Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice in Managementul Public din Romania

Cuprins referat Cum descarc?

Organizarea structurala in institutiile si autoritatile publice 3 I.Structura de conducere 3
II. Structura administrativa 4
III. Structura organizatorica 4
a) Postul 5
b) Functia publica 9
c) Functia politica 15
d) Compartimentele 17
e) Relatii organizatorice 18
f) Relatii administrative 19
g) Nivelul ierarhic 21
h) Ponderea ierarhica 23
Tipuri de structuri organizatorice in institutiile si autoritatile publice 23
a) Structura ierarhic - functionala 24
b) Structura teritoriala 25
c) Structura mixta 26
Concluzii 27
Bibliografie 28


Extras din referat Cum descarc?

ORGANIZAREA STRUCTURALA IN INSTITUTIILE SI AUTORITATILE PUBLICE
Organizarea structurala consta in reprezentarea si dispunerea elementelor organizarii procesuale intr-o structura organizatorica adecvata fiecarui tip de institutie sau autoritate publica integrata in sectorul public.
Adesea se fac confuzii intre doua notiuni fundamental diferite, respectiv organizare structurala si structura organizatorica. Desi la prima vedere pare doar o deosebire de pozitionare a cuvintelor, sensul este unul diferit. Prin structura organizatorica se intelege configuratia interna a unei institutii sau autoritati publice formata din persoane, subdiviziuni organizatorice si relatii, astfel determinate incat sa asigure premisele organizatorice adecvate realizarii obiectivelor managementului public.
In orice institutie sau autoritate publica, structura organizatorica reuneste doua segmente, aflate intr-o interdependenta permanenta: structura de conducere a institutiei/autoritatii publice si structura de executie a institutiei/autoritatii publice. 
I. STRUCTURA DE CONDUCERE
Structura de conducere reuneste ansamblul functionarilor publici, compartimentelor si relatiilor organizatorice interne si externe constituite si plasate in structura organizatorica astfel incat sa asigure conditiile necesare desfasurarii proceselor de management si de executie prin care creste gradul de satisfacere a interesului public.
Structura de executie este formata din ansamblul functionarilor publici, compartimente si relatii organizatorice interne si externe constituite cu scopul realizarii si furnizarii de servicii publice specifice tipului de institutie/autoritate publica. 
In toate institutiile si autoritatile publice din tara noastra cele doua componente ale structurii organizatorice sunt destul de bine reprezentate, putandu-se destul de usor face o distinctie intre elementele celor doua.
Tipul de structura arata practic care sunt acele componente structurale implicate cu precadere in procesele de management, in activitati de analiza, conceptie tehnica, de decizie etc. si care au o contributie semnificativa in procesele de realizare si furnizare a serviciilor publice. 
II. STRUCTURA ADMINISTRATIVA
In unele domenii ale sectorului public din tara noastra se utilizeaza si un alt concept si anume structura administrativa, in special in domeniul administratiei publice. Prin structura administrativa se intelege configuratia interna si relatiile care se stabilesc intre componentele sistemului administrativ, in procesul de realizare a obiectivelor fundamentale ale managementului public.
III. STRUCTURA ORGANIZATORICA
Structura organizatorica se defineste ca ansamblul persoanelor, al subdiviziunilor organizatorice si al relatiilor dintre acestea astfel constituite si reglementate incat sa asigure premisele organizatorice necesare obtinerii performantelor dorite. 
In institutiile si autoritatile publice din sistemul administrativ din tara noastra prin cadrul legislativ de la nivel central se stabileste structura organizatorica, care devine astfel obligatorie, ea nu poate fi adaptata sau modificata pe alta procedura decat cea prin care a fost stabilita initial. Apare astfel un paradox care explica multe din blocajele sistemului administrativ si care este o consecinta a gradului ridicat de centralizare a sistemului administrativ din Romania. Desi aceste structuri ar trebui sa serveasca drept cadru de desfasurare a activitatilor prin care se realizeaza si furnizeaza serviciile publice, putand fi adaptate in functie de intensitatea si amploarea cererilor de diferite servicii ce apar in sistem, totusi in practica acest lucru nu este posibil.
Doar procedura legala este cea prin care pot fi aduse modificari structurilor organizatorice din institutiile si autoritatile publice integrate in sistemul administrativ din tara noastra.


Fisiere in arhiva (1):

  • Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice in Managementul Public din Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!