Comunicarea în Grup

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 16 în total
Mărime: 130.17KB (arhivat)
Publicat de: Smaranda Cristian
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. dr. Nicolai Maria
Universitatea Dunărea de jos Galați Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor Specializare: Marketing și Comunicare în Afaceri

Extras din referat

“Oamenii comunică idei, gânduri, stări sufleteşti atât la nivel personal cât şi la nivel profesional. La nivel profesional, comunicarea eficientă măreşte considerabil şansele unei companii să se dezvolte prin oamenii ei. Şi pentru aceasta este nevoie de comunicare sub toate formele ei: comunicare verbală, non-verbală, scrisă şi ascultarea activă. Oamenii trăiesc în comunitate în virtutea lucrurilor pe care le au în comun, iar comunicarea este modalitatea prin care ei ajung să deţină în comun aceste lucruri. Comunicarea e un mod de a exista al comunităţii.” (John Dewey)

 Prin comunicarea în grup se înțelege comunicarea între o mulțime de persoane unite prin relații de tip afectiv, normativ, comunicativ și funcțional. Grupul nu este rezultatul unei însumări mecanice a unor indivizi ci este o colectivitate cu o personalitate aparte, diferită de cea a fiecărui membru în parte. În general, comunicarea este de o deprindere umană care, ca orice altă deprindere, se învață. Omul se naște cu aptitudinea de a comunica, dar fără instrucția, educația comunicării, omul nu ajunge să poată comunica cu adevarat. Se presupune că toți oamenii ajung într-un fel sau altul să comunice. Important este a comunica eficient. Pentru aceasta se impune cunoașterea unor reguli și tehnici elementare de comunicare umană, care se învață de regulă în școli, dar există și scrieri cu reguli de comunicare umană.

Comunicarea în grup contribuie la creativitate în grupul respectiv. Psihologia creației consideră că actul creator, iluminarea, este strict personal, fără a elucida și mecanismele actului de creație.

Comunicarea se poate desfăşura pe cinci nivele:

1.Comunicarea intrapersonală este un autentic proces de comunicare, chiar dacă emiţătorul şi receptorul este acelaşi, iar codificarea şi decodificarea mesajelor nu este absolut necesară.

2.Comunicarea interpersonală presupune sondarea lumii noastre interioare, comunicarea în şi către sine. Poate îmbrăca forma directă sau indirectă şi urmăreşte obiective multiple şi complexe:

-persuadarea interlocutorului;

-recunoaşterea valorii personale;

-satisfacerea nevoilor afective, de control, de dominaţie;

-crearea şi întreţinerea legăturilor umane.

3. Comunicarea publică este o formă specializată a comunicării interumane care are rădăcinile în retorica antică.

4. Comunicarea de masă presupune un producător instituţionalizat de mesaje scrise, vorbite, vizuale sau audiovizuale, care se adresează unui public variat şi numeros. Acest tip de comunicare nu beneficiază de un feedback eficient

5. Comunicarea de grup se derulează în colectivităţi umane restrânse şi permite schimburi de idei şi emoţii, oferă condiţii pentru împărtăşirea experienţelor, discuţii în vederea aplanării unor conflicte sau identificarea unor soluţii de rezolvare a problemelor.

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea in Grup.ppt

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Educație Modernă pe o Nouă Bază Sportivă

1.1 IDEEA ŞI JUSTIFICAREA PROIECTULUI Evoluţiile recente de la nivel naţional şi internaţional au scos în evidenţă necesitatea construirii unui...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea între colegi, studenți-profesori, studenți-administrație

CAP. I . COMUNICAREA ETIMOLOGIA, ISTORIA SI DEFINITII 1.1 Etimologie si istorie Verbul, din latina, „comunico-are" provine din adjectivul...

Comunicare Managerială

1. CARACTERISTICI ALE COMUNICĂRII MANAGERIALE Comunicarea managerială nu poate fi privită în afara managementului. Ea reprezintă o componentă...

Comunicare în Grup

Introducere „Oamenii comunica idei, gânduri, stari sufletesti atât la nivel personal cât si la nivel profesional. La nivel profesional,...

Comunicarea Didactică

Argument Întregul proces de organizare şi desfăşurare a activităţii de instruire a elevilor este reglementat de profesor prin comunicare. Urmărind...

Imaginea de Sine și Comunicarea Interpersonală în Cadrul Grupului

INTRODUCERE Imaginea de sine şi comunicarea interpersonală sunt două aspecte importante care privesc îndeaproape pe oricare om, deoarece sunt...

Comunicarea la nivelul unităților de pompieri

CAPITOLUL 1 COMUNICAREA – NOŢIUNI TEORETICE Comunicarea apare ca schimb de idei, opinii şi informaţii prin intermediul cuvintelor, gesturilor şi...

Managementul resurselor umane - comunicarea managerială la SC Automobile Dacia, membră a grupului Renault

INTRODUCERE Comunicarea este foarte importantă in societatea contemporană, reprezentând atât pentru organizaţiile economice de orice fel, cât şi...

Teoria Comunicării

1. Comunicarea: o definiţie În limba de toate zilele, folosirea cuvântului comunicare nu se loveşte de probleme speciale. Majoritatea...

Ai nevoie de altceva?