Extras din referat
Partea I
1. Descriere unitatii bancare
Una dintre cele mai competitive banci romanesti, BANC POST ofera, prin reteaua extinsa de sucursale proprii si prin diverse canale alternative de distributie, o gama extinsa de produse si servicii clientilor corporativi, de retail si persoanelor fizice cu statut financiar ridicat din Romania.
In procesul restructurarii Sistemului Bancar Romanesc, proces demarat în 1989, la 1 iulie 1991 a fost infiintata Societatea Comerciala BANC POST S.A., pe baza unei hotarari a Guvernului Romaniei (H.G. nr. 448/27.06.1991). Banc Post S.A. a fost creata impreuna cu 4 regii autonome,POSTA ROMANA, ROMTELECOM, RADIOCOMUNICATII, INSPECTORATUL GENERAL AL RADIOCOMUNICATIILOR, prin desprinderea lor din fosta regie de interes national ROM POST TELECOM, fiindu-i atribuita o parte din patrimoniul acesteia.
BANC POST S.A. se constituie ca societate comerciala pe actiuni, organizata in conformitate cu legile in vigoare si functioneaza ca persoana juridica.
De la inceput BANC POST S.A. a primit de la Banca Nationala a Romaniei licenta pentru operatiuni caracteristice unei banci cu profil universal. Plecand de la principiul care guverneaza activitatea bancara curenta a Romaniei, dar şi pentru a-si ajuta si proteja clientii de la inceput, BANC POST S.A. si-a stabilit ca scop dezvoltarea dinamica si diversificarea activitatilor sale.
Serviciile principale:
Pentru persoane fizice:
- cont curent ;
- credite de consum ‚
- credite ipotecare ;
- carduri ;
- economii.
Pentru companiile mici si PFA :
- cont curent;
- transferuri;
- credite
- carduri;
- economii.
Pentru companiile medii si mari:
- cont curent;
- transferuri;
- credite;
- carduri;
- economii.
BANC POST a fost infiintata la 1 iulie 1991, cu un capital social de 226 milioane lei, in urma reorganizarii sectorului comunicatiilor, in prezent capitalul social este estimat la 448.255.012,00 RON (capital subscris si integral varsat). In scurt timp isi formeaza o retea teritoriala impresionanta si isi castiga un loc important pe piata bancara romaneasca. Daca in 1992 BANC POST avea 13.000 de clienti, in prezent numarul acestora este de 2,7 milioane. Numarul de conturi deschise la BANC POST a cunoscut de asemenea o crestere exponentiala. Daca in primul an de activitate clientii aveau deschise circa 28.000 de conturi, aceasta cifra a ajuns in prezent la peste 3 milioane de conturi.
Fiind una dintre cele mai performante banci romanesti, dotata cu un sistem informatic integrat, BANC POST deserveste in timp real o structura diversificata de clientela prin cele 170 de unitati amplasate în toate judetele tarii. In plus, in baza unui acord comercial incheiat cu Compania Nationala Posta Romana, BANC POST ofera produse si servicii si prin intermediul a peste 2.650 de oficii postale, facilitand astfel accesul unui numar cat mai mare de clienti la portofoliul de produse ale bancii.
BANC POST este unul dintre principalii emitenti de carduri pe piata romaneasca, cu peste 1,650,000 de carduri emise si o retea de 500 ATM-uri si 1527 POS-uri. Banca este lider pe piata cardurilor VISA din Romania. Volumul activitatii de carduri a condus la dezvoltarea
pachetului de servicii "Contul Total" ce permite efectuarea de plati electronice direct de la ATM si obtinerea unui overdraft pentru contul de card. Contul Total include de asemenea serviciile de mobile banking SmartTel(TM)SMS, 3G si WAP. Banc Post a dezvoltat solutii de avant-garda precum Home Banking si Internet Banking, menite a satisface nevoile din ce în ce mai sofisticate ale clientilor sai. In plus, Bancpost a fost prima banca din Romania care a implementat sistemul eTax (plata electronica a taxelor si impozitelor locale), in stransa cooperare cu autoritatile locale.
BANC POST ofera de asemenea posibilitatea efectuarii de transferuri rapide, prin sistemele Western Union si Eurogiro.
Banc Post si-a propus o misiune extrem de ambitioasa, sa devina una dintre primele 3 banci din Romania. Pentru a atinge acest deziderat banca va adopta o politica agresiva de
cucerire a segmentelor de piata, oferind o gama de produse si servicii de inalta calitate, bine gestionata, eficienta si atractiva.
ANUL 1995
Activitatea derulata in tot cursul anului a avut ca obiective minimizarea riscurilor si asigurarea unui nivel de prudenta, in corelatie cu maximizarea profitului, în conditiile reglementarilor actualizate permanent de Banca Nationala a Romaniei.
ANUL 1996
A fost recunoscută ca o banca moderna, dinamica si credibila, cu o retea eficienta si echilibrat repartizata la nivelul intregului teritoriu al Romaniei. Acest fapt a fost confirmat si prin nominalizarea BANC POST. pentru premiul Cea mai buna banca din Romania de catre publicatia Central European.
Preview document
Conținut arhivă zip
- BancPost.doc