Auditul Calitatii

Extras din referat Cum descarc?

AUDITUL CALITATII 
Cadrul conceptual
Termenul de audit provine din latinescul ,,audio", care inseamna ,,a asculta". Introdus mai intai ca instrument de verificare a conturilor si inregistrarilor, auditul a devenit in prezent si un instrument de progres in sprijinul managementului pentru implementarea in firme a calitatii totale. 
In domeniul managementului calitatii, termenul de audit este utilizat in sensul de examinare a calitatii produselor, serviciilor, proceselor unei intreprinderi sau a sistemului calitatii in ansamblu.
Standardul ISO 9000/2000 defineste auditul calitatii ca reprezentand o examinare sistematica si independenta efectuata de una sau mai multe persoane, pentru a determina daca activitatile si rezultatele lor referitoare la calitate corespund dispozitiilor prestabilite, daca aceste dispozitii sunt efectiv implementate si corespunzatoare pentru realizarea obiectivelor.
Auditurile calitatii reprezinta examinari "sistematice" ale activitatilor si rezultatele acestora, referitoare la calitate, fiind planificate si programate in functie de natura si importanta activitatilor respective. Ele sunt examinari "independente" , in sensul ca trebuie conduse persoane care nu au responsabilitati directe in domeniile auditate. 
Auditurile calitatii se realizeaza in raport cu criteriile de audit prestabilite, pentru a stabili in ce masura sunt respectate criteriile de audit. Criteriile de audit sunt: 
- procedurile aplicabile, 
- cerintele specificate in standarde si specificatii tehnice, 
- politica firmei in domeniul calitatii
Dovezile de audit reprezinta informatii relevante pentru criteriile de audit stabilite si care sunt verificabile. Metode de obtinere a dovezilor de audit sunt:
- Interviuri cu persoanele implicate in domeniul auditat 
- Examinarea documentelor referitoare la calitatea produselor sau proceselor 
- Observarea directa a activitatilor 
Eficacitatea auditurilor calitatii depinde foarte mult de competenta auditorilor. Auditor in domeniul calitatii este persoana care are competenta necesara pentru a efectua audituri ale calitatii. El trebuie sa fie autorizat pentru efectuarea unui anumit tip de audit. Scopul auditului calitatii este de a evalua actiunile corective necesare pentru eliminarea neconformitatilor si posibilitatile de imbunatatire a sistemului de management al calitatii firmei, a produselor si serviciilor, si a proceselor.
Prin auditurile calitatii se evalueaza:
- sistemul calitatii intreprinderii in ansamblu sau elemente ale acestuia;
- procesele intreprinderii;
- rezultatele proceselor (produse, servicii).
Aceasta evaluare se realizeaza in raport cu "dispozitiile prestabilite (standardele aplicabile, manualul calitatii, proceduri, instructiuni, specificatii tehnice etc.), pentru a stabili in ce masura ele sunt respectate.
Auditul calitatii nu se rezuma numai la stabilirea acestei corespondente, ci urmareste evaluarea eficacitatii dispozitiilor in realizarea obiectivelor propuse in domeniul calitatii.
Pe baza rezultatelor auditului calitatii vor fi definite actiunile corective necesare. Aceste actiuni au in vedere identificarea si eliminarea cauzelor neconformitatilor constatate, in scopul prevenirii repetarii lor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Auditul Calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!