salvat din faliment pe Nissan si i se acorda meritul principal pentru revitalizarea afacerilor Renault. Ultima provocare asupra careia i s-au atint privirile este gigantul General Motors (GM). Aflat la conducerea a doua dintre cele mai importante companii auto pe plan mondial si considerat sansa salvatoare pentru GM, Carlos Ghosn a devenit cea mai importanta figura a momentului din industria auto mondiala
Carlos Ghosn este CEO al producatorului francez Renault SA si al producatorului japonez Nissan Motor Co. A facut din alianta celor doi producatori auto al patrulea jucator pe piata mondiala iar acum s-ar putea sa preia si fraiele liderului GM in cazul in care cele trei companii vor ajunge la un acord de alianta.
Calatoreste cu avionul sau personal zeci de mii de kilometrii pe intreg Globul, petrecandu-si doua saptamani la Paris, zece zile in Tokio si restul in SUA si alte parti ale planetei. Are in subordinea sa zeci de mii de muncitori si administreaza afaceri de zeci de miliarde de dolari. Este prima persoana care conduce simultan doua companii aflate in topul Fortune 500. Dar care a fost drumul urmat de cel ce a ajuns figura centrala a industriei de profil?
Din Brazilia spre zgarie-norii din Japonia
Carlos Ghosn reprezinta intruchiparea perfecta a managerului unei corporatii mondiale, ce stie sa imbine elemente din culturi diferite pentru a conduce o afacere de succes la nivel global.
Ghosn s-a nascut in oraselul brazilian Porte Velho, in 1954. Avea sa se intoarca in tara sa natala 30 de ani mai tarziu ca CEO pentru America de Sud al operatiunilor Michelin. Parintii sai, de origine libaneza, s-au intors in Liban cand Ghosn avea sase ani. Aici, viitorul CEO al grupului Renault-Nissan a urmat liceul ca cetatean francez si la varsta de 17 ani a plecat in Franta. A absolvit in 1974 Politehnica din Paris cu specializarea inginerie si a inceput sa lucreze in cadrul producatorului francez de pneuri Michelin in 1981.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.