Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 28 în total
Cuvinte : 8536
Mărime: 34.24KB (arhivat)
Publicat de: Sorin Chiș
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Popescu Ianuarie Doru
UNIVERSITATEA „DANUBIUS” GALATI FACULTATEA DE DREPT MASTERAT: Drept si Administratie Publica Europeana Anul I (anul universitar 2006-2007) DISCIPLINA: MANAGEMENT PUBLIC

Cuprins

  1. Organizarea structurala în institutiile si autoritatile publice 3 I.Structura de conducere 3
  2. II. Structura administrativa 4
  3. III. Structura organizatorica 4
  4. a) Postul 5
  5. b) Functia publica 9
  6. c) Functia politica 15
  7. d) Compartimentele 17
  8. e) Relatii organizatorice 18
  9. f) Relatii administrative 19
  10. g) Nivelul ierarhic 21
  11. h) Ponderea ierarhica 23
  12. Tipuri de structuri organizatorice în institutiile si autoritatile publice 23
  13. a) Structura ierarhic – functionala 24
  14. b) Structura teritoriala 25
  15. c) Structura mixta 26
  16. Concluzii 27
  17. Bibliografie 28

Extras din referat

ORGANIZAREA STRUCTURALA ÎN INSTITUTIILE SI AUTORITATILE PUBLICE

Organizarea structurala consta în reprezentarea si dispunerea elementelor organizarii procesuale într-o structura organizatorica adecvata fiecarui tip de institutie sau autoritate publica integrata în sectorul public.

Adesea se fac confuzii între doua notiuni fundamental diferite, respectiv organizare structurala si structura organizatorica. Desi la prima vedere pare doar o deosebire de pozitionare a cuvintelor, sensul este unul diferit. Prin structura organizatorica se întelege configuratia interna a unei institutii sau autoritati publice formata din persoane, subdiviziuni organizatorice si relatii, astfel determinate încât sa asigure premisele organizatorice adecvate realizarii obiectivelor managementului public.

În orice institutie sau autoritate publica, structura organizatorica reuneste doua segmente, aflate într-o interdependenta permanenta: structura de conducere a institutiei/autoritatii publice si structura de executie a institutiei/autoritatii publice.

I. STRUCTURA DE CONDUCERE

Structura de conducere reuneste ansamblul functionarilor publici, compartimentelor si relatiilor organizatorice interne si externe constituite si plasate în structura organizatorica astfel încât sa asigure conditiile necesare desfasurarii proceselor de management si de executie prin care creste gradul de satisfacere a interesului public.

Structura de executie este formata din ansamblul functionarilor publici, compartimente si relatii organizatorice interne si externe constituite cu scopul realizarii si furnizarii de servicii publice specifice tipului de institutie/autoritate publica.

În toate institutiile si autoritatile publice din tara noastra cele doua componente ale structurii organizatorice sunt destul de bine reprezentate, putându-se destul de usor face o distinctie între elementele celor doua.

Tipul de structura arata practic care sunt acele componente structurale implicate cu precadere în procesele de management, în activitati de analiza, conceptie tehnica, de decizie etc. si care au o contributie semnificativa în procesele de realizare si furnizare a serviciilor publice.

II. STRUCTURA ADMINISTRATIVA

În unele domenii ale sectorului public din tara noastra se utilizeaza si un alt concept si anume structura administrativa, în special în domeniul administratiei publice. Prin structura administrativa se întelege configuratia interna si relatiile care se stabilesc între componentele sistemului administrativ, în procesul de realizare a obiectivelor fundamentale ale managementului public.

III. STRUCTURA ORGANIZATORICA

Structura organizatorica se defineste ca ansamblul persoanelor, al subdiviziunilor organizatorice si al relatiilor dintre acestea astfel constituite si reglementate încât sa asigure premisele organizatorice necesare obtinerii performantelor dorite.

În institutiile si autoritatile publice din sistemul administrativ din tara noastra prin cadrul legislativ de la nivel central se stabileste structura organizatorica, care devine astfel obligatorie, ea nu poate fi adaptata sau modificata pe alta procedura decât cea prin care a fost stabilita initial. Apare astfel un paradox care explica multe din blocajele sistemului administrativ si care este o consecinta a gradului ridicat de centralizare a sistemului administrativ din România. Desi aceste structuri ar trebui sa serveasca drept cadru de desfasurare a activitatilor prin care se realizeaza si furnizeaza serviciile publice, putând fi adaptate în functie de intensitatea si amploarea cererilor de diferite servicii ce apar în sistem, totusi în practica acest lucru nu este posibil.

Doar procedura legala este cea prin care pot fi aduse modificari structurilor organizatorice din institutiile si autoritatile publice integrate în sistemul administrativ din tara noastra.

Preview document

Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 1
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 2
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 3
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 4
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 5
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 6
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 7
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 8
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 9
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 10
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 11
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 12
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 13
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 14
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 15
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 16
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 17
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 18
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 19
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 20
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 21
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 22
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 23
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 24
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 25
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 26
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 27
Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice în Managementul Public din România - Pagina 28

Conținut arhivă zip

  • Caracterizarea Tipurilor de Structuri Organizatorice in Managementul Public din Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Resurselor Umane

INTRODUCERE Locul Managementului Resurselor Umane e bine precizat în contextul Managementului general. Astfel, în literatura de specialitate,...

Recrutarea, selecția și angajarea personalului

Personalul Si managementul resurselor umane asigura o organizaTie cu salariati competenti, prin selectia, dezvoltarea si recompensarea lor pentru...

Firma

A. ALEGETI O ORGANIZATIE REALA, PE CARE O CUNOASTETI, SAU UNA IMAGINARA (pondere 30%). 1. S.C. TRITICUM S.R.L – cresterea strutilor si vânzarea...

Structuri Organizatorice

CAPITOLUL I Aspecte teoretice cu privire la structura organizatorică 1.1. Definirea si importanta structurii organizatorice Nu se poate imagina...

Structura organizatorică - studiu de caz Hotel Tolea

INTRODUCERE Prin structură organizatorică se înţelege ansamblul persoanelor cu funcţii de conducere si a compartimentelor de muncă tehnice,...

Administrația Publică din România și Reforma Descentralizării

Capitolul 1 Guvernul – Autoritatea publică centrală I. Descrierea Guvernului si rolul acestuia in administrația publică În România guvernul este...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Tipuri de Structurări Organizaționale

Există mai multe forme de structurare a organizaţiilor. Formele de organizare timpurii sunt structura simplă, birocraţiile şi structura matriceală....

Te-ar putea interesa și

Organizarea structurală a SC Viomar SRL

I N T R O D U C E R E Ca urmare a aderării României la Uniunea Europeană, aceasta a trebuit să-şi adapteze legislaţia şi politica economică la...

Aplicarea Deciziilor de Grup în Administrația Publică din România

1. Noţiuni generale despre decizia administrativă Administraţia publica reprezinta un sistem care funcţionează dupa o serie de principii, dar care...

Cultura politică și ONG

1.Cultura politca. 1.1.Conceptul de cultura politica. 1. Sensul originar de cultura vine din latinescul cultusa si este legat de cultivarea...

Ai nevoie de altceva?