Calitatea în Domeniul Educației

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2448
Mărime: 30.69KB (arhivat)
Publicat de: Silvian Lorin Mitu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

În prezent, se face frecvent referire la termeni precum ar fi calitatea, calitatea totală, managementul calității etc.

Calitatea s-a constituit ca o strategie competitivă, aplicată în mod original proceselor industriale și serviciilor. În orice caz, administrația și serviciile publice au rămas în afara acestor concepte, până s-a ajuns la o criză în domeniul public și în domeniul serviciilor publice. Această situație a dus la regândirea rolului lor și a mecanismelor de management.

Originea fenomenului de calitate datează de la începutul anilor 30, putându-se stabili un prim reper: publicația Economic Control of Quality of Manufactured Products, W.A. Shewhart, de la Bell Telephone.

Unele dintre cele mai importante definiții ale calității în administrația publică

-Calitatea înseamnă prestarea de servicii conform cerințelor cetățeanului

-Extinderea prin care un produs sau un serviciu realizează specificările clientului și este conform cu întrebuințarea sa

Reforma învãtãmântului a inclus și pânã acum elemente ale asigurãrii calitãtii în educație, dar abia recent, calitatea învãtãmântului românesc a fost definitã ca prioritate și pentru învãtãmântul preuniversitar. Dimensiunea europeanã a calitãtii a fost completatã cu cerințe ale societãții românești, împlinindu-se astfel cerința de „a gândi global și a actiona local”.

Pornind de la cuvintele lui Nicolas Poussin și pãtrunzând în domeniul educatiei, observãm cã se acordã tot mai multã atenție calitãtii. Aceastã calitate a învãtãmântului preuniversitar este asiguratã prin coalizarea mai multor factori dintre care un rol important îl au dascãlii.

Conform Cadrului Național de Calificări Profesionale, calitatea reprezintă nivelul de satisfacție pe care il oferă eficacitatea ofertei educaționale din domeniul învățământului și formării profesionale, stabilit prin atingerea unor standarde cerute și a unor rezultate excelente care sunt solicitate și la care contribuie participanții la procesul de învățare și ceilalți factori interesați.

Controlul calității include activitățile operaționale desfășurate pentru îndeplinirea cerințelor de calitate prin reglementarea performanțelor. Este un proces de menținere a standardelor și nu de creare a acestora.

Asigurarea calității include procesele planificate și sistematice necesare asigurării unui grad adecvat de încredere că oferta de învățământ profesional va satisface cerințele de calitate specificate. Activitățile de asigurare a calității nu controlează în mod direct calitatea. Acestea implică de obicei autoevaluarea organizației pe baza unor standarde prestabilite. Prin urmare, aceste activități stabilesc capacitatea organizatei de a furniza calificări profesionale la un anumit standard.

Pentru a fi capabili să ne adaptăm la o piață a muncii specifică unei societăți bazate pe cunoaștere, precum este cea europeană, este necesară implementarea unei politici a asigurării calității la nivelul EFP. Această implementare se va face treptat și va putea fi în timp generalizată la intreg sistemul de învățământ și formare profesională, inclusiv educația adulților.

Calitatea este legată de valorile și așteptările a trei grupuri principale de utilizatori: participanții la procesul de învățare, angajatorii și societatea în general. Accentul cade pe îmbunătățirea calității procesului de EFP, cu accent pe rezultatele învățării, orientare profesională, sprijin și evaluare. Se promovează învățarea pe parcursul întregii vieți, prin stimularea în rândul tinerilor a unei culturi de stimulare a angajamentelor de învățare pe parcursul întregii vieți. Astfel, participanții la procesul de învățare și experiența de învățare a acestora reprezintă centrul de interes al sectorului EFP. De maximă importanță sunt nevoile participanților angajate în procesul de învățare, precum și cerințele comunității și ale angajatorilor, exprimate într-un mediu mai bine planificat, bazat pe coordonare și cooperare.

Preview document

Calitatea în Domeniul Educației - Pagina 1
Calitatea în Domeniul Educației - Pagina 2
Calitatea în Domeniul Educației - Pagina 3
Calitatea în Domeniul Educației - Pagina 4
Calitatea în Domeniul Educației - Pagina 5
Calitatea în Domeniul Educației - Pagina 6
Calitatea în Domeniul Educației - Pagina 7
Calitatea în Domeniul Educației - Pagina 8
Calitatea în Domeniul Educației - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Calitatea in Domeniul Educatiei.docx

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Politici Sociale în Domeniul Reformării Sistemului Rezidențial de Îngrijire a Copiilor în Repubica Moldova Cazul Raionului Orhei

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Transformările iniţiate în Republica Moldova odată cu tranziţia la economia de piaţă s-au dovedit a...

Politica educațională a Uniunii Europene

Partea I – Politica educationala a UE 1. Concepte de baza privind politica educationala a) Primi pasi in cooperarea europeana in domeniul...

Determinarea decalajului regional dintre Județul Buzău și Județul Prahova

CAPITOLUL 1 CARACTERISTICILE GENERALE ALE JUDETELOR I.1. CARACTERISTICILE GENERALE ALE JUDETULUI BUZAU I.1.1 POZITIA GEOGRAFICA Judetul Buzau...

Proiecte Strategice în Învățământul Superior

Motto: “Cum arată şcoala astăzi, aşa va arăta ţara mâine” Introducere Aderarea României la Uniunea Europeană constituie o prioritate politică...

Înființarea unui bazin de înot - Aqua Sport

I. CONCEPEREA PROIECTULUI I.1 Motivarea ideii proiectului În ţara noastră există un număr relativ mare de organizaţii sportive care ar trebui să...

Rolul fondurilor europene în dezvoltarea economică și socială a României

Un subiect mult dezbatut la nivelul societatii romanesti si europene, considerat de unii vital pentru evolutia Romaniei in contextual integrarii in...

Educația publică - argumente și limite

Abordarea economica a educatiei (publice) porneste de la recunoasterea necesitatii utilizarii teoriei economice în analiza tuturor domeniilor...

Calitate în Educație și Învățământ

J. Ruskin – „Calitatea nu este niciodată accidentală. Este întotdeauna rezultatul unui efort inteligent. Este modul de a produce ceva superior”....

Ai nevoie de altceva?