Comunicare în Management

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2733
Mărime: 15.24KB (arhivat)
Publicat de: Teohari Dima
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Putem considera ca o mare parte dintre problemele cu care se confrunta, in prezent, intreprinderile, sunt datorate unei comunicari defectuoase, neadecvate cu mediul in care acestea evolueaza. In consecinta, realizarea obiectivelor strategice ale intreprinderii nu poat fi concepute fara a acorda o atentie deosebita comunicarii.

Comunicarea poate fi definita drept un proces ce permite schimbul de informatii (mesaje) intre 2 parti, dintre care una ofera, iar cealalta cere informatiile (mesajele). Comunicarea poate fi personala, atunci cand ofertantul se adreseaza unei singure persoane (cazul vanzarii personale, de exemplu) sau masiva, atunci cand ofertantul se adreseaza unui ansamblu de persoane (cazul publicitatii). In consecinta, se manifesta un proces de comunicare atunci cand 2 persoane influenteaza o alta, ceea ce provoaca un anumit tip de reactie din partea acesteia.

Procesele de comunicare ce se manifesta in interiorul intreprinderii reprezinta comunicarea interna, iar procesele de comunicare ce pornesc din întreprindere si sunt indreptate catre exteriorul acesteia poarta numele de comunicare externa. La randul sau, comunicarea interna se manifesta sub 2 forme, si anume: comunicarea formala si comunicarea informala. Comunicarea formala presupune transmiterea informatiei intre diferite niveluri decizionale, in interiorul intreprinderii, informatiile transmitandu-se, de regula, de la o persoana la alta, de-a lungul liniilor ierarhice. Comunicarea informala se bazeaza pe relatiile sociale care iau nastere in interiorul intreprinderii, fara a tine seama de relatiile de subordonare ierarhica. Comunicarea externa are, in prezent, o importanta din ce in ce mai mare pentru intreprindere, avand in vedere amplificarea si extinderea relatiilor acesteia cu exteriorul.

A comunica inseamna a transmite informatii in scopul obtinerii unei modificare de comportament sau de atitudine din partea destinatarului.

In marketing, prin comunicatie se intelege ansamblul semnalelor emise de catre intreprindere in directia diferitelor categorii de public, adica: clientela, distribuitori, furnizori, actionari, puterile publice.

Orice comunicatie presupune un schimb de semnale si recurgerea la un sistem de codaj si de decodaj care sa permita exprimarea si interpretatrea mesajelor. Sistemul de comunicatie este descris in figura alaturata si cuprinde opt elemente:

Emitentul este acea persoana sau entitate care initiaza, planifica si realizeaza procesul de comunicare. Eficienta procesului de comunicare depinde, intr-o masura insemnata de credibilitatea emitentului, care se bazeaza, in mod concret pe:

• notorietatea acestuia

• prestigiul de care se bucura intr-un anumit domeniu

• increderea pe care publicul i-o acorda etc.

Evident, eficienta mesajului nu depinde doar de credibilitatea emitentului, ci si de o serie de alti factori, intre care se remarca:

• elementele mesajului care prezinta interes din punctul de vedere al receptorului

• alegerea unui mesaj adecvat

• dorinta de a comunica mesajul

• alegerea unei ocazii favorabile pentru transmiterea mesajului.

Mesajul insumeaza, intr-o forma concisa, toate ideile pe care emitentul doreste sa le comunice. Mesajul trebuie sa fie adaptat receptorului acestuia; in consecinta, in cazul comunicarii masive, se manifesta dificultatea alegerii celui mai potrivit mesaj. Specialistii considera ca aceasta alegere trebuie sa se bazeze pe:

• obiectivele mesajului, fiecare mesaj urmarind un obiectiv concret in cadrul procesului de comunicare

• structura acestuia: mesajul trebuie sa fie concret, sa contina idei pozitive si aspecte care sa atraga atentia receptorului

• frecventa transmiterii, care depinde de durata mesajului, de mediul care se utilizeaza pentru transmiterea acestuia si de caracteristicile receptorului.

Preview document

Comunicare în Management - Pagina 1
Comunicare în Management - Pagina 2
Comunicare în Management - Pagina 3
Comunicare în Management - Pagina 4
Comunicare în Management - Pagina 5
Comunicare în Management - Pagina 6
Comunicare în Management - Pagina 7
Comunicare în Management - Pagina 8
Comunicare în Management - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Comunicare in Management.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea Managerială

Capitolul I Ce este comunicarea managerială 1.1 Ce este comunicarea și ce importanță are în management Comunicarea este prezentă in tot ce facem...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Procesul de Comunicare

Introducere Pentru managerul de succes comunicarea este o stare de spirit și un instrument; el petrece între 55-95% din timp vorbind, ascultând,...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea în Managementul Proiectelor

ARGUMENT Lucrarea de faţă doreşte să prezinte elementele comunicării în managementul proiectelor, tipurile acesteia, necesităţile care au dus la...

Implementarea sistemului de management al calității la firma SC Software Engineering & Communication SRL - documentele calității

1. INTRODUCERE 1.1. Prezentarea generala a firmei Sub patronaj austriac, SC. Software Engineering & Communication SRL este o firma fondata in...

Comunicarea în Managementul Stărilor Conflictuale

CAPITOLUL 1 COMUNICAREA ÎN MANAGEMENTUL STĂRILOR CONFLICTUALE Noţiunea de conflict se referă atât la conflictul cu efecte negative...

Conceptul de management și școlile de management - procesul de management la SC Romprix Exim SRL

INTRODUCERE Lucrarea de faţă face parte din încercările de a înţelege schimbările produse în domeniul atât de fascinant al managementului şi...

SC Electric Power SA

1. ÎMBUNĂTĂŢIREA CALITĂŢII LA SC.ELECTRIC POWER S.A 1.1. Prezentarea organizatiei Date de identificare: S.C. ELECTRIC POWER S.A. Curtea de Argeş...

Comunicarea în Situații de Criză

INTRODUCERE Omul este prin esenta o fiinta bio-psiho-sociala.Aflat mereu în cautarea unor raspunsuri ,supus mereu îndoielilor, omul a încercat...

Managementul calității în cadrul Doosan IMGB

Declaratia Politicii referitoare la Calitate DOOSAN IMGB SA (DIMGB) are o preocupare continuă pentru calitate care se construieşte în toate...

Comunicarea în Management

Tematica subiectului abordat este deosebit de complexă şi practic nelimitată astfel încât lucrarea îşi propune o sinteză a principalelor aspecte...

Ai nevoie de altceva?