufletesti atat la nivel personal cat si la nivel profesional. La nivel profesional, comunicarea eficienta mareste considerabil sansele unei companii sa se dezvolte prin oamenii ei. Si pentru aceasta este nevoie de comunicare sub toate formele ei: comunicare verbala, non-verbala, scrisa si ascultarea activa. Oamenii traiesc in comunitate in virtutea lucrurilor pe care le au in comun, iar comunicarea este modalitatea prin care ei ajung sa detina in comun aceste lucruri. Comunicarea e un mod de a exista al comunitatii." (John Dewey) Prin comunicarea in grup se intelege comunicarea intre o multime de persoane unite prin relatii de tip afectiv, normativ, comunicativ si functional. Grupul nu este rezultatul unei insumari mecanice a unor indivizi ci este o colectivitate cu o personalitate aparte, diferita de cea a fiecarui membru in parte. In general, comunicarea este de o deprindere umana care, ca orice alta deprindere, se invata. Omul se naste cu aptitudinea de a comunica, dar fara instructia, educatia comunicarii, omul nu ajunge sa poata comunica cu adevarat. Se presupune ca toti oamenii ajung intr-un fel sau altul sa comunice. Important este a comunica eficient. Pentru aceasta se impune cunoasterea unor reguli si tehnici elementare de comunicare umana, care se invata de regula in scoli, dar exista si scrieri cu reguli de comunicare umana. Comunicarea in grup contribuie la creativitate in grupul respectiv. Psihologia creatiei considera ca actul creator, iluminarea, este strict personal, fara a elucida si mecanismele actului de creatie. Comunicarea se poate desfasura pe cinci nivele: 1.Comunicarea intrapersonala este un autentic proces de comunicare, chiar daca emitatorul si receptorul este acelasi, iar codificarea si decodificarea mesajelor nu este absolut necesara. 2.Comunicarea interpersonala presupune sondarea lumii noastre interioare, comunicarea in si catre sine. Poate imbraca forma directa sau indirecta si urmareste obiective multiple si complexe: -persuadarea interlocutorului; -recunoasterea valorii personale; -satisfacerea nevoilor afective, de control, de dominatie; -crearea si intretinerea legaturilor umane. 3. Comunicarea publica este o forma specializata a comunicarii interumane care are radacinile in retorica antica. 4. Comunicarea de masa presupune un producator institutionalizat de mesaje scrise, vorbite, vizuale sau audiovizuale, care se adreseaza unui public variat si numeros. Acest tip de comunicare nu beneficiaza de un feedback eficient 5. Comunicarea de grup se deruleaza in colectivitati umane restranse si permite schimburi de idei si emotii, ofera conditii pentru impartasirea experientelor, discutii in vederea aplanarii unor conflicte sau identificarea unor solutii de rezolvare a problemelor.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).