Comportamentul Consumatorului de Parfumuri

Extras din referat Cum descarc?

Comportamentul consumatorului de parfumuri
In ultimele decenii, una din problemele esentiale ale firmelor producatoare o constituie cunoasterea manierei in care vor raspunde consumatorii la diversi stimuli pe care ii vor folosi in vederea atingerii telului lor final-profitul cat mai mare.
Studierea comportamentului consumatorului a devenit o preocupare a specialistilor in marketing, intrucat ei pot afla cum isi aleg cumparatorii bunurile si serviciile necesare satisfacerii multiplelor nevoi,care sunt stimulii, factorii care le influenteaza alegerea.
La mijlocul anilor 60 studierea comportamentului consumatorului devine un domeniu distinct al cercetarii de marketing, intrucat in acest moment adoptarea optiunii impune intelegerea mecanismului complex de transformare a nevoii in cerere de marfuri si servicii.
Cunostintele referitoare la comportamentul consumatorului asigura fundamentul strategiilor de marketing cu privire la pozitionarea produsului, segmentarea pietei,lansarea produselor noi, adoptarea unor decizii de marketing-mix asigurandu-le o eficienta sporita.
Parfumul este un preparat cu miros placut, obtinut prin amestecarea unor substante odorante naturale sau sintetice, fixatori, solventi etc.este o solutie concentrata, continand 15-30% ulei de parfum. Uleiul de parfum este amestecul concentrat al substantelor odorante. Termenul se foloseste si pt definirea mirosurilor placute.
Pana nu demult, parfumurile noastre se datorau florilor, iar esentele, fructelor. Mirosurile florilor si fructelor se datoreaza unor substante organice simple: eteri, esteri, alcooli nesaturati, etc., care se pot obtine si in laborator. Astfel: parfumul iasomiei este mirosul propionatului de benzil si acetatului de benzil, parfumul florilor de portocal si de lacramioare - se datoreaza nerolinei (metil-b-naftileterul), acetatul de linalil este parfumul de levantica, geranionul (dimetiloctadionol) este parfumul trandafirului, formiatul de etil este esenta de rom, butiratul de etil este esenta de ananas, butiratul de izoamil este esenta de pere.
Articole de parfumerie se impart in:
- ape de colonie ;
- ape de toaleta;
- parfumuri;
- spray-uri.
Tehnologia obtinerii produselor de parfumerie reprezinta o specialitate a chimiei organice, caracterizata prin specificitatea operatiunilor, a utilajelor si a metodologiei de lucru.Operatiunile sunt, in general, fizice, de conditionare a amestecurilor obtinute din materiile prime folosite conform recepturilor. 
Materialele prime necesare obtinerii produselor de parfumerie nu fac obiectul domeniului, ci sunt procurate din alte industrii chimice. Ele sunt substante de provenienta naturala sau sintetica obtinute prin tehnologii bazate pe procesele chimice fundamnetale.
In cadrul fiecarei linii de fabricatie, prin schimbarea retetelor atat din punctul de vedere al materiilor prime chimice cat si al dozarii lor, se pot obtine variante de produse finite care sa difere intre ele prin culoare, parfum, consistenta etc. .De aceea in figura de mai jos au fost concentrate procesele tehnologice prin specificitatea lor pe linii de fabricatie.Sunt prezentate numai fluxurile pe operatiuni fara descrierea modurilor de lucru, deoarece ele difera de la sortiment la sortiment , ca timpi de realizare a fazei respective.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Consumatorului de Parfumuri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!