Auditul Calității

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2043
Mărime: 26.86KB (arhivat)
Publicat de: Isabela I.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Iacob Nicoleta
UNIVERSITATEA “STEFAN CEL MARE” - SUCEAVA FACULTATEA: Stiinte Economice si Administratie Publica

Extras din referat

AUDITUL CALITATII

Cadrul conceptual

Termenul de audit provine din latinescul ,,audio”, care înseamna ,,a asculta”. Introdus mai întâi ca instrument de verificare a conturilor si înregistrarilor, auditul a devenit în prezent si un instrument de progres în sprijinul managementului pentru implementarea în firme a calitatii totale.

În domeniul managementului calitatii, termenul de audit este utilizat in sensul de examinare a calitatii produselor, serviciilor, proceselor unei întreprinderi sau a sistemului calitatii in ansamblu.

Standardul ISO 9000/2000 defineste auditul calitatii ca reprezentând o examinare sistematica si independenta efectuata de una sau mai multe persoane, pentru a determina daca activitatile si rezultatele lor referitoare la calitate corespund dispozitiilor prestabilite, daca aceste dispozitii sunt efectiv implementate si corespunzatoare pentru realizarea obiectivelor.

Auditurile calitatii reprezinta examinari "sistematice" ale activitatilor si rezultatele acestora, referitoare la calitate, fiind planificate si programate în functie de natura si importanta activitatilor respective. Ele sunt examinari "independente” , în sensul ca trebuie conduse persoane care nu au responsabilitati directe în domeniile auditate.

Auditurile calitatii se realizeaza în raport cu criteriile de audit prestabilite, pentru a stabili în ce masura sunt respectate criteriile de audit. Criteriile de audit sunt:

- procedurile aplicabile,

- cerintele specificate în standarde si specificatii tehnice,

- politica firmei în domeniul calitatii

Dovezile de audit reprezinta informatii relevante pentru criteriile de audit stabilite si care sunt verificabile. Metode de obtinere a dovezilor de audit sunt:

- Interviuri cu persoanele implicate în domeniul auditat

- Examinarea documentelor referitoare la calitatea produselor sau proceselor

- Observarea directa a activitatilor

Eficacitatea auditurilor calitatii depinde foarte mult de competenta auditorilor. Auditor în domeniul calitatii este persoana care are competenta necesara pentru a efectua audituri ale calitatii. El trebuie sa fie autorizat pentru efectuarea unui anumit tip de audit. Scopul auditului calitatii este de a evalua actiunile corective necesare pentru eliminarea neconformitatilor si posibilitatile de îmbunatatire a sistemului de management al calitatii firmei, a produselor si serviciilor, si a proceselor.

Prin auditurile calitatii se evalueaza:

- sistemul calitatii întreprinderii în ansamblu sau elemente ale acestuia;

- procesele întreprinderii;

- rezultatele proceselor (produse, servicii).

Aceasta evaluare se realizeaza în raport cu "dispozitiile prestabilite (standardele aplicabile, manualul calitatii, proceduri, instructiuni, specificatii tehnice etc.), pentru a stabili în ce masura ele sunt respectate.

Auditul calitatii nu se rezuma numai la stabilirea acestei corespondente, ci urmareste evaluarea eficacitatii dispozitiilor în realizarea obiectivelor propuse în domeniul calitatii.

Pe baza rezultatelor auditului calitatii vor fi definite actiunile corective necesare. Aceste actiuni au în vedere identificarea si eliminarea cauzelor neconformitatilor constatate, în scopul prevenirii repetarii lor.

Preview document

Auditul Calității - Pagina 1
Auditul Calității - Pagina 2
Auditul Calității - Pagina 3
Auditul Calității - Pagina 4
Auditul Calității - Pagina 5
Auditul Calității - Pagina 6
Auditul Calității - Pagina 7
Auditul Calității - Pagina 8
Auditul Calității - Pagina 9
Auditul Calității - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Auditul Calitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul operațional al producției

Cap. I Managementul operational al productiei – notiuni generale, componente 1.1 Managementul operational al productiei – componenta a...

Managementul Calității Totale

I. CONCEPTUL DE CALITATE TOTALĂ Vorbind de ,,calitate totală’’ mulţi se raportează la Deming şi Juran, doi dintre cei mai importanţi precursori ai...

Managementul calității totale (TQM) în practica internațională

1. Calitatea in prezent si viitor Calitatea in prezent a devenit un element strategic al managementului global al intreprinderilor, pentru ca...

Documentele Sistemului de Management al Calității

Principalele documente ale sistemului de management al calitatii si modul de întocmire sunt prezentate în standardul ISO 10013/ 1996 – Ghid pentru...

Îmbunătățirea calității - ISO

1. Cadrul general al imbunatatitii calitatii Marea majoritate a autorilor sunt de acord ca managementul calitatii totale (TQM) este, inainte de...

Realizarea unui audit al calității SC Interagroaliment SRL

Cap. l Prezentarea societatii 1.1 Statutul juridic si prezentarea generala a societatii Date de identificare: - Denumire: S.C. Interagroaliment...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Managementul calității

I Notiunea de calitate Calitatea a devenit cel mai important aspect al managementului contemporan. În prezent, prin calitate se întelege mai mult...

Te-ar putea interesa și

Managementul calității totale cu aplicație în serviciile bancare

Managementul calitatii reprezinta un ansamblu de activitati având ca scop realizarea unor obiective, prin utilizarea optima a resurselor. Acest...

Locul și Rolul CECCAR în Dezvoltarea Profesiunii Contabile în România

INTRODUCERE “Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România a devenit o organizaţie extraordinară, dar nu numai datorită...

Auditul Calității

1.1. Fundamentele teoretice ale Managementului Calităţii „Management” este un termen anglo-saxon, cu o semantică foarte complexă, care provine de...

Auditul calității

1. Cadrul conceptual si metodologia auditului calitatii. 1.1.Elemente de definire ale auditului calitatii. In domeniul managementului calitatii,...

Auditul Calității

CAPITOLUL I 1.1 Cadrul conceptual al auditului calităţii Termenul de audit provine de la verbul „audio”, care în limba latină înseamnă „a...

Auditul sistemelor de management al calității

1. Auditul calitatii – Definitii. Importanta In domeniul calitatii prin auditul se intelege o persoana care are calificarea necesara pentru...

Realizarea unui audit al calității SC Interagroaliment SRL

Cap. l Prezentarea societatii 1.1 Statutul juridic si prezentarea generala a societatii Date de identificare: - Denumire: S.C. Interagroaliment...

Auditul calității berii la SC Bergenbier SA

1. INTRODUCERE 1.1. Scurt istoric audit intern Activitatea de audit intern este relativ nouă, date semnificative privind organizarea şi...

Ai nevoie de altceva?