Ciclul de Viata al unui Produs Software

Extras din referat Cum descarc?

Ce este un proiect software?
Reusita unui manager de proiect este conditionata de finalizarea proiectelor la timp, in bugetul alocat, si sa se asigure ca are clienti fericiti cu ceea ce s-a livrat. Desi suna simplu, multe proiecte in lumea reala nu sunt terminate la timp, costa prea mult sau nu satisfac nevoile clientilor.
"A Guide to the Project Management Body of Knowledge" (editia a treia, publicata de Project Management Institute, 2004) - denumit in continuare PMBOK - defineste un proiect ca fiind "un efort temporar intreprins pentru a crea un produs unic sau un serviciu . " In continuare vom detalia aceasta definitie pentru a clarifica ceea ce este un proiect si ceea ce nu este.
In primul rand, un proiect este temporar. Un proiect poate avea o durata de doar o saptamana sau s-ar putea merge de ani de zile, dar fiecare proiect are o data de sfarsit. S-ar putea sa nu stii data cand proiectul se va inchide, dar ea e acolo, undeva in viitor. Proiecte nu sunt ca si operatiunile in curs de desfasurare, desi cele doua au multe in comun. Operatiunile in curs de desfasurare, dupa cum sugereaza si numele, se duc la infinit, nu se stabileste o data de sfarsit. Printre exemple se numara majoritatea activitatilor de contabilitate si de departamentele de resurse umane. Oamenii care conduc operatiunile in curs ar putea, de asemenea, gestiona proiecte, de exemplu, un manager al unui departament de resurse umane pentru o organizatie mare ar putea planifica un targ de recrutare echitabil. Cu toate acestea, proiectele se deosebesc de operatiunile in curs, avand data de sfarsit stiuta, cum ar fi data targului de recrutare. Apoi, un proiect este un efort. Resursele, cum ar fi oamenii si echipamentele, trebuie sa lucreze. Straduiala este efectuata de catre o echipa sau o organizatie, si, prin urmare, proiectele au un sentiment de a fi intentionate, evenimente planificate. Proiecte de succes nu se realizeaza spontan; o anumita cantitate de pregatire si planificare este necesara mai intai. 
In cele din urma, fiecare proiect creeaza un produs unic sau un serviciu. Aceasta este livrabil pentru proiect si motivul pentru care proiectul a fost intreprins. O rafinarie care produce benzina nu produce un produs unic. Ideea, in acest caz, este de a produce o marfa standardizata; de obicei, nimeni nu doreste sa cumpere benzina de la o statie care este semnificativ diferita de benzina la un alta statie. Pe de alta parte, avioanele comerciale sunt produse unice. Desi toate avioanele Boeing 777 ar putea arata la fel pentru majoritatea dintre noi, fiecare este, de fapt, extrem de personalizat pentru nevoile cumparatorului sau. 
Ciclul de viata al unui produs software
Ciclul de viata al unui produs software este o structura impusa in procesul de dezvoltare al unui produs software. Exista mai multe modele de astfel de procese, iar fiecare abordare descrie o varietate de sarcini sau activitati care au loc in timpul procesului.
Un model de ciclu de viata software descrie etapele semnificative sau activitatile unui proiect software de la conceptie pana cand produsul respectiv este retras. Acesta specifica relatiile dintre etapele proiectului, inclusiv criteriile de tranzitie, mecanismele de feedback, milestone-uri, liniile de baza, recenzii, si rezultatele. De obicei, un model de ciclu de viata adreseaza fazele unui proiect software: etapa cerintelor, proiectarea, implementarea, integrarea, testarea, mentenanta. O mare parte din motivatia folosirii unui model de ciclu de viata este de a oferi structura pentru a evita problemele de genul "hacker indisciplinat" sau birocrat IT (care este de zece ori mai periculos decat un hacker indisciplinat). Ca intotdeauna, este o chestiune de a alege instrumental potrivit pentru munca, decat a alege un ciocan si tratarea tuturor sarcinilor ca fiind cuie. 
Modelele de ciclu de viata cele mai frecvente sunt: 
o Waterfall model. Cel mai putin flexibil model de ciclu de viata. Totusi este bine adaptat la proiecte care au o arhitectura bine definita si interfata cu utilizatorul si cerintele de performanta stabilite. Modelul cascada functioneaza pentru anumite domenii problema, in special cele in care cerintele sunt bine intelese in avans si este putin probabil ca acestea sa se schimbe in mod semnificativ pe parcursul dezvoltarii. Intr-un model strict cascada, dupa ce fiecare faza este terminata, se trece la urmatoarea. Review-uri pot fi facute inainte de a trece la urmatoarea faza, care permite posibilitatea modificarilor (care poate implica un proces formal de control al schimbarii). Review-urile pot fi, de asemenea, utilizate pentru a se asigura ca faza este intr-adevar completa; criteriile de faza de finalizare sunt adesea mentionate ca o "poarta" pe care proiectul trebuie sa o treaca, pentru a trece la urmatoarea faza. Cascada descurajeaza revizitarea si revizuirea oricarei faze anterioare dupa ce a fost completata. Aceasta lipsa de flexibilitate intr-un model pur cascada a fost o sursa de critica din partea altor modele mai flexibile.
o Spiral Model. Caracteristica cheie a unui model in spirala este gestionarea riscurilor in etape regulate in ciclul de dezvoltare. E potrivit in special pentru sisteme complexe la scara larga. Pentru fiecare parcurgere a spiralei activitatile principale sunt urmatoare:
-formuleaza planuri pentru: identificarea obiectivelor de software, selectate pentru a pune in aplicare programul, clarificarea restrictiilor de dezvoltare a proiectului;
-Analiza riscului: o evaluare analitica a programelor selectate; sa ia in considerare modul in care se poate identifica si elimina riscul;
-punerea in aplicare a proiectului: punerea in aplicare a dezvoltarii de software si verificarea;
-evaluare a clientului: evaluarea muncii de dezvoltare, propuneri de amendamente, planuri pentru a formula pasul urmator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Ciclul de Viata al unui Produs Software.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!