Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2892
Mărime: 49.07KB (arhivat)
Publicat de: Matei Roman
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: conf. dr. George Schin

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul I Aspecte generale privind managementul proiectelor 4
  3. 1.1. Definirea proiectului și tipuri de proiecte 4
  4. 2.2. Managementul proiectelor - concept, componente si tipologie 5
  5. Capitolul II Comunicarea în managementul proiectelor 7
  6. 2.1. Definiții ale comunicării și tipuri de comunicare 7
  7. 2.2. Comunicarea managerială 8
  8. 2.3. Comunicarea standardizată în managementul proiectelor 9
  9. 2.4. Bariere în comunicare și soluționarea acestora 10
  10. Concluzii 13
  11. Bibliografie 14

Extras din referat

Introducere

Lucrarea de față intitulată Comunicarea - funcția de baza in manangementul proiectelor dorește să prezinte elementele comunicării în managementul proiectelor, tipurile acesteia, necesitățile care au dus la apariția diferitelor forme de comunicare codată, relevanța acestora dar și să evidențieze importanța comunicării în gândirea proiectului, tehnoredactarea acestuia, împarțirea sarcinilor, conducerea echipei de proiect. Managementul proiectelor reprezintă un mod de a acționa pe baza unui plan riguros, pentru a atinge unele obiective formulate cât mai limpede posibil, într-o perioadă limitată de timp și cu resurse limitate. În termeni și mai simpli, managementul proiectelor înseamnă muncă susținută, ghidată de un plan riguros, cu o durată fixă. De sine stătător, managementul proiectelor datează aproximativ din perioada celui de-al doilea război mondial, din această perioadă se poate vorbi despre managementul modern al proiectelor. După aceea, presiunile pentru structurarea activității pe proiecte, pentru creșterea profesionalismului cu care sunt conduse proiectele au venit mai ales dinspre domeniul informaticii și al industriilor de înalte tehnologii, către care s-au îndreptat cu preponderență substanțială fonduri de cercetare și dezvoltare. Treptat, managementul proiectelor a trecut din zona marilor companii private și în sectorul public. Astăzi, managementul proiectelor începe să devină o opțiune și o direcție urmate de universități, ministere, agenții guvernamentale, industrii de apărare și aerospațiale, primării, prefecturi, asociații, întreprinderi mici și mijlocii, organizații neguvernamentale, fundații, școli etc.

Lucrarea este structrată in două capitole care prezintă aspect generale legate de managementul de proiect. și cuprinde cele mai cunoscute definiții ale comunicării, clasificări ale acesteia, cum se regăsește ea în cadrul proiectelor, precum și importanța comunicării în derularea cu succes a unui proiect.

Capitolul I Aspecte generale privind managementul proiectelor

1.1.Definirea proiectului și tipuri de proiecte

Conform dicționarului explicativ al limbii române cuvântul proiect provine din germană prajekt sau din latină projectus și este definit ca “plan sau intenție de a intreprinde ceva, de a organiza, de a face un lucru”.

Principalele definiții ale acestui termen în literatura de specialitate sunt:

1) O activitate ( sau număr de activitate conexe) care se desfășoară conform unui plan prestabilit în vederea realizării obiectivelor fixate în termenul determinat.

2) Un grup de activități intercondiționale desfășurate într-o manieră organizată, cu un punct de plecare și un punct bine definite, în vederea realizării unor rezultate specifice dorite pentru a satisface o serie de obiective clar definite.

3) Un ansamblu de activități ce trebuie realizate într-o succesiune logică pentru a îndeplini obiectivele prestabilite indicate de client/beneficiar.

Un proiect implică o serie de activități intercorelate cu durată limitată, prestabilită și are ca scop elaborarea unei lucrări, obținerea unui produs sau realizarea unui servicu cu carater de unicat, viabil din punct de vedere funcțional și financiar, în condițiile respectării termenelor de implementare, bugetului alocat și specificațiilor de calitate prevăzute. Un proiect este o organizare temporară a unei organizații orietate pe proiecte, care are drept scop derularea unui proces de afaceri strategic, relativ mic, pe termen scurt sau mediu. O definiție complexă o oferă M. Mocanu și C. Schuster “proiectele sunt activități unice, orientate spre obiective, cu un grad ridicat de noutate și cu o sarcina de lucru complexă. Ele sunt limitate in timp și din punct de vedere al resurselor materiale și umane, necesitând structuri organizatorice speciale, precum și metodici speciale și implicând riscuri specifice.”

