Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi - Prezentare

Extras din referat Cum descarc?

In conformitate cu Legea 95 / 2006 privind reforma in sanatate, Casa de Asigurari de Sanatate Iasi este o institutie publica, cu personalitate juridica, cu buget propriu, in subordinea CNAS. Casa de Asigurari de Sanatate Iasi functioneaza pe baza statutului propriu, care respecta prevederile statutului-cadru, aprobat de consiliul de administratie al CNAS.
Organele de conducere ale CAS Iasi sunt consiliul de administratie si presedintele director general.
Ca orice institutie publica, Casa de Asigurari de Sanatate Iasi are o misiune, o viziune si niste obiective: 
- Misiune - garantarea pentru populatia asigurata a unui pachet de servicii medicale de calitate.
- Viziune - construind un sistem de asigurari de sanatate performant, eficient si transparent, crestem gradul de incredere si de satisfactie al asiguratilor nostri.
- Obiective:
-obiective generale
-obiective specifice
CAS Iasi aplica politica si strategia generala a CNAS in vederea implementarii
politicilor si programelor Guvernului Romaniei in domeniul sanitar si are sediul in
Municipiul Iasi, strada Gheorghe Asachi nr.18-20.
Potrivit organigramei CAS Iasi, aici lucreaza un numar de 100 de personae, din care 89 ocupa posturi publice, si 11 posturi contractuale. 
Din cele 89 de posturi publice, 10 sunt functii de conducere si 77 de executie, iar din cele 11 posturi contractuale 2 sunt de conducere si 9 de executie. 
Abordarea conceptului de management al performantei
Managementul performantei reprezinta o modalitate de a obtine rezultate individuale si organizationale mult mai bune prin intelegerea si conducerea performantei intr-un cadru unitar si contextual al afacerilor in general sau al obiectivelor si standardelor stabilite in prealabil, in special. Abordarea sau conceptia managementului performantei are la baza filozofia managementului prin obiective.
Managementul performantei consta intr-o abordare sistematica a managementului resurselor umane in general si a evaluarii performantei in special, folosind obiectivele, performantele, aprecierile si feedback-ul, ca mijloace de motivare a angajatilor pentru a intelege si a folosi la maximum potentialul lor creator.
Managementul performantei presupune, in primul rand, stabilirea unei intelegeri sau a unui acord asupra obiectivelor si nevoilor de dezvoltare, asupra performantelor si necesitatii evaluarii permanente a acestora, precum si asupra sprijinului acordat pentru consiliere.
Evaluarea performantei are un rol central si constituie un element important sau o componenta de baza a sistemului managementului performantei, cu atat mai mult cu cat mijlocul prin care obiectivele organizationale devin obiective individuale este, de obicei, evaluarea performantei. De asemenea, din perspectiva unei asemenea abordari, evaluarea performantei are un numar insemnat din caracteristicile sistemului de management al performantei.
Abordarea evaluarii performantei ca parte componenta a sistemului managementului performantei presupune luarea in considerare a urmatoarelor probleme potentiale:
- necesitatea crearii unei culturi a performantei pentru a se preveni riscul incurajarii performantelor individuale in detrimental performantelor organizationale.
- implicarea managerilor de nivel superior in procesul de evaluare
pentru a se satisface atat necesitatile individuale, cat si cele organizationale, pentru ca acestea sa fie cat mai adecvate cerintelor locale in general sau nivelurilor inferioare in special, influenta managementului performantei asupra rolului evaluarii acesteia prin functionarea corespunzatoare a feedback-ului. In acest sens, este mult mai important sa se inteleaga obiectivele reale decat sa se accepte cele impuse.
2.1.Definirea si caracteristicile evaluarii performantelor
Evaluarea performantelor este activitatea de baza a managementului resurselor umane desfasurata in vederea determinarii gradului in care angajatii unei institutii indeplinesc eficient sarcinile sau responsabilitatile care le revin.
Intr-un sens mai larg, A. Manolescu considera ca evaluarea performantelor este o actiune sau un anumit tip de activitate cognitiva prin care un evaluator apreciaza sau estimeaza performanta unei persoane in raport cu standardele stabilite, precum si cu reprezentarea sa mentala, propriului sau sistem de valori sau cu propria sa conceptie privind performanta obtinuta.
P. Lemaitre defineste evaluarea ca fiind operatiunea de elaborare periodica a bilantului muncii depuse de colaboratori, in scopul discutarii cu acestia a progreselor inregistrate si a masurilor necesare a fi luate in viitor.
Procesul de evaluare a performantelor este definit de Robert Basquet ca fiind un ansamblu de proceduri standardizate vizand obtinerea informatiilor, intr-un sistem de ierarhie manageriala privind comportamentul profesional al personalului angajat. Explicitarea acestei definitii presupune evidentierea urmatoarelor caracteristici:
- procedurile de evaluare folosite corespund viziunii institutiei privind modul in care aceasta concepe sa ofere servicii, sa organizeze activitatile si sa orienteze personalul propriu.
- procedurile sunt standardizate, evitandu-se pe cat posibil efectele negative cauzate de cei care evalueaza. Standardizarea poate fi asigurata prin formarea evaluatorilor, utilizarea documentelor scrise sau a mijloacelor audio-vizuale, elaborarea si controlul procedurilorde catre un compartiment specializat.
- pentru ca aprecierile sa fie corecte se vor folosi numai informatiile fiabile
Punerea in aplicare a unui sistem de evaluare a performantelor presupune o modificare a starii de spirit, necesitand o schimbare radicala a culturii manageriale. In acest caz managerii trebuie sa indeplineasca rolul de consultanti, acordand atentie formarii si perfectionarii personalului.
Procedurile utilizate trebuie sa fie suficient de fiabile pentru a se evita
distorsiunea rezultatelor ca urmare a influentei relatiei afective dintre evaluat si evaluator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi - Prezentare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!