Extras din referat
Managementul resurselor umane bazat pe competente a devenit cunoscut incepand cu anul 1990 in principal datorita faptului ca oferea angajatilor o noua modalitate de a defini si evalua trasaturile “greu de masurat” care adesea fac diferenta intre performanta superioara si rezultate acceptabile. Competentele sunt cunoscute ca fiind seturi de standarde care fac posibila integrarea functiilor HR astfel incat angajatii sunt selectati, evaluati, dezvoltati, promovati si recompensati in concordanta cu criteriile de succes stabilite la nivel organizational.
Dezvoltarea personala inseamna sa iti intelegi propriile puncte forte si puncte slabe, sa iti identifici obiectivele si cum poti sa te ajuti pe tine insuti sa le atingi. Identificarea unei competente sau a unui domeniu de cunostinte pe care dorim sa le imbunatatim reprezinta un pas, dar cu toate acestea merita sa petrecem o perioada de timp analizand cum noi ca persoane am putea invata cel mai eficient. Prin aceasta putem sa ne directionam modul de abordare catre invatare si imbunatatirea competentelor, fie ca acest lucru inseamna cercetare sau strangerea de informatii de pe Internet sau participare la cursuri de instruire interactive. Dezvoltarea personala nu trebuie realizata independent. Dimpotriva, feedbackul din partea colegilor, a prietenilor si mentorilor are un rol vital in a ne ajuta sa identificam care sunt punctele slabe si zonele care trebuiesc dezvoltate. Deschiderea catre feedbackul pe care il primim reprezinta de asemenea o abilitate esentiala, la fel ca si disponibilitatea de a actiona conform acestuia.
O treapta importanta in urcusul meu profesional a fost absolvirea cursurilor facultatii Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia informatiei. Aici m-am format , cu adevarat, din punct de vedere profesional. Pot spune ca nimic nu se compara cu primul impact pe care-l are asupra adolescentului faptul ca i se acorda atentie din punct de vedere profesional, ca devenirea lui personala are loc in acelasi timp cu devenirea lui profesionala, ca stii din timp ceea ce vrei sa devii si te formezi in acest domeniu. Au fost cinci ani in care lectiile au fost lectii, materiile de specialitate s-au predat pe cazurile concrete studiate in laboratoarele facultatii, urmarind si modeland personalitatea in functie de stilul personal al profesorilor cu care am interactionat, caci de la inceputuri ei sunt modelele formarii competentelor si personalitatii noastre.
Pornind de la aceasta , pot mentiona ca bagajul informational pe care l-am obtinut in decursul aniilor de studii ar fi nul fara deprinderile pe care trebuie sa le formeze un individ, deprinderi concretizate si dezvoltate dealungul anilor in timpul diferitelor provocari impuse de job-ul avut. Astfel in diferite situatii poti sa realizezi si sa identifici competentelele sau lipsurile avute, cunostinte pe care le credeai dobandite sau necesare, astfel apare „ invatarea continua” .
Competentele
Ce sunt Competentele?
Abilitati observabile, aptitudini, cunostinte, motivatii sau trasaturi definite in termeni de comportamente necesare pentru a obtine performanta intr-un job. Termenii descriu o serie de actiuni care trebue intreprinse pentru a ajunge la rezultatul dorit..
Care sunt competentele dobandite?
1. Competente profesionale
Planificare: Capacitatea de a planifica actiunile necesare realizarii activitatilor postului; capacitatea de a determina, stabili prioritatile;
Organizare: Capacitatea de a organiza timpul si resursele (materiale, financiare, umane)
pentru realizarea obiectivelor;
Autocontrol (rezistenta la stres): Echilibrul persoanei in situatii dificile; capacitatea de a raspunde exigentelor profesionale, tensiunilor si presiunilor zilnice;
Perseverenta: Capacitatea de a depasi obstacolele, dificultatile in atingerea scopului;
capacitatea de a duce lucrul la sfarsit;
Flexibilitate: Capacitatea de a se adapta usor la conditii si situatii noi;
Responsabilitate: Abilitatea de a face fata responsabilitatilor, obligatiunilor;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Competente in Societatea Bazata pe Cunoastere.doc