Bibliografie

- A., Androniceanu, O., Abăluță, I. Popescu, Managementul proiectelor cu finanțare externă, Ed. Universitară, București, 2006

- R., Gareis, Happy Projects!, Ed. ASE, București, 2006

- M., Mocanu, C., Schuster, Managementul proiectelor, Ed. A II-a, Editura All Beck, București, 2004

- D. Jaliu, Managementul proiectelor-suport de curs, Bucuresti

- O., Nicolescu, Sistemul informațional managerial al oraganizației, Ed. Economică, București, 2006

- D., Lock, Management de proiect, Ed. CODECS, București, 2000

- C., A., Huțu, Comunicare și comportament eficace în relațiile interumane profesionale, support de curs,2007

- L., Roșca, Comunicare profesională, Ed. Universitară, București, 1999

Preview document

Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 1
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 2
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 3
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 4
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 5
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 6
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 7
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 8
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 9
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 10
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 11
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 12
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 13
Comunicarea - Funcția de bază în managementul proiectelor - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea - Functia de baza in managementul proiectelor.docx

Alții au mai descărcat și

Comunicarea în Managementul Proiectelor

ARGUMENT Lucrarea de faţă doreşte să prezinte elementele comunicării în managementul proiectelor, tipurile acesteia, necesităţile care au dus la...

Comunicarea Managerială

Capitolul I Ce este comunicarea managerială 1.1 Ce este comunicarea și ce importanță are în management Comunicarea este prezentă in tot ce facem...

Recrutarea și selecția resurselor umane

Capitolul 1. RECRUTAREA 1.1 Recrutarea Recrutarea este activitatea de identificare a persoanelor care au acele caracteristici solicitate de...

Managementul Proiectelor

1. PREZENTAREA GENERALA A PROIECTULUI 1.1 OBIECTUL PROIECTULUI(denumire ,prezentare) Obiectul proiectului consta in eleborarea unui plan de...

Managementul Proiectelor

Ce este un proiect? Proiectul este o investitie de resurse pe o perioada determinata, avand ca scop realizarea unui obiectiv sau unui set de...

Lideri versus Manageri

1. Introducere „Managerii ştiu ce trebuie să facă, liderii ştiu ce-i de făcut.” W. Bennis O componentă deosebit de importantă a resurselor umane...

Etica managerială

INTRODUCERE Am ales această temă deoarece consider că orice decizie a managerului are şi o componentă etică, pentru că decizia stabileşte şi...

Perfecționarea managementului proiectelor întreprinderii

1.1.Cateva considerente generale legate de strategia financiara a firmei Scopul principal al unei afaceri il constituie profitul. In vederea...

Te-ar putea interesa și

Management Sanitar

Capitolul 1 ASPECTE PRIVIND CONCEPTUL DE MANAGEMENT 1.1. Etimologia conceptului de management Folosit iniţial în ţările anglo-saxone, conceptul...

Campania de relații publice

RELATIILE PUBLICE Societatea modernă, definită prin numărul mare de membrii şi prin complexitatea organizaţională, nu ar putea funcţiona fără...

Campanie de Relații Publice pentru Muzeul Național al Satului Dimitrie Gusti

Introducere Relaţiile publice se dovedesc un instrument original şi eficace pentru a răspunde provocărilor cu care orice organizaţie se confruntă....

Management contabil, expertiză și audit - standardul internațional de audit 315

1) Introducere. Aria de aplicabilitate. Data intrării în vigoare 2) Obiectiv Definiţii Cerinţe Proceduri de evaluare a riscului şi...

Realizarea unui site web - platforma educatională Economix

CAPITOLUL I : CONCEPTE DE E-LEARNING 1.1 E-LEARNING – CADRU CONCEPTUAL Civilizaţia modernă este caracterizată de o viteză în continuă creştere a...

Instalarea și Inițializarea unei Rețele de Calculatoare pentru un Client al Firmei IT Works

Preambulul proiectului. Firma „IT Works”, furnizoare de servicii IT, deruleaza un proiect cu o firma client, numita generic în proiect „CLIENT...

Management organizațional - portofoliu de servicii IT - service desk Petrom

Companiile de stat suferã din cauza managementului deficitar. În cazul privatizãrii, cea mai mare provocare pentru cumpãrãtor este schimbarea...

Stiluri de Leadership ca Predictor al Stilurilor de Lucru în Grup

ABSTRACT Leadership-ul este un proces dinamic în care relaţia leader-subordonat este reciprocă şi influenţează atât performanţa individului, cât...

Ai nevoie de altceva?