Competitivitatea Internationala a unei Firme si Determinantii sai prin Prisma Teoriei lui Porter

Cuprins referat Cum descarc?

1. Descrierea companiei 3
1.1. Scurt istoric 3
1.2. Fapte si cifre in 2009 3
1.3. Obiectivele calitatii si plan de masuri 3
2. Michael Porter si avantajul competitiv 4
3. Competitivitatea internationala a companiei NOKIA si determinantii sai prin prisma teoriei lui Porter 5
3.1. Managementul firmei 5
3.2. Factorii de productie ai firmei 6
3.3. Relatiile cu firmele din amonte si din aval 7
3.4. Piata 7
3.5. Sansa 8
3.6. Concluzii 8
3.7. Bibliografie 8


Extras din referat Cum descarc?

1. Descrierea companiei
1.1. Scurt istoric:
Istoria Nokia incepe cu fabrica de hartie a lui Fredrik Idestam, de pe malurile raului Nokianvirta. Intre 1865 si 1967, compania creste si devine o mare putere industriala. Intrarea in domeniul electronicelor se va face insa intr-o faza ulterioara - intai are loc fuziunea cu un producator de cabluri si cu un producator de cauciuc, fuziune prin intermediul careia se creeaza Nokia Corporation
Intre anii 1968-1991 Nokia trece la mobilitate. Nou-infiintata Nokia Corporation dispune de o pozitie ideala pentru a-si asuma rolul de deschizator de drumuri in industria comunicatiilor mobile. Pietele europene de telecomunicatii fac acum primii pasi catre dereglementare, retelele mobile se extind catre acoperire globala, iar Nokia se afla in fruntea industriei, cu produse care fac istorie.
In 1992, Nokia decide sa se concentreze asupra sectorului de telecomunicatii - probabil cea mai importanta decizie de strategie din istoria companiei, iar un an mai tarziu compania va adopta sloganul ,,Connecting people".
In contextul cresterii gradului de adoptie a standardului GSM, noul CEO Nokia, Jorma Ollila, reuseste sa plaseze compania in avangarda industriei de telefoane mobile, aflata acum intr-o faza de dezvoltare exploziva. Nokia va deveni lider mondial in domeniu inainte de sfarsitul deceniului.
Istoria Nokia continua - cu 3G, jocuri mobile multiplayer, dispozitive multimedia si o privire indreptata permanent catre viitor.
2005: Este vandut telefonul Nokia cu numarul 1 miliard. Este vandut telefonul Nokia cu numarul 1 miliard - un Nokia 1100, in Nigeria. Numarul global de conturi de utilizator de telefonie mobila depaseste pragul de 2 miliarde.
1.2. Fapte si cifre in 2009
o Sediul central in Finlanda; R & D, de productie, de vanzari, activitatile de marketing din intreaga lume
o Producatorul numarul 1 mondial de dispozitive mobile, cu o cota de aproximativ 38% din piata dispozitivelor mondiale in 2009
o Volumul de vanzari 432 milione de unitati
o A raportat vanzari nete de 41.0 miliarde EURo Profitul raportat 1,2 miliarde EUR
o 123 553 de angajati la sfarsitul anului (inclusiv Nokia Siemens Networks)
o Prezenta puternic R & D in 16 tari
o 37 200 de angajati in R&D (aproximativ 30% din forta de munca, inclusiv Nokia Siemens Network
o Vanzari in peste 160 de tari.
1.3. Obiectivele calitatii si plan de masuri 
o Cresterea satisfactiei clientilor cu 3
o Realizarea proiectului Tetarom III%, 
o Obtinerea de finantari din fonduri nationale si europene
2. Michael Porter si avantajul competitiv
Michael E. Porter este autoritatea mondiala in domeniul strategiei competitive. Este Bishop William Lawrence University Professor la Harvard Business School si presedinte al programului pe care aceasta scoala il desfasoara pentru cei mai noi CEO din multinationalele de succes.
Potrivit renumitului specialist MICHAEL PORTER, avantajul competitiv al unei firme se reduce, in esenta, la asigurarea unui cost redus sau a unui serviciu, care se diferentiaza, prin calitatile sale, de produsele similare oferite de ceilalti concurenti.
In conditiile internationalizarii activitatilor economice, o proportie crescanda de firme, inclusiv de dimensiuni mici, sunt puse in situatia de a cauta sa obtina avantaj competitiv la nivel international. Referindu-se la acest aspect, MICHAEL PORTER, subliniaza sansele interdependente dintre avantajul competitiv autohton al firmei si cel international, prin prisma caracteristicilor economiei nationale implicate. Teza de baza promovata este ca patru categorii de factori ai mediului economic national favorizeaza sau defavorizeaza obtinerea de avantaj competitiv de catre firma.
Firmele dobandesc avantaj competitiv atunci cand tara, unde isi au sediul, permite si contribuie la acumularea cea mai rapida de competenta si active specializate. Aceasta implica dedicare din partea firmei, vehiculare rapida a informatiilor privind produsele, tehnologiile, managementul, etc si participare activa a actionarilor in activitatea firmei. Pe langa acesti patru factori, sunt mentionati, tot de M. PORTER , si alti doi factori importanti: sansa si guvernul. Sansa se refera la evenimente ce nu sunt sub controlul firmei - inventii, razboi, schimbari radicale in configuratia zonelor geografice si politicile externe. Guvernul poseda multiple parghii prin care poate ameliora sau deteriora avantajul competitiv national, prin strategia si politicile pe care le promoveaza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Competitivitatea Internationala a unei Firme si Determinantii sai prin Prisma Teoriei lui Porter.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!